کد خبر : 318303
تاریخ انتشار : جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
-

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۲۲۸ مسجد مازندران

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۲۲۸ مسجد مازندران

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری مراسم اعتکاف در ۲۲۸ مسجد استان خبر داد و گفت: تمام شرایط برای میزبانی از شهروندان در اماکن مذهبی آماده است.

به گزارش عصرقائم، حجت‌الاسلام شریف‌تبار در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری اعتکاف به ویژه اعتکاف دانش‌آموزی و دانشجویی که توسط نهادهای آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، اظهار کرد: شرایط امسال در اعتکاف نسبت به سال‌های کرونایی تغییر کرده است و مازندرانی‌ها محیای برگزاری مراسم پرشور معنوی اعتکاف با حضور اقشار مختلف به ویژه جوانان هستند.

وی به برنامه‌های این اداره‌کل در ایام اعتکاف اشاره کرد و افزود: در واقع برگزاری مراسم اعتکاف و مناسک مذهبی به طور مردمی اداره می‌شود و در این راستا برگزاری جلسات اعتکاف از ماه قبل به طور منظم در استان و شهرستان‌ها توسط اداره کل و ادارات تبلیغات اسلامی تشکیل شد و ثمره آن فعال‌سازی شورای هیات مذهبی و دست اندرکاران اعتکاف سال‌های قبل بود که به لطف و مدد الهی امسال با  استقبال خوب معتکفین و متولیان، اعتکاف پرشوری را در استان شاهد خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر اهمیت موضوعاتی که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است، اظهار کرد: مناجات و ادعیه‌های سفارش شده در کتب معتبر از جمله صحیفه سجادیه و مفاتیح الجنان مملو از امید به زندگی و برگشت به اصالت وجودی انسان است که برای حیات طیبه و رسیدن به آرامش حقیقی برای بشر ترسیم شده است و اعتکاف فرصتی برای دست‌یابی به این آرامش است.

شریف‌تبار اعزام مبلغ و مبلغه، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، ختم قرآن کریم و صلوات، برنامه‌ریزی برای حضور سخنرانان مشهور در جمع معتکفین و اعمال ام داوود را از جمله برنامه‌های این اداره کل در اعتکاف عنوان کرد.

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۲۲۸ مسجد مازندران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × دو =