کد خبر : 317920
تاریخ انتشار : شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
-

شهرداری قدرالسهم اتوبوس‌های نو در تهران را پرداخت کرده

شهرداری قدرالسهم اتوبوس‌های نو در تهران را پرداخت کرده

شهردار تهران برنامه‌های حمل و نقل پاک شهرداری را تشریح کرد.

به گزارش عصرقائم، علیرضا زاکانی در حاشیه رونمایی از دو دستگاه اتوبوس برقی در شنبه امید و افتخار با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: سیاست کلی در شهر تهران این است که در راستای کاهش آلودگی هوا به سمت توسعه حمل و نقل عمومی پیش برویم. چرا که در حال حاضر تنها ۳۴ درصد از سفرهای درون شهری تهران با حمل و نقل عمومی انجام می‌شود و ۶۶ درصد با خودروی شخصی پوشش داده می‌شود که در نظر داریم در برنامه چهارم توسعه این آمارها را برعکس کنیم. یعنی ۶۶ درصد از وسایل نقلیه عمومی و ۳۴ درصد از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه توسعه مترو به عنوان یک برنامه میان مدت در دستور کار قرار دارد که بر این اساس تکمیل هفت خط و ساخت و اتمام چهار خط مترو در دستور کار شهرداری است، اظهار کرد: همچنین در نظر داریم ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران اضافه کنیم که تا پایان برنامه چهارم این ۷۰۰۰ اتوبوس فعال می‌شوند یعنی سه برابر وضعیت موجود باید اتوبوس وارد کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه ۶۰۰۰ ون در تهران داریم که ۲۰۰۰ دستگاه آن فعال بوده اما ۱۰۰ درصد فرسوده هستند، گفت: هدف‌گذاری ما ورود ۲۵ هزار دستگاه ون و نوسازی ۵۰ هزار تاکسی است.

وی در خصوص سرانجام ۶۳۰ ون که وارد ناوگان شد، افزود: هنوز منتظر دستورالعمل وزارت کشور هستیم اما نه تنها پول ۶۳۰ دستگاه ون بلکه قدرالسهم خودمان برای خرید ۶۴۰ اتوبوس را پرداخت کرده‌ایم.

زاکانی با بیان اینکه دو میلیون و ۶۰۰ هزار موتورسیکلت پلاک شده در تهران فعال هستند که دو میلیون آن فرسوده هستند، گفت: یک موتورسیکلت کاربراتوری ۱۰ برابر موتور انژکتوری و به اندازه ۱۳ خودروی یورو۵ آلایندگی ایجاد می‌کند که در نظر داریم ۳۰۰ هزار موتورسیکلت کار را در تهران برقی کنیم.

وی افزود: در گام اول نوسازی و گاز سوز کردن خودروها و بعد از آن برقی شدن را در دستور کار قرار دادیم.

به گزارش ایسنا، جمعی از کارکنان شرکت پسماند نیز در حاشیه این مراسم با زاکانی درد و دل کرده و اعلام کردند که به دلایل مختلف امکان استفاده از قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را ندارند و خواهان تبدیل وضعیت‌شان شدند.

زاکانی در واکنش به این اعتراضات، گفت: ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا مشکل شما نیز حل شود اما بدانید که منع قانونی وجود دارد و شهرداری وکیل گرفته تا مشکلات این تعداد از نیروهای شهرداری حل شود.

باقری معاون منابع انسانی شهرداری تهران نیز در واکنش به این اعتراضات، گفت: شهرداری ۴۳۰۰ نفر را بر اساس این قانون تبدیل وضعیت کرده است و تنها ۲۰۰ نفر مانده است و ما وکیل گرفتیم تا حکم دیوان عدالت اداری نقض شود و اگر بخواهیم شما را تبدیل وضعیت کنیم به دلیل اینکه نیروی مزایده‌ای هستید بازرسی به ما ایراد می‌گیرد.

شهرداری قدرالسهم اتوبوس‌های نو در تهران را پرداخت کرده/حل مشکل تبدیل وضعیت کارگران پسماند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + 12 =