کد خبر : 307800
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
-

افتتاح ۴۲۸ پروژه روستایی و ۸۱۲ واحد مسکونی در هفته دولت

افتتاح ۴۲۸ پروژه روستایی و ۸۱۲ واحد مسکونی در هفته دولت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی کارنامه صدا و سیمای مرکز مازندران، اقدامات عمرانی دولت سیزدهم در مازندران را تشریح کرد. ‎

به گزارش عصرقائم، رضا علیخانی کوشکک، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص اقدامات عمرانی دولت سیزدهم در مازندران، اظهار کرد: سعی ما بر این است که در راستای تدابیر ریاست جمهوری، آن برنامه‌های در دست اجرای خود را با مدیریت جهادی، نتیجه‌گرایی و اقتصاد مقاومتی و در سرلوحه آن شعار امسال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» است در پیش بگیریم.

وی افزود: در سیاست‌های کلان عمرانی استان مازندران ما چند موضوع را در اولویت قرار دادیم که نخستین موضوع محرومیت‌زدایی با اولویت روستاها و سپس شهرها، دوم رعایت عدالت و توازن در ارائه خدمات عمرانی و زیربنایی، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، حفظ و بهره‌وری حداکثری از اراضی استان با رویگرد توسعه کشاورزی و گردشگری و همچنین مقابله جدی و شدید با ساخت‌وسازها، تغییر کاربری‌ها و الحاق‌های غیرمجاز و هرگونه مشکلاتی نظیر کوه‌خواری، زمین‌خواری و جنگل‌خواری از موضوعات و اولویت‌های های مهم ما در دستور کار استان مازندران قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: البته توسعه نظام مدیریت بحران برای آمادگی و مقابله با بحران‌های احتمالی در استان جزو اولویت‌های های کاری ما است که تمامی این موضوعات مطروحه  در تمامی ابعاد از آب، پسماند، فاضلاب، برق، فناوری اطلاعات و سایر خدمان زیربنایی و عمرانی، مد نظر عمرانی استانداری قرار دارد.

علیخانی ادامه داد: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام گذشته در رأس امور و سیاست‌های دولت سیزدهم قرار دارد و در استان مازندران نیز همین سیاست دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: در سفر پربرکت رئیس جمهور به استان مازندران بالغ بر ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی استان، اختصاص پیدا کرد و مضاف بر اینکه ۱۱ هزار میلیارد تومان نیز به‌عنوان تسهیلات تکلیفی به بانک‌ها مصوب شد که مازندران از این حیث در کل کشور حائز رتبه دوم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، عنوان کرد: ۱۷۶ مصوبه در سفر رئیس‌جمهور به مازندران ثبت شد که یک عدد قابل توجهی است و از این تعداد، ۸۴ مصوبه طی مدت چهارماهه گذشته به پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد رسیده است.

علیخانی گفت: ۹۳۵ مورد پروژه‌های افتتاحی با اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان در هفته دولت در مازندران به بهره‌برداری می‌رسد که با شاخصی که ارزیابی شده است، استان مازندران رتبه سوم را در بین استان‌های کشور داشته است.

وی افزود: در هفته دولت امسال، ۲۰۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳  هزار و ۷۳۴ میلیارد تومان، کلنگ زنی  شد که بر اساس شاخصی که ارزیابی شده است، استان مازندران در این بخش نیز حائز رتبه سوم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، تعداد پروژه‌های افتتاحی شهرداری‌ها را ۲۷۶ مورد با اعتبار ۷۳۴ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در این بخش در ارزیابی انجام شده، شهرداری‌های استان مازندران حائز رتبه نخست کشور را دارا شدند و همچنین شهرداری‌های مازندران با تعداد ۱۰۹ پروژه‌ کلنگ زنی با اعتبار ۸۰۳ میلیارد تومانی در این بخش نیز حائز رتبه نخست کشور در ارزیابی‌ها شدند.

این مسئول، اذعان کرد: در بخش روستایی نیز بیش از ۴۲۸ پروژه با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان که در حوزه اجرائی، طرح‌های هادی روستایی و بهسازی معابر داخل روستاها و پروژه‌های دهیاری‌ها را شامل می‌شود، طی این ایام افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

علیخانی افزود:طرح‌های اشتغال‌زایی تولیدی و صنعتی استان نیز با ۱۳۲ پروژه توانسته پس از بهره‌برداری برای یک‌هزار و ۵۳۹ نفر ایجاد اشتغال کند و خود پروژه‌های عمرانی که قابلیت اشتغال‌زایی دارند در حدود ۲۹۴ پروژه هستند که از ظرفیت ۵ هزار و ۱۵۸ نفر میزان اشتغالزایی را برای استان بدنیال داشته است.

وی در خصوص موضوع پسماند، تشریح کرد: قطعا پسماند یکی از موضوعات مهم و دغدغه‌مند دولت و استان است که در حوزه زباله، شیرابه و نخاله و حتی دپو و حمل‌ونقل زباله‌ها، چالش‌های مزمن از گذشته وجود داشته است و امروز این چالش مزمن، سر باز کرده است و عقب ماندگی‌های شدیدی در این بخش داریم که در تلاش هستیم اقدامات ارزشمندی در این را رقم بزنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، افزود: برای نمونه زباله سوز نوشهر قبل از سفر رئیس جمهور نزدیک به ۸۵ درصد پیشرفت داشت که  طی ۵ ماه پس از سفر ریاست جمهوری به پیشرفت ۹۹ درصدی رسید و به زودی به آمادگی ۱۰۰ درصدی و افتتاح خواهد رسید.

علیخانی اظهار کرد: پروژه زباله سوز ساری تا قبل از سفر ریاست جمهوری یک پیشرفت ۵۰ درصدی داشت که طی ۵ ماهه گذشته امسال به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی رسید.

وی به انجام اقدامات متعدد برای جذب سرمایه‌گذار جهت امحای زباله و شیرابه استان اشاره کرد و افزود: ما حداقل به یک ظرفیت ۳ تا ۴ هزار تن امحای زباله نیاز داریم که بایستی با یک سرعت و جهش زیاد این کار انجام شود، چرا که انجام این کار در اولویت کاری ما قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، به پیگیری‌های جدی جهت جذب اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام زباله اشاره و خاطرنشان کرد: ۵ پروژه نیمه تمام دیگر علاوه بر دو پروژه ساری و نوشهر داریم که باید به فرجام برسانیم.

علیخانی افزود: برای حل مشکل زباله در عمارت آمل در بالای سد هراز و همان‌طور انجیل‌سی بابل نیز اقدامات شایانی انجام شده است که انشاءالله در آینده حل‌وفصل خواهد شد.

علیخانی تشریح کرد: در حوزه راهداری، ۹۷ طرح داریم که بخشی مربوط به راه‌های شهری و بخشی مربوط به راه‌های روستایی است؛ در حوزه راه شهری علیرغم نیاز ما به اعتبارات نگهداری و قیر، چند ۱۰۰ برابر میزان تخصیص یافته به استان است اما با مدیریت جهادی و استفاده از خلاقیت، کار را به جلو می‌بریم و در ماه‌های گذشته نزدیک به ۷۰ کیلومتر از راه‌های اصلی ما آسفالت شده است.

وی افزود: در بخش مرمت روکش آسفالت، ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی مرمت و آسفالت شده است و حدود ۱۱ فقره پل نیز در مسیر تردد روستاها احداث شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، بیان کرد: استان مازندران حدود ۴ درصد جمعیت کشور و ۱٫۶  مساحت کشور  را دارد، اما ۱۱ درصد تردد کشور در این استان انجام می‌گیرد و این موضوع نشان از ارائه خدمات ملی این استان در حوزه راه دارد اما متاسفانه بودجه تخصیص به استان بودجه استانی است و در تلاشیم تا بتوانیم این مشکل را مرتفع کنیم.

علیخانی عنوان کرد: ۲۱ پروژه راه مواصلاتی در هفته دولت در حال افتتاح است و ۶ پروژه نیز  کلنگ زنی راه مواصلاتی نیز کلنگ زنی می‌شود.

وی با این توضیح که ۲۴ پروزه نیمه تمام در استان داریم که هر کدام از آن‌ها چندین زیر پروژه نظیر پل، تونل، زیرگذر و غیره، دارند؛ گفت: این پروژه‌ها حدود ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که از ۱۰ سال قبل به این طرف مسکوت و نیمه تمام باقیمانده و در تلاش هستیم تا  طی سال جاری کلنگ اجرای این پروژه‌ها را در نخستین فرصت بزنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، تایکد کرد: یکی از پروژه‌های مهم ما احداث جاده ساری به قائم‌شهر به طول ۴۵ کیلومتر با نیاز اعتباری ۱۲ هزار میلیارد تومانی است که در دست اقدام قرار دارد.

علیخانی ادامه داد: پروژه دیگر در این بخش به پروژه آزادراه چالوس به رامسر اختصاص دارد که در مرحله رایزنی و پیگیری قرار دارد و تهاتر نفت آن انجام شده است.

وی متذکر شد: در حوزه افتتاح مسکن نیز در استان طی این ایام حدود ۸۱۲ واحد، افتتاح خواهد شد و ادامه ساخت مسکن در استان که تعهد دولت ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکن است که نیاز به یک هزار و ۹۰۵ هکتار  زمین دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، افزود: از میان این یک هزار و ۹۰۵ هکتار، ۷۰۰ هکتار جهت احداث شهرک‌های ساختمانی جدید در ۵ نقطه از استان انتخاب و  برنامه ریزی شده است.

به گفته علیخانی طی ماه‌های گذشته، هفت هزار و ۷۰۰ واحد کلنگ زنی انجام شده است که دو هزار و ۳۰۰ واحد در مرحله فونداسیون و پنج هزار و ۴۰۰ واحد نیز در مرحله اخذ مجوز قرار دارند.

وی یادآور شد: با شرایط موجود ما نیاز به بلندمرتبه‌سازی در استان داریم و این جزو سیاست‌های اصلی ما است.

گفتنی است  احیای پروژه آزادراه ساحلی که در فاز صفر مطالعات قرار دارد و نیز راه آهن قائم‌شهر-رامسر-گیلان جزو برنامه‌های اساسی عمرانی دولت سیزدهم در مازندران است که در دست انجام و پیگیری قرار دارد.

افتتاح 428 پروژه روستایی و 812 واحد مسکونی در هفته دولت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 13 =