کد خبر : 318122
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
-

قانونگذاران پرو خواستار استیضاح رئیس‌جمهور کنونی شدند

قانونگذاران پرو خواستار استیضاح رئیس‌جمهور کنونی شدند

قانونگذاران پرو که شامل احزاب سیاسی چپ و حزب سیاسی پدرو کاستیو، رئیس‌جمهور برکنار شده این کشور است، پیشنهاد استیضاح رئیس‌جمهور فعلی را به دلیل “بی‌کفایتی اخلاقی” عنوان کردند.

به گزارش عصرقائم، قانونگذاران پرو به روزنامه “لا ریپابلیکا” گفتند: ما پیشنهاد استیضاح «دینا بولوارته» رئیس‌جمهور کنونی پرو را مطرح می‌کنیم و دلیل ما این است که ایشان “دائما بی‌کفایتی اخلاقی” خود را نشان می‌دهد.

طبق گزارش اسپوتنیک، از دیگر دلایل این قانونگذاران جهت استیضاح رئیس‌جمهور کنونی پرو می‌توان به مواردی نظیر اعتراضات سراسری، اعلام وضعیت فوق‌العاده، سوءاستفاده نیروهای امنیتی از قدرت علیه معترضان و مرگ ۲۷ تن بر اثر تیراندازی در حین اعتراضات اشاره کرد.

در متن درخواست این قانونگذاران آمده است: «اگرچه مردم ما به معنای واقعی کلمه و به طور فجیعی قتل‌عام می‌شوند، اما گویا خانم بولوارته و دیگر وزرای کابینه ایشان قصد استعفا و کناره‌گیری از قدرت را ندارند.»

پیشنهاد استیضاح بولوارته احتمالا امروز (پنجشنبه) در نشست عمومی کنگره پرو مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اعتراضات گسترده اخیر علیه دولت بولوارته بعد از آن آغاز شد که اوایل ماه دسامبر پدرو کاستیو، رئیس جمهور سابق پرو به خاطر تلاش برای منحل کردن کنگره با هدف جلوگیری از یک رای‌گیری برای استیضاحش از ریاست جمهوری برکنار شد. حامیان کاستیو با اجرای راهپیمایی و ایجاد موانع در خیابانهای سراسر این کشور آمریکای جنوبی، خواستار برگزاری انتخابات و کناره‌گیری بولوارته از ریاست جمهوری شدند؛ اما بولوارته که متعلق به همان حزب چپگرای کاستیو است، پیشتر تاکید کرده بود که کناره گیری نخواهد کرد. با این حال، روز سه‌شنبه بولوارته گفت که به محض “تعیین تاریخ انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری”، از مقامش کناره گیری خواهد کرد و از سناتورها خواست تا این روند را تسریع کنند.

پرو در سال‌های اخیر با بی‌ثباتی سیاسی روبرو شده به نحوی که بولوارته ششمین فردی است که در پنج سال گذشته به ریاست جمهوری در این کشور رسیده است.

قانونگذاران پرو خواستار استیضاح رئیس‌جمهور کنونی شدند
اعتراضات پرو
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + هجده =