کد خبر : 316186
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
-

بلاروس: موشکهای اسکندر و اس ۴۰۰ های روسیه آماده استفاده هستند

بلاروس: موشکهای اسکندر و اس ۴۰۰ های روسیه آماده استفاده هستند

یک مقام وزارت دفاع بلاروس اظهار کرد، سامانه‌های موشکهای تاکتیکی اسکندر و اس-۴۰۰ که روسیه در خاک این کشور مستقر کرده کاملا برای اجرای ماموریت های تعیین شده آماده هستند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، لئونید کاسینسکی، رئیس “واحد اصلی ایدئولوژی” در وزارت دفاع بلاروس در پستی که در پیامرسان تلگرام منتشر کرد نوشت: “سربازان و خدمه ما آموزشهایشان را در مراکز آموزش رزم مشترک نیروهای مسلح فدراسیون روسیه و جمهوری بلاروس کاملا به اتمام رسانده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: “این نوع تسلیحات (سیستم‌های اسکندر و اس-۴۰۰) امروز در حال انجام ماموریت نبرد و کاملاً آماده هستند تا وظایف مورد نظر خود را اجرا کنند.”

به نوشته رویترز، پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه ژوئن گفت، مسکو به مینسک موشک‌های اسکندر می‌دهد، مشخص نیست که چه تعداد از آنها که قادر به حمل سلاح هسته ای هستند در بلاروس مستقر شده اند.

این خبر در بحبوحه فشار فزاینده مسکو به مینسک برای کمک به حمله این کشور به اوکراین که اکنون در ماه دهم خود قرار دارد و پایانی برای آن متصور نیست، منتشر می‌شود.

نیروهای روسیه در ماه فوریه از بلاروس به عنوان مبدا اجرای حمله نافرجام خود به کی‌یف، پایتخت اوکراین استفاده کردند و در ماه‌های اخیر فعالیت‌های نظامی روسیه و بلاروس در حال افزایش بوده است.

موشکهای مدل اسکندر-ام، یک سامانه متحرک موشک هدایت شونده است که ائتلاف ناتو کد “SS-۲۶ Stone” را برای آن تعیین کرده است. این موشکها جایگزین موشکهای قدیمی “اسکاد” متعلق به دوران شوروی سابق شدند. دو موشک هدایت شونده این سامانه تا ۵۰۰ کیلومتر (۳۰۰ مایل) برد داشته و می توانند کلاهک های متعارف یا هسته ای را حمل کنند.

کاسینسکی همچنین گفت که هواپیماهای نظامی کشورش برای حمل “مهمات ویژه هوایی” تغییر پیدا کرده اند.

این در حالی است که به گزارش خبرگزاری تاس، آلکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، پیش‌بینی کرد سال آینده شادترین و موفق ترین سال برای کشورش خواهد بود و همه چیز درست خواهد شد.

رهبر بلاروس در مصاحبه‌ای در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند سال ۲۰۲۳ چگونه خواهد بود، گفت: “(این سال) شادترین و موفق‌ترین سال خواهد بود.”

بر اساس نقل قول خبرگزاری بلتا، او در صحبتش پیش از نشست غیررسمی اعضای سازمان کشورهای مستقل همسود در سن پترزبورگ گفت: نگران نباشید، همه چیز درست خواهد شد.

او همچنین اذعان کرد که در حال حاضر حس‌وحال “نه خوب و نه بد” است، اما قول داد تا زمان فرا رسیدن سال نوی میلادی خوشبین‌تر باشد. لوکاشنکو گفت: اکنون نمی‌توانم از این خوشبین‌تر باشم، اما در شب سال نو خوشبین‌ترین خواهم بود.

بلاروس: موشکهای اسکندر و اس ۴۰۰ های روسیه آماده استفاده هستند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =