کد خبر : 307771
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
-

حضور رئیس سازمان ثبت اسناد در مرکز ارتباط مردمی قوه قضاییه

حضور رئیس سازمان ثبت اسناد در مرکز ارتباط مردمی قوه قضاییه

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با تعدادی از مراجعه کنندگان دیدار و با بررسی پرونده آن ها دستورات لازم را صادر کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از قوه قضاییه، در راستای صیانت از حقوق عامه و تحقق دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر حضور مسئولان دستگاه قضا در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه، حسن بابایی و معاونان وی امروز (یکشنبه ۶ شهریورماه) با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با تعدادی از مراجعه کنندگان به صورت چهره به چهره دیدار و به پرونده‌های آن ها رسیدگی کرد.

در این دیدار که با حضور علی اصغر رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه‌قضاییه انجام شد، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به استماع مشکلات و در خواست‌های متقاضیان پرداخت و در راستای تکریم ارباب رجوع و پیگیری حقوق مراجعان تصمیماتی اتخاذ کرد.

بابایی در این دیدار مردمی ضمن استماع مشکلات ثبتی مراجعه کنندگان راهکار های لازم را به آن ها ارائه و ضمن تسریع در رسیدگی با مسئول مربوطه مکالمه تلفنی برقرار کرد تا پیگیری های لازم صورت گیرد.

در ادامه این ملاقات مردمی حسن بابایی، اظهار کرد: در ملاقات مردمی امروز چندین مورد در خصوص تعاونی‌های مسکن واگذاری شده به کارمندان و اعضا تعاونی‌ها مطرح بود که در این تعاونی ها لازم است قبل از خرید از مراجع ذی صلاح به خصوص سازمان منابع طبیعی و سازمان امور اراضی استعلام صورت گیرد و سپس نسبت به خرید و واگذاری اقدام کنند.

وی افزود: برخی از درخواست های دیدار مردمی مربوط به آن دسته از اراضی ملی است که سابقا آن را زارعی تشخیص دادند و صدور سند نیز برای این اراضی انجام شد ولی سپس دستگاه ها، مدعی ملی بودن این اراضی شدند که نسبت به ابطال این اسناد اقدام می شود زیرا برخی از این اراضی خرید و فروش شده و ساخت و ساز نیز صورت گرفته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: باید نسبت به اراضی که سند صادر می‌شود، سیاستی را اتخاذ کنیم که زمینه ابطال این اسناد را به حداقل برسانیم زیرا سندی که برای یک زمین صادر می‌شود زمینه نقل و انتقال را فراهم می کند و خریداران بعدی با صدور ابطال سند متضرر می‌شوند.

بابایی در ادامه گفت: مشکل دیگری که وجود دارد این است که یکسری از اسناد تحت عنوان اسناد حدی در گذشته صادر شده است که حدود آن مشخص نیست به همین دلیل مورد تصرف برخی از اشخاص قرار گرفته اند که این اشخاص ادعاهایی را مطرح می‌کنند که نیاز است از طریق عکس های هوایی بررسی های لازم صورت گیرد تا میزان تصرف‌ها بررسی شود اما بررسی پرونده ها در این زمینه زمانبر است.

وی در ادامه گفت: چندین پرونده بررسی شده در ملاقات مردمی امروز مربوط به اجرای اسناد، اعتراضات مربوط به مزایده‌ها و بحث کارشناسی ها بود که دستورات لازم صادر شد تا پیگیری صورت گیرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با توجه به اینکه تمام فعالیت های مربوط به اجرای الکترونیکی مکانیزه شده است دیگر مفقودی اوراق وجود ندارد اما به دلیل زمان مزایده ها و کثرت پرونده های اجرا این امر طولانی شده است که این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم تا آمار پرونده‌های اجرا را با افزایش شعبه ها کاهش دهیم.

حضور رئیس سازمان ثبت اسناد در مرکز ارتباط مردمی قوه قضاییه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =