کد خبر : 316399
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
-

دستیار ارشد پوتین به زاپوریژیا سفر کرد

دستیار ارشد پوتین به زاپوریژیا سفر کرد

یک مقام رسمی در زاپوریژیا، از مناطق تحت کنترل روسیه اعلام کرد، یکی از قدرتمندترین دستیاران ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از این منطقه بازدید کرده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر روگوف، یکی از مقامات محلی زاپوریژیا در تلگرامش نوشت: سرگئی کرینکو، رئیس سیاست داخلی کرملین از نیروگاه هسته‌ای در این منطقه بازدید و امنیت تاسیسات و شرایط کاری کارکنان روس‌اتم را بررسی کرد.

در تصویری که روگوف در تلگرامش منتشر کرده، کرینکو در محوطه بیرون این نیروگاه ایستاده است؛ نیروگاهی که در ۵۰۰ کیلومتری نیروگاه چرنوبیل و حادثه‌ای که در سال ۱۹۸۶ در آن رخ داد، قرار دارد.

اندکی پس از آنکه روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرد، نیروهای روسی اوایل ماه مارس کنترل زاپوریژیا را به دست گرفتند. تاسیسات این نیروگاه در نزدیکی خطوط مقدم قرار دارد و دائما مورد هدف بمباران قرار می‌گیرد و این درحالیست که مسکو و کی‌یف یکدیگر را مقصر این حملات می‌دانند.

یگان‌های نظامی ویژه روسیه از تاسیسات این نیروگاه محافظت و کارشناسان هسته‌ای این کشور در این نیروگاه مستقر هستند. همچنین، کارکنان اوکراینی به کار خود در این نیروگاه ادامه می‌دهند.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشتر وعده داده بود که احتمالا “تا پایان سال جاری میلادی” توافق برای ایجاد یک “منطقه امن” پیرامون نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا حاصل می‌شود.

دستیار ارشد پوتین به زاپوریژیا سفر کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × یک =