کد خبر : 315977
تاریخ انتشار : شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
-

«پزشکی خانواده» با اولویت مناطق کم برخوردار در حیطه درمان اجرایی می شود

«پزشکی خانواده» با اولویت مناطق کم برخوردار در حیطه درمان اجرایی می شود

معاون درمان وزارت بهداشت از اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع در حیطه درمان خبر داد.

به گزارش عصرقائم، دکتر سعید کریمی با بیان این مطلب در اجلاس معاونان درمان دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: برنامه پزشکی خانواده در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در سطح یک و بخش بهداشت اجرایی شده و باید به سطوح ۲ و ۳ و بخش درمان متصل شود و معاونان درمان دانشگاه ها باید با هماهنگی معاونت های توسعه و دفاتر آی تی این وظیفه مهم را پیگیری کرده و به انجام برسانند.

وی افزود: سامانه های الکترونیک بیمارستان‌ها از جمله سیستم نوبت‌دهی، باید آمادگی لازم برای پذیرش بیمار ارجاعی را داشته باشند. روال کار مشخص است و بیمار با ارجاع پزشک عمومی تحت مسیر معینی در سطح یک وارد مراکز سطح ۲ و ۳ می شود.

معاون درمان بیان کرد: اتصال آزمایشگاه ها و رادیولوژی ها به برنامه پزشکی خانواده نیز توسط دفتر فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

کریمی اظهار داشت: اجرای برنامه‌ پزشکی خانواده گام به گام انجام خواهد بود و در تلاش هستیم تا پایان سال نسبت به استقرار زیرساخت های لازم ، آموزش ها ، حصول اطمینان از اتصال سامانه ها جهت اجرای کشوری برنامه اقدام نمایید.

وی اضافه کرد: نسخه ۰۳ نوشته شده و حتما در معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی یک تیم برای پیگیری اجرای برنامه پزشکی خانواده تشکیل دهید. باید با روسای دانشگاه ها درباره اجرای این نسخه هماهنگ باشید، زیرا برنامه پزشکی خانواده فقط مربوط به حوزه درمان نیست.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی افزود: برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع طی سه ماه زمستان باید در تمام شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به سرانجام برسد.

وی یادآور شد: در اجرای برنامه پزشکی خانواده از توانمندی‌های بخش خصوصی هم استفاده خواهد شد و از کمک پزشکانی که با بیمه‌ها قرارداد دارند، می‌توان استفاده کرد.

«پزشکی خانواده» با اولویت مناطق کم برخوردار در حیطه درمان اجرایی می شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =