کد خبر : 316189
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
-

برنامه سئول برای مقابله با پهپادهای پیونگ‌یانگ

برنامه سئول برای مقابله با پهپادهای پیونگ‌یانگ

رئیس‌جمهوری کره جنوبی در واکنش به ناتوانی کشورش در دادن پاسخی مناسب به تجاوز پهپادهای کره شمالی به حریم هوایی این کشور، اعلام کرد که قصد ایجاد یک واحد نظامی تخصصی برای پهپادها را دارد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، روز دوشنبه پنج پهپاد پیونگ‌یانگ وارد آسمان کره جنوبی شده و سئول را وادار کردند که جنگنده‌ها و هلیپوکترهای جنگی‌اش را برای سرنگون کردن آن‌ها به پرواز درآورد، اقدامی که از سال ۲۰۱۷ بی‌سابقه بود.

این واقعه بار دیگر پرسش‌هایی را درباره توان دفاع هوایی کره جنوبی مطرح کرد و این در حالی است که سئول تلاش می‌کند تا تهدیدهای موشکی و هسته‌ای همسایه شمالی خود را کنترل کند.

این پهپادها حدود پنج ساعت بر فراز آسمان کره جنوبی – از جمله پایتخت این کشور – پرواز کردند، اما جنگنده‌های سئول به رغم شلیک حدود ۱۰۰ تیر از هلیکوپتری مجهز به تیربار، نتوانستند هیچ یک از آن‌ها را ساقط کنند.

یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره جنوبی در نشست کابینه دولت گفت: این رویداد عدم آمادگی نظامی و نبود آموزش ما در سال‌های اخیر را نشان داد و به وضوح ثابت کرد که به آمادگی و آموزش بیشتری نیاز داریم.

او سیاست «خطرناک» سلف خود را مسئول این عدم آمادگی دانست، سیاستی که بر «حسن نیت» کره شمالی و توافقی بین دو کره در سال ۲۰۱۸ استوار است که فعالیت خصمانه در مناطق مرزی را ممنوع می‌کند.

یون سوک یول گفت: ما از قبل به فکر تاسیس یگانی برای شناسایی و تحت نظر قرار دادن تاسیسات نظامی کره شمالی بوده‌ایم و حالا – با این اتفاق – این برنامه را هرچه سریعتر پیش خواهیم برد.

او متعهد شد که با استفاده از هلیپوکترهای رادارگریز، توانایی کشورش در جاسوسی و گشت‌زنی را افزایش دهد.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که یکی از این پهپادها را وادار به ترک منطقه سئول کرده، اما به دلیل نگرانی از امنیت غیرنظامیان، آن را سرنگون نکرده است.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم در روز دوشنبه با محکوم کردن این اقدام کره شمالی، بار دیگر بر تعهد واشنگتن به تقویت قدرت دفاعی سئول تاکید کرد.

این مقام گفت: ما می‌دانیم که کره جنوبی باید از تمامیت ارضی خود محافظت کند. تعهد آمریکا به تقویت توان دفاعی سئول خدشه‌ناپذیر است.

برنامه سئول برای مقابله با پهپادهای پیونگ‌یانگ
یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره جنوبی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × یک =