کد خبر : 308022
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۰۵
-

ضرورت تعیین تکلیف پارکینگ ساختمان جدید بیمارستان شهدای تجریش تا قبل از افتتاح

ضرورت تعیین تکلیف پارکینگ ساختمان جدید بیمارستان شهدای تجریش تا قبل از افتتاح

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خواستار تعیین تکلیف وضعیت پارکینگ ساختمان جدید بیمارستان شهدای تجریش شد.

به گزارش عصرقائم، سردار محمد حسین حمیدی در جلسه بررسی معضلات بهره‌برداری از ساختمان جدید بیمارستان شهدای تجریش گفت: حذف پارک‌های حاشیه‌ای وظیفه شهرداری است و شهرداری باید شرایطی را فراهم کند تا امکان پارک در اطراف بیمارستان وجود نداشته باشد. از طرفی دیگر استقرار خانواده بیمار در اطراف بیمارستان می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند و ما تقاضا می‌کنیم تا تصمیم درستی درباره این موضوع گرفته شود. هرچیزی در این نقطه ایجاد شود مشکل‌ساز است و مشکل بیمارستان نیز بیش از بقیه موارد خواهد بود.

وی گفت: ما در دوره قبلی بر مبنای امامزاده صالح (ع) طرحی به عنوان گذرگاه صالحین برای تعریض پیاده‌رو، یک طرفه کردن خیابان و انتقال بار ترافیکی به خیابان‌های مجاور ارائه دادیم. این سبب می‌شود که مردم وارد جریان ترافیک نشوند. بیمارستان شهدای تجریش بین دو کمربندی داخلی شهر که خیابان‌های ولیعصر و شریعتی هستند قرار گرفته و تداخلات ترافیکی در اطراف آن بسیار پیچیده است. طرح‌هایی برای حل مشکل به ما ارائه شد که مشخص شد که افرادی که این طرح‌ها را برای رفع مشکل ترافیک این منطقه به ما پیشنهاد کردند، اهدافی تجاری هم داشتند و طبیعتا پلیس موافق آن نیست.

وی درباره اقدامات مشابه پلیس برای حل مشکل ترافیک نیز گفت: پلیس در این زمینه از پیشگامان اقدامات گوناگون بوده است. پلیس راهور تنها نهادی بود که توانست پایانه اتوبوسرانی در این منطقه را جابجا کند و از ازدحام اتوبوس‌ها در این نقطه جلوگیری کند. البته بازهم برخی افراد خواستار استفاده از فضای به وجود آمده برای تاسیس پاساژ و رسیدن به اهداف تجاری خود بودند.

حمیدی با انتقاد از نبود وحدت نظر در حل چنین مشکلاتی گفت: متاسفانه فاصله نقطه‌نظرات کارشناسی در این زمینه بسیار زیاد است. هدف ما این است که جریان تداخلات را به حداقل برسانیم. تداخلات سبب می‌شوند که در زمان پیک و اوج این نقطه تبدیل به کلافی سردرگم شود. در چنین شرایطی بیمارستانی در دست افتتاح است. اضافه شدن ۲۲۰۰ کادر درمانی ۱۰۰ تخت بیمارستانی و پنج هزار مراجعه کننده به همراه چالش‌های ترافیکی آن مشکلاتی هستند که در کنار افتتاح این طرح وجود دارند. ماحصل این افتتاح ما را در وضعیت توقف کامل خیابان شریعتی تا تقاطع صدر قرار می‌دهد. خیابان ولیعصر تا پارک وی و خیابان‌های پیرامونی نیز قفل خواهند شد. این وضعیت می‌تواند در نهایت به قفل شدن کل منطقه شمیرانات بیانجامد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ تاکیدکرد: علی رغم تمام این موضوعات، مسائل امنیتی مانند رویدادهایی که در کاخ سعدآباد برگزار می‌شوند نیز وجود خواهد داشت. سالن اجلاس نیز در نزدیکی این نقطه قرار دارد. مکاتباتی نیز با استانداری، شهردار تهران ، شورای ترافیک و فرماندار شمیرانات در این زمینه انجام شد.

وی با اشاره به راهکارهای پلیس در این خصوص اظهار کرد: راهکار ما در پلیس، جلوگیری از افتتاح این بیمارستان تا زمان مشخص شدن وضعیت پارکینگ آن است. بحث جریان ترافیکی آن نیز باید مشخص شود. خیابان مجاور یا همان خیابان حمید باید راه‌اندازی شود و مردم مسیر آن را یاد بگیرند. جا افتادن این موضوع طول می‌کشد. در ماه‌های آینده نیز فشار ترافیکی ما به شدت بالا خواهد بود. اگر شبکه معابر اطراف بیمارستان قبل از افتتاح کنترل و مدیریت نشود اتفاقات ترافیکی بدی در این محدوده رخ خواهد داد.

ضرورت تعیین تکلیف پارکینگ ساختمان جدید بیمارستان شهدای تجریش تا قبل از افتتاح
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + هشت =