کد خبر : 317185
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
-

شاه میوه طبیعت را بهتر بشناسید

شاه میوه طبیعت را بهتر بشناسید

گلابی از میوه‌های دانه‌دار در سطح ایران و جهان می‌باشد زیرا سازگاری فوق‌العاده بالایی با آب‌وهوای مختلف در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال غرب کشور مثل شهرهای کردستان، کرمانشاه، تبریز یا ارومیه، همدان، اردبیل و استان‌های واقع روی رشته‌کوه‌های زاگرس و البرز دارد، نهال‌های گلابی اصلاح و عرضه شده توسط شرکت رویال نهال در برابر تمامی شرایط نامساعد محیطی، بیماری، آفات و آبیاری ناکافی و سرما متحمل است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از رویال نهال، زمین‌های زراعی کشور از پتانسیل خوبی در زمینه کشت و پرورش گلابی و احداث باغ آن دارد و همین‌طور شرایط مطلوبی در صادرات این میوه و عرضه به بازار جهانی وجود دارد چرا که با توجه به شرایط آب‌وهوایی ایران و بسترهای مناسب کاشت، کیفیت میوه‌های گلابی پرورش‌ یافته در کشور ما بسیار بهتر از سایر کشورهاست و طرفداران زیادی در سطح دنیا دارد.

اولین گام در زمینه احداث باغ گلابی و کسب درآمد میلیاردی، مدیریت شرایط تولید و نگهداری آن همچنین آشنایی بازارهای داخلی و بین‌المللی است.

از دمای ۱۰- تا ۴۲+ درجه را تحمل می‌کند و نیاز سرمایی آن بین ۴۰۰ تا ۱۲۰۰ساعت است، نیاز آبی این نهال بین ۴۰ تا ۵۰ لیتر در هر هفته می‌باشد، خاک مناسب بستر کشت نهال گلابی لومی شنی است، فاصله استاندارد کشت با توجه به ارتفاع نهایی نهال ۴*۴ است و با توجه به نوع رقم (ارقام پربار ذکر شده در این متن) میزان باردهی در هکتار بین ۵۰ تا ۷۰ تن متغیر است، عمر مفید درخت گلابی ۴۰ تا ۴۵ سال با توجه به میزان رسیدگی می‌باشد، نهال‌های گلابی اصلاح شده توسط رویال نهال نسبت به انواع آفات و بیماری‌ها مقاوم هستند لذا نیاز به سم‌پاشی خاصی ندارند.

در این نوشته به معرفی بهترین ارقام گلابی که فروش فوق‌العاده بالایی در بازار دارند و اقتصادی نیز هستند می‌پردازیم:

خرید نهال گلابی

نهال گلابی درگزی:

از جمله نهال‌های پرفروش و تجاری نهال گلابی درگزی است که محصول آن نسبت به سایر ارقام بسیار درشت‌تر است وزن گلابی به حدود ۵۰۰ گرم نیز می‌رسد طعم و مزه این رقم فوق‌العاده خاص بوده و میوه‌ی آن قابلیت انباردارای بالایی دارد، گلابی درگزی معروف به گلابی لپ قرمز است و پوست زرد رنگی دارد محصول آن اوایل پاییز قابل برداشت می‌شود، رقم بسیار پرباری است که بین ۵۰ تا ۷۰ تن در هکتار باردهی دارد.

نهال گلابی بیروتی:

جز ارقام تجاری و اقتصادی گلابی بوده که میزان باردهی‌اش به ۶۰ تن در هکتار نیز می‌رسد، از جمله گلابی میان‌رسی است که اواسط تابستان میوه آن قابل برداشت است و مقاوم به سرما و زودبازده می‌باشد، باردهی را از همان سال‌های اولیه کاشت شروع می‌کند و بازار فروش فوق‌العاده بالایی دارد، میوه آن بسیار درشت است و وزن آن به ۴۰۰ گرم نیز می‌رسد، از نظر طعم و مزه فوق‌العاده شیرین و خوش طعم می‌باشد.

گلابی دوچی:

رقم صادراتی و دارای شکلی متفاوت‌تر از سایر ارقام گلابی است، تناژدهی بالایی دارد و زودبازده است، میوه‌ای درشت و خاصیت انبار داری دارد، مناسب تازه‌خوری، کمپوت و مربا می‌باشد، درخت گلابی دوچی بین ۵۰ تا ۷۰ تن در هکتار باردهی دارد.

گلابی پرتقالی:

همان‌طور که از اسم این رقم پیداست شکلی مشابه به پرتقال دارد و بسیار خاص و کمیاب است، بازارفروش فوق‌العاده‌ای دارد. میوه آن درشت و آب‌دار است، جزء ارقام دیررس است که اوایل پاییز می‌رسد، میزان باردهی آن به ۷۰ تن در هکتار می‌رسد.

گلابی

گلابی آنجو و فورل:

دو رقم مشابه از گلابی هستند که دارای رنگ قرمز و فوق‌العاده بازارپسند و پرفروش محسوب می‌شوند، جزء ارقام اقتصادی، تجاری و صادراتی محسوب می‌شوند که بیشتر از ۷۰ تن در هکتار باردهی دارند، همچنین جز ارقام زوده به شمار می‌آیند که باردهی را از همان سال‌های ابتدایی کاشت شروع می‌کنند.

گلابی شاه میوه:

اگر به دنبال کاشت گلابی زودرس هستید شاه میوه گزینه مناسبی است، اوایل تابستان میوه آن قابل برداشت است. میزان باردهی‌اش به بیش از ۷۰ تن در هکتار می‌رسد، بسیار زودبازده و پربار و همچنین میوه‌ای بازارپسند و اقتصادی دارد.

خرید نهال گلابی:

اولین و مهم‌ترین اقدام برای پرورش نهال گلابی و داشتن سود اقتصادی از آن و موفقیت در زمینه احداث باغ گلابی، انتخاب رقم مناسب با آب‌وهوای منطقه‌تان است، توجه نمایید که نهال گلابی اصیل را حتماً از مرکز معتبر تهیه نمایید تا اصالت و کیفیت آن تضمینی باشد. رویال نهال، یکی از بزرگترین مرکز تولید نهال در کل کشور تحت نظارت جهاد کشاورزی تمامی ارقام گلابی ایرانی و خارجی را به‌ صورت عمده و خرده به صورت مستقیم به فروش می‌رساند، این مؤسسه ضمن حذف واسطه تمامی نهال‌های اصیل خود را با نازل‌ترین قیمت به‌صورت مستقیم تحویل مشتری می‌دهد.

شرکت رویال نهال فاکتور ثبتی را همراه نهال به مشتری تحویل می‌نماید که گارانتی پس از فروش نیز محسوب می‌شود، باغداران و مشتریان گرامی قبل و پس از خرید می‌توانند از مزایای مشاوره رایگان با کارشناسان نهالستان جهت راهنمایی بیشتر بهره‌مند شوند.

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۰۱۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۰۲۱۸۱۱۵۲۰

جهت خرید نهال گلابی، مشاوره و اطلاعات بیشتر به سایت نهالستان به آدرس ROYALNAHAL.COM مراجعه نمایید.

شاه میوه طبیعت را بهتر بشناسید

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + 2 =