کد خبر : 316875
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۸:۱۵
-

ضربه موشکی سپاه آغازی بر پایان اشغالگری امریکا در منطقه بود

ضربه موشکی سپاه آغازی بر پایان اشغالگری امریکا در منطقه بود

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه امریکایی‌ها در به شهادت رساندن سرداران مقاومت دچار یک اشتباه محاسباتی در خیال خام خود شدند؛ گفت: عملیات موشکی سپاه در هجدهم دی‌ماه علاوه بر تحقیر امریکایی‌ها، پیام‌های متعددی را به سراسر عالم مصادره کرد که بازخوانی این دستاوردها یک ضرورت است.

به گزارش عصرقائم، حمید جعفری کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو ، درباره بزرگداشت  ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۸ سالروز حمله موشکی سپاه به پایگاه عین الاسد، ضمن لزوم بازخوانی این عملیات بی نظیر؛ اظهار کرد: بعد از حادثه تروریستی شهادت سردار دل‌ها سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، هدف امریکایی‌ها از این اقدام آشکار، تضعیف جبهه مقاومت بود.

وی افزود: هر چند امریکایی‌ها می‌توانستند این اقدام تروریستی را به طرق مختلف انجام دهند اما دست به اقدامی آشکار زدند و رئیس جمهور امریکا نیز مسئولیت این اقدام تروریستی را پذیرفت تا به زعم خودشان یک پیام محکم به جبهه مقاومت دهد و بگوید در مواجهه با جبهه مقاومت با قدرت عمل خواهد کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی، خاطرنشان کرد: امریکایی‌ها به خیال خام خود که ناشی از حوادث و تحولات داخل کشور در آبان ۹۸ بود دچار یک اشتباه محاسباتی شدند و تصور می‌کردند که مردم نسبت به جبهه مقاومت و آرمان‌های انقلاب اسلامی و نیز حمایت از ملت‌های مستضعف، با آن‌ها همراهی خواهند کرد و جبهه مقاومت دچار ضعف و سستی خواهد شد.

جعفری عنوان کرد: امریکایی‌ها با این تصور و محاسبه اشتباه، دست به این اقدام تروریستی زدند و تمام تلاش‌شان آن بود که جبهه مقاومت را از این طریق تضعیف و نخ تسبیح مقاومت را با شهادت سردار سلیمانی و ابومهندس به نوعی، پاره کنند.

وی بیان کرد: آن‌ها هرگز تصور نمی‌کردند که جبهه مقاومت و در رأس آن، جمهوری اسلامی ایران، پاسخ دندان‌شکنی به آنان خواهند داد.

این کارشناس مسائل سیاسی، تشریح کرد: در این میان موضوعی که بسیار حائز اهمیت است و نباید از آن غافل شد این است که مقام معظم رهبری در موضوع سیلی سخت به امریکایی‌ها فرمودند که سوخت حقیقی موشک‌هایی که پایگاه امریکایی عین الأسد را زیر و رو کرد در واقع فریاد انتقام‌خواهی ملت ایران بود؛ لذا وقتی ملت ما پشتوانه اقتدار نیروی مسلح ما هستند و حضوری بی نظیر در تشییع با شکوه سردار دل‌ها را خلق کردند، تمام محاسبات امریکایی‌ها، غلط از آب درآمد؛ لذا آن فریاد خواهی و حضور مقتدر آحاد مردم ایران و کشورهای اسلامی در شهادت سرداران مقاومت، پشتوانه‌ای برای نیروهای مسلح ما برای اقدامات عملیاتی و سیلی به امریکا شد.

جعفری با اشاره به گفت: موشک‌باران پایگاه آمریکایی عین‌الاسد توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شرایطی رخ داد که از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون، هیچ کشوری رسما جرأت رویارویی و حمله مستقیم به پایگاه‌های نظامی ‌آمریکا را نداشته است و این عملیات برای نخستین بار رخ داد که در نوع خود بی‌نظیر بود.

وی در ادامه به بیان پیام‌های عملیات بی نظیر عین الاسد پرداخت و  اعلام کرد: لذا اینکه جمهوری اسلامی بیاید و علیه پایگاه‌های نظامی امریکا آن هم در این سطح، اقدام نظامی انجام دهد به لحاظ راهبردی بسیار مهم بود و در حوزه عملیاتی و بحث نظامی نیز با توجه به اینکه امریکایی‌ها مطمئن بودند که جمهوری اسلامی ایران بنا به پاسخ دارد و در آمادگی صد در صدی بودند، عبور موشک‌های بالستیک ما از سامانه‌های دفاعی پرادعای امریکایی، یک پیام مقتدرانه‌ای را هم به امریکایی‌ها و هم به تمام دنیا مخابره کرد که جمهوری اسلامی ایران به توانمندی دست پیدا کرده است که می‌تواند در هر زمان و هر کجا که اراده کند، منافع دولت مستکبر امریکا را در هر کجای عالم مورد هدف قرار دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی، تاکید کرد: نکته مهم بعدی اگر ما پاسخ نظامی به امریکایی‌ها نمی‌دادیم، امریکایی‌ها دوباره دچار اشتباه محاسباتی می‌شدند و در ذهن‌شان این تصور شکل می‌گرفت که جمهوری اسلامی ایران و نیروی مسلح آن، در ضعف و سستی قرار دارند و لذا آن‌ها می‌توانند مجددا علیه ملت ما و جبهه مقاومت، اقدامات دیگری را نیز انجام دهند.

جعفری ادامه داد: شاید تصور امریکایی‌ها این بود که اگر پاسخی از سوی جمهوری اسلامی ایران داده نشود، آن را به حساب ضعف و سستی در جبهه مقاومت و به ویژه نیروی مقتدر مسلح جمهوری اسلامی ایران بگذارند و شاید ضربات بعدی را محکم‌تر می‌زدند؛ اما در برابر این سیلی، سکوت اختیار کردند و این سکوت امریکایی‌ها در واقع از سر استیصال و از سر ترس و وحشت از پاسخ‌های بعدی نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران بود.

وی خاطرنشان کرد: بیانیه‌ای که بلافاصله پس از این عملیات از سوی سپاه پاسداران اسلامی منتشر شد و هشدار داد که اگر امریکایی‌ها دست به اقدام احمقانه‌ای بزنند تمام مراکز نظامی آن‌ها زیر ضربات موشکی قرار خواهد گرفت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آمادگی کامل قرار دارد به نوعی یک پیام مقتدرانه دیگری بود که بدنبال این عملیات، صادر شد.

این کارشناس مسائل سیاسی، تصریح کرد: از اتفاقات رخ داده در عملیات موشکی سپاه به پایگاه نظامی عین‌الاسد چند نکته می‌توان برداشت کرد که نخستین آن اینکه جبهه مقاومت پس از شهادت حاج قاسم و فرماندهان شهید جبهه مقاومت برخلاف تصور امریکایی‌ها که رو به ضعف خواهد رفت، بیش از گذشته بر اقتدار آن افزوده شد و اتفاقا شهادت فرماندهان جبهه مقاومت در حادثه دی‌ماه سال ۹۸ موجب انسجام بخشی نیروهای جبهه مقاومت و اراده آن‌ها برای خارج کردن اشغالگران امریکایی از منطقه بیش از گذشته شد.

جعفری اضافه کرد: نکته بعدی اینکه ملت‌های منطقه نیز بیش از گذشته بر آرمان جبهه مقاومت تاکید کردند و باعث شد تا همبستگی بیشتری بین ملت‌ها و نیز انسجام بخشی بیشتر جبهه مقاومت شود.

وی اذعان کرد: نکته دیگر قابل توجه اینکه پس از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بود که پارلمان عراق جسارت پیدا کرد تا مصوبه‌ای را مبنی بر خروج امریکایی‌ها از این کشور به تصویب رساند و آن‌ها را اشغالگر معرفی کرد و پس از آن نیز جریانات فعال مقاومت در عراق بیش از گذشته علیه پایگاه‌های امریکایی دست به اقدامات نظامی زدند.

این کارشناس مسائل سیاسی، عنوان کرد: نکته دیگر اینکه پیام مقتدرآمیزی از سوی نیروهای مسلح ایران به سایر دولت‌ها و معاندانی که در خیال خام خود تصور می‌کردند که می‌توانند علیه منافع جمهوری اسلامی دست به اقدامات نظامی بزنند صادر شد که وقتی امریکا که در رأس ان‌ها قرار دارد جرأت نکرده به این عملیات موشکی پاسخ دهد لذا بقیه حساب کار خود را کردند و این نکته هم از دیگر پیام‌های این عملیات بود.

جعفری تاکید کرد: مهم‌ترین بحث در این رابطه اینکه، امروز بیش از هر زمانی نام و یاد شهید سلیمانی و سایر شهدای جبهه مقاومت و نیز آرمان‌های این شهدا در دنیا طرفدار پیدا کرده است؛ چرا که اگر سردار سلیمانی در زمان حیات پربرکت خود در عراق بود در سوریه نبود و اگر در سوریه بود در یمن نبود اما امروز سپهبد شهید سلیمانی در تمام عالم حضور دارد و در واقع آرمان و راه او بیش از گذشته طرفدار دارد.

وی یادآور شد: شهادت سردار سلیمانی و ضربه سخت موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی عین الاسد، آغازی بر پایان اشغالگری امریکا در منطقه خواهد بود.

به گزارش بلاغ؛ ساعت ۱:۲۰ بامداد ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۸ در مقطعی که حدود ۵ روز از اقدام جنایتکارانه دولت تروریست آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی سپری شده بود، دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز مقدس یا زهرا(س) با شلیک ده‌ها موشک فروند زمین به زمین، پایگاه نیروهای تروریست و متجاوز آمریکا موسوم به عین‌الاسد در استان الانبار عراق را در هم کوبیدند.

پایگاه عین‌الاسد یک شهر نظامی با وسعت ۵۰ کیلومترمربع است و صدها تأسیسات و قرارگاه نظامی و ده‌ها فروند هواپیما و ده‌ها فروند بالگرد و پهپاد در این پایگاه وجود داشت که در این حمله موشکی به یک ویرانه مبدل گشت.

ضربه موشکی سپاه آغازی بر پایان اشغالگری امریکا در منطقه بود/اشتباه محاسباتی امریکا در شهادت سرداران مقاومت

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =