کد خبر : 317226
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵
-

انجام گفت‌وگو بین آنکارا و دمشق تاکید بر حاکمیت سوریه توسط ترکیه است

انجام گفت‌وگو بین آنکارا و دمشق تاکید بر حاکمیت سوریه توسط ترکیه است

وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: دو کشور ایران و سوریه بر گسترش همکاری‌های خود در زمینه‌های مختلف تاکید دارند.

به گزارش عصرقائم، «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه بعد از ظهر شنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت خارجه این کشور عربی و اسلامی با بیان اینکه سفر آقای امیرعبداللهیان به دمشق در سایه تحولات جدید در منطقه رخ داده است، در مورد همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه تصریح کرد: روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف رو به گسترش است. شما حجم تحریم‌ها از سوی آمریکا علیه سوریه را مشاهده می‌کنیم و اگر ما در سوریه هم پیمانی مثل ایران نداشتیم مشخص نبود چه اتفاقی رخ می‌داد ؟

وی با بیان اینکه در دیدارهای امروز بین مقامات ایران و سوریه بر اهمیت توسعه روابط تاکید کردیم،ادامه داد: درست است که سوریه با تحریم‌های ظالمانه روبرو است ولی ایران نیز از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با همین تحریم‌ها مواجه بوده است و ما باید بتوانیم برای غلبه بر این مشکلات و مسائل ، روابط دو کشور را گسترش دهیم.

این دیپلمات عالی‌رتبه سوریه با بیان اینکه در همین چارچوب هرگونه تاخیر و موانعی را که برای گسترش روابط دو کشور وجود دارد باید برطرف کنیم، تاکید کرد: برای گسترش این روابط باید ریل گذاری مناسبی انجام دهیم و خوشبختانه هر دو کشور برای گسترش روابط از امکانات و ظرفیت‌های خوبی برخوردارند.

وزیر خارجه سوریه همچنین در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با احتمال دیدار روسای جمهور ترکیه و سوریه تاکید کرد :روابط ترکیه و سوریه قبل از سال ۲۰۱۱ روابط عادی و طبیعی بود و شما در جریان تحولات دو کشور بعد از سال تحولات ۲۰۱۱ هستید .

وی با بیان اینکه چندی پیش نشست وزرای دفاع روسیه ، ترکیه و سوریه در مسکو برگزار شد و در آنجا در مورد مسائل موجود گفت‌وگو شد، افزود: تصمیم گرفته شد گام‌های عملی در ارتباط با این موضوع در نشست کارشناسان سه کشور بررسی شود .

وی همچنین با تاکید بر اینکه باید حضور نظامی ترکیه در سوریه که به نوعی اشغال است به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: هرگونه دیدار سیاسی بین دو کشور باید پیشینه مشخصی داشته باشد که در این ارتباط این نکته بسیار مهم است که حاکمیت و استقلال سوریه مورد تاکید قرار بگیرد.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین با بیان اینکه یکی از محورهای رایزنی امروز بین مقامات تهران و دمشق موضوع فلسطین بود، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و سوریه هر دو در کنار ملت فلسطین قرار دارند .

این دیپلمات عالیرتبه سوریه با اشاره به اقدامات و تجاوزات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین تصریح کرد: همه باید تلاش کنند که این سیاست‌های خصمانه و خونریزی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین متوقف شود .

وی همچنین با اشاره به تجاوزهای نظامی رژیم صهیونیستی به برخی از مناطق سوریه خاطرنشان کرد: شاهد تجاوز های نظامی عامدانه از سوی رژیم صهیونیستی به فرودگاه های سوریه هستیم و امکان ندارد که ما این اقدامات و تجاوزات را فراموش کنیم .

وزیر امور خارجه سوریه با بیان اینکه این تجاوزات نظامی از ذهن ما پاک نمی‌شود، ادامه داد : ما در زمان مشخص پاسخ این جنایت‌ها و تجاوزات را می‌دهیم و خسارت‌های سنگینی به نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی وارد می‌کنیم به نحوی که آنها نتوانند این خسارت‌ها را فراموش کنند .

انجام گفت‌وگو بین آنکارا و دمشق تاکید بر حاکمیت سوریه توسط ترکیه است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =