کد خبر : 307610
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
-

استقلال مالی و اداری دانشگاه‌ها شرط اصلی تحقق “دانشگاه کارآفرین”

استقلال مالی و اداری دانشگاه‌ها شرط اصلی تحقق “دانشگاه کارآفرین”

رئیس دانشگاه تهران لازمه تحقق ایران قوی را تمرکز بر روی توانمندی‌های دانشگاه‌ها دانست و گفت: استقلال مالی و اداری دانشگاه‌ها شرط اصلی تحقق دانشگاه کارآفرین است.

به گزارش عصرقائم، دکتر سید محمد مقیمی رئیس اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور که در دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است، با گرامیداشت آغاز هفته دولت و ادای احترام به شهدای انقلاب اسلامی بویژه شهیدان رجایی و باهنر، به شعار دولت سیزدهم با عنوان “دولت مردمی؛ ایران قوی” اشاره کرد و گفت: در این شعار محوری قطعاً دانشگاه‌ها به عنوان نماد قدرت کشور تلقی می‌شوند. قوت هر جامعه و کشوری در علم و دانش و عالمان آن کشور است و مردمی بودن دولت نیز وظیفه دانشگاه‌ها را در زمینه قرارگیری این قدرت و قوت در خدمت مردم عزیز سنگین‌تر می‌کند. بنابراین باید توان‌مان را طوری متمرکز کنیم که ایران قوی را تضمین کنیم.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه‌ها در همه کشورها ابزار قدرتمندی و حرکت جامعه به سوی کارآمدی تلقی می‌شوند، خاطرنشان کرد: در یکسال اخیر با همه محدودیت‌هایی که وجود داشت، دانشگاه‌ها چالش‌های مختلفی را با سلامت و موفقیت پشت سر گذاشتند که یکی از آنها آموزش حضوری بود که به بهترین شکل دوباره از سر گرفته شد.

دکتر مقیمی با اشاره به ضرورت هماهنگی‌ها برای ایجاد آمادگی در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، افزود: وظیفه ما برای هر چه روان‌تر آغاز شدن سال تحصیلی جدید و علی رغم همه محدودیت‌ها، وظیفه بسیار سنگینی است که همراهی نهادهای تأمین‌کننده منابع مالی و تجهیزاتی در دولت را طلب می‌کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، وی اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ را فرصتی برای آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم جهت آماده شدن کشور برای جهش بزرگ دانست و گفت: در شرایط حاضر، علیرغم وجود محدودیت‌ها و تنگناها، دانشگاه می‌تواند با مدیریت کارآمد، جایگاه پیشرو بودن خود را برای جامعه و عرصه‌های خدمات، صنعت، کشاورزی و عامه مردم نشان دهد.

رئیس اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ تاکید کرد: وقتی صحبت از دانشگاه کارآفرین می‌کنیم باید به سمت استقلال مالی و اداری دانشگاه‌ها گام برداریم. همانگونه که در اجلاسیه قبلی مقرر شد که این موضوع در دستور کار قرار گیرد، رؤسای دانشگاه‌ها در طول این مدت به جریان‌سازی در این زمینه پرداختند و این موضوع را از طریق مذاکرات و نامه‌نگاری‌های مختلف پیگیری نموده‌اند که امیدواریم این امر به صورت مطلوب محقق شود.

استقلال مالی و اداری دانشگاه‌ها شرط اصلی تحقق "دانشگاه کارآفرین"
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =