کد خبر : 317175
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
-

مهجوریت قرآن در جامعه اسلامی

مهجوریت قرآن در جامعه اسلامی

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به مهجوریت قرآن در جامعه اسلامی، گفت: باید آیات قرآن کریم و روایات متناسب با ذائقه مخاطب امروزی در منابر بیان شود.

به گزارش عصرقائم، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در همایش بزرگ علما و روحانیت شرق استان مازندران در محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مرجعیت دینی که  با موضوع روحانیت و جهاد تبیین در سالن الغدیر سپاه کربلا برگزار شد، با اشاره به جایگاه دانشگاه فرهنگیان و با بیان اینکه خروجی این دانشگاه بعد از فارغ التحصیلی نگران شغل و ازدواج نیست،‌ اظهار کرد: فعالیت دیگر دانشگاه ها باید همانند دانشگاه فرهنگیان به ایجاد اشتغال و آرامش و امنیت برای تشکیل خانواده ختم شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه افتخار می کنم یک معلم هستم،‌ افزود: معتقدم معلم کار پخش علم به مغز انسان ها را برعهده دارد و معلم باید هم علم یادبگیرد و هم تولید کننده و هم توزیع کننده علم باشد.

قرائتی با بیان اینکه معلمی و تبلیغ مهارت می خواهد، گفت: با بیان اینکه کوتاهی ها در حوزه های مختلف نظیر آموزش و پرورش، صدا و سیما، والدین و…موجب حضور نسل نو در اغتشاشات اخیر کشور شده است.

وی با بیان اینکه ۲۲واجب میلیونی فراموش شده نظیر مساجد، ادارات، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، ائمه جمعه، دانشگاه ها، پادگان ها و … در کشور داریم، ادامه داد:‌به طور نمونه بیش از ۱۳میلیون دانش آموز رها شده اند و تعلیم و تربیت این قشر با چالش ها و کوتاهی هایی مواجه است.

قرائتی با بیان اینکه به خدمت رهبری رسیدم و عرض کردم با وجود اینکه ۳۰مرتبه به حج مشرف شده ام اما به مسلمانی خود شک دارم چرا که سی بار برای حج سفر کرده ام اما برای زکات یک سفر نداشتم، افزود: باید تجدید نظیر کنیم باید برای تمامی مباحث دینی فعالیت کنیم زکات واجب است باید برای ترویج این مهم تلاش کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه برای تبلیغ نباید منتظر دعوت باشیم، گفت: اذان مستحب قطعی فراموش شده و گرو ها برای ترویج این مهم تلاش نمی کنند اما تواشیح که در اسلام وجود ندارد و ابتکاری از برخی از کشورهای اسلامی است در شهرهای مختلف ایران اسلامی گروه های مختلف دارد که تشکیل گروه های تواشیح ضرورت ندارد.

قرائتی یادآوشد:  ۲۲ واجب میلیونی فراموش شده در کشور وجود دارد که نماز و زکات از جمله این موارد است، در این بین نماز در سطح دانش‌آموزان مدارس که آمار بالایی از جمعیت را نیز تشکیل داده و اکنون در برابر هجمه‌های دشمن قرار دارند آنگونه که باید توجه نمی‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه قرآن را باید علم بدانیم،برلزوم تبلیغ چهره به چهره با استفاده از آموزه های قرآنی تاکید کرد.

قرائتی با بیان اینکه معتادین موفق ترین گروه های تبلیغی اند چرا که چهره به چهره تبلیغ اعتیاد را دارند، افزود: سخنرانی های جمعی زود از یاد می رود اما نکاتی که چهره به چهره به نوجوان و جوانان بیان می کنید تا مدت ها در یادشان می ماند.

وی با بیان اینکه منبرها نیازمند بازنگری دارد، گفت: شکایت پیامبر(ص) از ما قطعی است چرا که سهم قرآن که امانت آن حضرت است رابه درستی ادا نکرده ایم؛ باید تفسیر قرآن را مورد توجه جدی داشته باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به مهجوریت قرآن در جامعه اسلامی، بیان کرد: باید آیات قرآن کریم و روایات متناسب با ذائقه مخاطب امروزی در منابر بیان شود.

مهجوریت قرآن در جامعه اسلامی/برای تبلیغ نباید منتظر دعوت باشیم

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =