کد خبر : 314669
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
-

بیش از ۱۶ هزار اشتغال صنعتی احیا شد

بیش از ۱۶ هزار اشتغال صنعتی احیا شد

در هشت ماهه امسال ۸۵۸ واحد صنعتی غیرفعال، احیا شده و با راه‌اندازی مجدد این واحدهای تولیدی، برای ۱۶ هزار و ۲۲۲ نفر اشتغالزایی یا تثبیت شغل شده است.

به گزارش عصرقائم، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در هشت ماهه امسال ۸۵۸ واحد صنعتی غیرفعال، احیا شده است. همچنین با راه‌اندازی مجدد این واحدهای تولیدی، برای ۱۶ هزار و ۲۲۲ نفر اشتغالزایی یا تثبیت شغل شده است.

امسال برای احیای ۱۹۸۷ واحد تولیدی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور هدف گذاری و پیش بینی شده با احیای این تعداد واحد برای ۳۵ هزار و ۷۶۶ نفر شغل ایجاد شود. همچنین طبق اعلام سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای احیاء ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز برنامه‌ریزی شده است.

بنابراین با بازگشت ۸۵۸ واحد صنعتی به چرخه تولید از ابتدای امسال، ۴۳ درصد از برنامه تدوین شده برای احیاء صنایع کوچک و متوسط در داخل و خارج شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور عملیاتی شده است. آمار تحقق یافته اشتغال در واحدهای احیاء شده نیز ۴۵ درصد از مجموع اشتغال مورد نظر از محل این برنامه است.

گفتنی است ۶۹۳ واحد از مجموع واحدهای احیاء شده در محدوده شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ۱۶۵ واحد دیگر، خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور بوده است. از مجموع اشتغال ایجاد شده یا تثبیت یافته نیز ۱۳ هزار و ۲۰۴ شغل داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ۳۰۱۸ شغل خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور بوده است.

سرمایه‌گذاری انجام شده برای احیاء این واحدها بیش از ۴۳۴۱ میلیارد تومان بوده است. همچنین رشته صنایع شیمیایی با ۲۲۴ واحد، فلزی با ۱۸۵ واحد و کانی غیرفلزی با ۱۴۳ واحد، به ترتیب بیشترین تعداد راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی را از ابتدای امسال به خود اختصاص داده‌اند.

در هفت ماهه سال جاری ظرفیت ۵۳۳ واحد صنعتی نیمه فعال نیز افزایش یافته است.

گفتنی است نتیجه طرح پایش واحدهای صنعتی غیرفعال کل کشور نشان می‌دهد ۱۲ هزار و ۶۷ واحد راکد، شامل ۶۸۱۴ واحد در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ۵۲۵۳ واحد در خارج از آن‌ها شناسایی شد. از مجموع واحدهای صنعتی راکد شناسایی شده ۶۲ درصد از طریق شیوه‌های فنی بازفعال سازی، امکان راه‌اندازی مجدد دارند که در صورت تحقق آن، بیش از ۱۶۷ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

همچنین بر اساس اعلام مدیران بنگاه‌های اقتصادی راکد کشور، ۴۴ درصد از واحدهای غیرفعال مشکل کمبود نقدینگی، ۱۶ درصد مشکل نبود تقاضا و بازار، ۱۱ درصد مشکل کمبود مواد اولیه، ۱۰ درصد مشکل فرسودگی ماشین آلات، ۹ درصد مشکلات حقوقی با سازمان‌ها و دستگاه‌ها، ۸ درصد مشکلات زیرساختی و ۲ درصد مشکلات مالکیتی و سهامداری دارند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۴۰ ناحیه صنعتی و ۵ منطقه ویژه اقتصادی در حال بهره‌ برداری، ۸۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۱۰۰ هزار و ۵۸ قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از ۴۹ هزار و ۸۸۲ واحد صنعتی و ۳۲۷۰ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸ هزار و ۵۹۵ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

بیش از ۱۶ هزار اشتغال صنعتی احیا شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + 1 =