کد خبر : 307869
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
-

جهاد تبیین در ادارات دولتی مبارزه با فساد است

جهاد تبیین در ادارات دولتی مبارزه با فساد است

استاندار مازندران گفت: هر کسی و در هر مقامی و در هرلباسی می تواند وارد جهاد تببین شود و جهاد تبیین در ادارات دولتی مبارزه با امر فساد است.

به گزارش عصرقائم، سیدمحمود حسینی پور در یادواره شهدای کارمند استان مازندران که با  حضور مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات غدیر ستاد سپاه استان برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دولت،با اشاره به اینکه هر کشوری در مسئله کارمندان شاخص هایی را مد نظر دارد، گفت: در دنیا با پیشرفت تکنولوژی ارزشیابی کارمندان ادارات بر اساس شاخص های فنی و حرفه ای محاسبه می شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه در کشور با اینکه در دوره ای الگوی مدیریتی ژاپن و دیگر کشورها برای سنجش کارمندان بکار گرفته شد، افزود: در جشنواره شهید رجایی برخی شاخص ها بر مبنای الگوی غربی است اما در حکمرانی اسلامی الگویی در حوزه کارمندی وجود دارد و ان هم الگوی مدیریتی امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) است.

حسینی پور با اشاره به اینکه امروزه حکمرانی و الگوی مدیریتی امیرالمومنین امام علی( علیه السلام) بعنوان یک الگوی مدیریتی در دانشگاه های معتبر دنیا تدریس می شود، ادامه داد: الگوی کارمندان و مدیران در جمهوری اسلامی ایران  باید الگوی مدیریتی شهید رجایی باشد.

مقام عالی دولت در مازندران با تاکید بر اینکه در الگوی مدیریتی اسلامی، بیت المال از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اضافه کرد: هر دولتی برسرکار آمد میخواست خود را به ظاهر هم شده  به دولت شهید رجایی نزدیک کند.

حسینی پور با اشاره به اینکه می بایست مانیفست شهید رجایی را در ادارات پیاده سازی کرد ، گفت: برخی از عناصر در تلاش برای به فساد کشیدن ادارات هستند.

مقام عالی دولت در مازندران  با  بیان این مطلب که امر به معروف و نهی از منکر در ادارات کمرنگ شده است، اضافه کرد:در ادارات کارمندان مومن و متدین و مقید به ارزش های انقلابی هستند و این افراد باید امر به معروف و نهی از منکر را در اصلاح عملکرد کارمندان دیگر بکار بگیرند.

حسینی پور با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر فقط منحصرا به حجاب و پوشش نیست بلکه کاربرد وسیعی دارد و حق الناس هم را شامل می شود، خاطرنشان کرد:باید از حق مردم صیانت کرد . در برخی ادارات متاسفانه  فساد وجود دارد  و عناصری که در جریان ادارای دچار مسئله فساد میشوند باید با امر به معروف و نهی از منکر آنها را به مسیر شهید رجایی برگرداند.

استاندار مازندران به راه و منش شهید رجایی اشاره کرد و با بیان این مطلب که نباید فقط در هفته دولت بلکه در تمام طول سال منش و سیره شهید رجایی را در ادارات بکار بگیریم، خاطرنشان کرد: همیشه کارمندان متعهد به اصول و ارزش های انقلاب و آرمان های شهدا، در ذهن مردم ماندگار هستند و بهترین خدمات را به مردم می دهند.

مقام عالی دولت در مازندران با اعلام اینکه به تعداد هر صندلی مدیریتی یک شهید جان خویش را نثار انقلاب کرد، اضافه کرد:آیا ادارات ما در شان شهدای کارمند ما هستند یا نیستند؟ ادارات زمانی درست خواهد شد که تک تک کارمندان مسئولیت صیانت خون شهدا را وظیفه خود بدانند.

حسینی پور در ادامه با اشاره به جهاد تبیین اضافه کرد: هر کسی و در هر مقامی و  در هرلباسی می تواند وارد جهاد تببین شود و جهاد تبیین در ادارات دولتی مبارزه با امر فساد است.

استاندار مازندران با تصریح بر اینکه شهدای کارمند پیام دارند و این  پیام بازگشت به ارزش های اصیل امام خمینی (ره) است،خاطرنشان کرد: پرداخت رشوه در ادارات در شان شهدا و جایگاه رفیع ارمان های انقلاب نیست.

حسینی پور با بیان این مطالب که شهدا زمینه ساز تحقق راستین آرمان عدالت  و توسعه در نظام اسلامی هستند، اضافه کرد: آرمان عدالت با فداکاری شهدا ظهور و بروز پیدا کرد. و شهدا نقش بزرگی در روشن بینی  مردم جامعه داشتند.

استاندار مازندران تاکید کرد: شهدای کارمند بهترین الگوی مسئولان اجرایی کشور هستند تا با تمام وجود خدمت صادقانه به مردم داشته باشند.

حسینی پور  با بیان اینکه متاسفامه برخی از غربگرایان در برخی از مقاطع تاریخی اداری کشور فرمان انقلاب را به بیراه بردند،گفت: جریان و کارمندان انقلابی باید این فرمان رابه مسیر انقلاب برگرداند و تک تک کارمندان در این مسئولیت نقش دارند.

جهاد تبیین در ادارات دولتی مبارزه با فساد است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + هفت =