کد خبر : 311875
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
-

فرصت جنگ روسیه و اوکراین برای کشاورزان ایرانی

فرصت جنگ روسیه و اوکراین برای کشاورزان ایرانی

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی می‌گوید که این نهاد قانون گذار آماده است، مقدمات قانونی لازم برای تسهیل صادرات محصولات کشاورزی ایران را فراهم کند.

به گزارش عصرقائم، محمد جواد عسکری در اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذا با اشاره به اهمیت مقوله امنیت غذایی گفت: امنیت غذایی به امنیت ملی گره خورده است. اگر در حوزه تولید مدیریت خوبی اعمال کنیم و هزینه مطلوبی انجام دهیم قطعاً در حوزه سلامت نیاز به هزینه بیشتر نیست.

او با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی ایران بیان کرد: در حوزه اقلیم استعداد ما منحصر به فرد است و از ۱۳ اقلیم دنیا بیشترین اقلیم در کشور ما وجود دارد. در حوزه تولید متنوع کشاورزی نیز فضای مطلوبی داریم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه در کشاورزی با هر بار سرمایه‌گذاری می‌توانیم سه برابر صنعت بازدهی داشته باشیم، گفت: بخش کشاورزی خصوصی‌ترین بخش اقتصادی کشور است و ۳۵ درصد اشتغال این حوزه را در خود جای داده است.

عسکری با تأکید بر اینکه ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت پیرامون علاقه‌مند به تولیدات ما هستند ادامه داد: اگر بر تولید خوب محصولات کشاورزی متمرکز شویم اشتعال و امنیت و ارزآوری خوبی خواهیم داشت. اینکه چرا تاکنون این اتفاق عملیاتی نشده همه مقصر هستند. باید بسترسازی کنیم تا بازارهای منطقه را از دست ندهیم.

وی با اشاره به اهمیت کشت فرا سرزمینی گفت: اینکه ما نتوانستیم از ظرفیت کشورهای پیرامون خودمان استفاده کنیم ناشی از چیست؟ عراق و روسیه را ما آزاد کردیم اما چقدر بستر فراهم کردیم برای تولیدکنندگان و کشاورزان که کشت فرا سرزمینی انجام دهند.

او گفت: باید قوانین کهنه به‌روزرسانی شود. ما آماده هستیم در قالب یک نقشه راه در راستای سهل‌الوصول شدن مسیر صادرات محصولات کشاورزی اقدامات تقنینی مورد نیاز را دنبال کنیم.

عسکری با تأکید بر اینکه اگر بناست کاری کنیم باید میدانی عمل کنیم ادامه داد: بخش کشاورزی ما با توجه به فرصت جنگ روسیه و اوکراین باید فعال‌تر وارد شود.

او یادآوری کرد: بر اساس قانون بودجه بانک‌های تجارت، سپه، ملی و صادرات باید بخش بزرگی از منابع خود را در خدمت کشاورزی قرار دهند و جز این اگر اقدامی شود مصداق ترک فعل خواهد بود.

عسکری با تأکید بر اینکه با تصمیمات خلق‌الساعه مخالفیم گفت: اگر صادرکننده‌ای با طرف خارجی قرارداد می‌بندد حتماً با برنامه‌ریزی جلو رفته و نباید با تصمیمات ناگهانی اعتماد طرف خارجی را از بین ببریم و هزینه مضاعف بر کشور تحمیل کنیم.

فرصت جنگ روسیه و اوکراین برای کشاورزان ایرانی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + هفت =