کد خبر : 308823
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
-

برگزاری بیش از ۳۵۰۰ برنامه هفته دفاع مقدس در مازندران

برگزاری بیش از ۳۵۰۰ برنامه هفته دفاع مقدس در مازندران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از برگزاری بیش از ۳۵ عنوان برنامه در قالب بیش از ۳۵۰۰ فعالیت به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.

به گزارش عصرقائم، سردار عبدالله ملکی در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: باید هشت سال دفاع مقدس از سوی اصحاب رسانه، تبیین شود و جا برای کار بسیار وجود دارد.

وی افزود: دشمن بعثی به فرماندهی صدام به بهانه اختلافات مرزی در سال ۵۸، تجاوزات خود را آغاز و در سال ۵۹ به طور رسمی وارد جنگ با ایران شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه دشمن که فکر می‌کرد سه روزه فاتح این جنگ خواهد شد، اما با رشادت رزمندگان ما و ولایت فقیه و حضور بسیج مردمی این نبرد، ۸ سال طول کشید.

این مسئول ادامه داد: دفاع مقدس، عاشورای انقلاب اسلامی است که نظام جمهوری اسلامی ایران را بیمه کرد.

ملکی بیان کرد: لذا ما با برنامه‌های متنوع طی هفته دفاع مقدس، این حادثه عظیم را یادآوری می‌کنیم.

وی عنوان کرد: ابتدای امسال با تشکیل ستادی مشتمل بر ۱۴ کمیته برای ۴۳ برنامه طی سال‌جاری برنامه‌ریزی و تصمیم گیری شد و برنامه‌ها به دستگاه‌های استان ابلاغ می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، با اشاره به برگزاری ۳ هزار و ۵۰۰ فعالیت طی هفته دفاع مقدس در مازندران، گفت: طی هفته دفاع مقدس یادواره‌های شهدا در روستاها و شهرهای مازندران برگزار خواهد شد.

این مسئول افزود: نشست‌های بصیرتی، گرامیداشت، پیاده روی، نمایشگاه ها، افتتاح پروژه‌ها و برنامه‌های مختلفی طی این هفته در سطح استان انجام خواهد شد.

ملکی اعلام کرد: ۲۹ شهریور برنامه‌های ما با دیدار با خانواده‌های شهدا آغاز خواهد شد و در ادامه در روز چهارشنبه ۳۰ شهریور از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در بیت رهبری با حضور مقام معظم رهبری تجلیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: سهمیه مازندران از این رقم، ۶۰ هزار نفر است که مراسم تکریم همزمان با برنامه  کشوری در سالن غدیرسپاه از ساعت ۸ الی ۱۰ برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، خاطرنشان کرد: از ساعت ۱۰ به صورت ویدیو کنفرانسی به بیت رهبری ارتباط خواهیم داشت که گزارشات از سوی فرمانده سپاه مازندران به رهبری ارائه خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: مراسم تکریم در ساری و ۲۲ شهرستان صورت خواهد شد.

ملکی گفت: در همین روز از ۳۰ کتاب مکتوب و ۲۰ کتاب صوتی رونمایی خواهد شد.

وی بیان کرد: در ۳۱ شهریورماه نیز بنا است دیدار با خانواده‌های شهدا و  رژه نیروهای مسلح در ساری صورت گیرد و بعداز ظهر نیز مراسم عطرافشانی مزار شهدا در دستور کار قرار  دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اشاره کرد: روز جمعه نخستین روز مهرماه،  قبل از برگزاری نماز جمعه پیشکسوتان دفاع مقدس در سراسر استان به روایت دفاع مقدس خواهند پرداخت.

این مسئول ادامه داد: هفته دفاع مقدس بازسازی عملیات ثامن الائمه در شهرستان نشتارود انجام خواهد شد.

ملکی بیان کرد: در دوم مهرماه پس از نواخته شدن زنگ مقاومت و ایثار در مدارس،  دیدار با ائمه جمعه و در مرکز استان دیدار با آیت‌الله لایینی در دستور کار قرار دارد که در همین روز، افتتاح نمایشگاه در پارک موزه دفاع مقدس را خواهیم داشت.

وی افزود: شامگاه روز شنبه رونمایی از کتاب شهید محمد گیتی نژاد در روستای اسرم را خواهیم داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران عنوان کرد: سوم مهرماه مصادف با روز یکشنبه و رحلت پیامبراکرم و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام، در کنار مراسم عزاداری، روایات دفاع مقدس را نیز خواهیم داشت.

این مسئول ادامه داد: دوشنبه چهارم مهرماه نیز مراسم تکریم از بانوان رزمنده و جهادگر در شهرستان بابل برگزار خواهد شد.

ملکی اعلام کرد: سه شنبه پنجم مهرماه نیز مصادف با شهادت امام رضا علیه السلام نیز نشست بصیرتی و سواد رسانه‌ای در تمامی شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: چهارشنبه ششم مهرماه بازسازی عملیات والفجر ۸ در پارک موزه دفاع مقدس به مدت ۵ شب را خواهیم شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران مطرح کرد: در همین روز تعداد زیادی از پروژه‌های افتتاحی اعم از خانه محرومین و گلزار شهدا را در سطح استان خواهیم داشت.

این مسئول تصریح کرد: اجتماع ۱۰۰۰ نفری سرود سلام فرمانده در مرکز فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس در روز ششم مهرماه برگزار خواهیم شد.

ملکی گفت: پنجشنبه هفتم مهرماه نیز مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی و جهان آرا و کلاهدوز و نیز رونمایی از چند کتاب را خواهیم داشت.

وی در خصوص آخرین وضعیت پارک موزه دفاع مقدس متذکر شد: این پروژه ۱۲ ساله هنوز به اتمام نرسیده و برای اتمام نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار  هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران یادآور شد: در سفر ریاست جمهوری ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شد که تاکنون ۹ میلیارد تومان آن جذب شده است.

برگزاری بیش از 3500 برنامه هفته دفاع مقدس در مازندران/اجتماع 1000 نفری سرود "سلام فرمانده" در ساری برگزار می‌شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =