کد خبر : 307532
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
-

نصب بزرگ‌ترین ترانسفورماتور برق قدرت کشور در مازندران

نصب بزرگ‌ترین ترانسفورماتور برق قدرت کشور در مازندران

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با بیان اینکه بزرگ‌ترین ترانسفورماتور برق قدرت ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت کشور در دولت سیزدهم در شهرستان بابل نصب شده است؛ گفت: ۷ پروژه در مازندران با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان طی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش عصرقائم، کوروش موسوی تاکامی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:  بزرگ‌ترین ترانسفورماتور برق قدرت ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت کشور  در دولت سیزدهم در شهرستان بابل نصب شده است.

وی افزود: با نصب این ترانس ۳۸۵ مگاولت آمپری، دیگر خاموشی در پنج شهرستان بابل، محمودآباد، بابلسر، قائم شهر و آمل و بخش غربی استان مازندران را نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، خاطرنشان کرد: این پروژه که از اوسط فروردین آغاز شده بود، در اواخر خردادماه به اتمام و بهره‌برداری رسید.

این مسئول با بیان این که ۱۳ طرح زیرساختی در صنعت برق مازندران تا پایان سال‌جاری برنامه ریزی شده است، گفت: با هزینه اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی به طور حتم روند کاهش خاموشی ها در دیگر شهرستان های استان هم به حداقل خواهد رسید.

موسوی تاکامی بیان کرد: اقدام عملی بعدی که ظرف سه ماه در طول سال جاری انجام شد، نصب ترانسفورماتور ۳۱۵ مگاولت آمپر در پست شهدای مدافع حرم جاده قائم‌شهر به ساری بود که کیفیت خدمات سرویس دهی را بهبود بخشید.

وی عنوان کرد: ما طی سال‌جاری موفق به نصب پست کامل شهرستان بهشهر شدیم که توانست برق منطقه بهشهر، کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و آق قلا را تامین کند و دیگر شاهد خاموشی نباشیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، گفت: تاکنون مشترکین ما خاموشی تابستانه را تجربه نکردند و پروژه‌هایی که امسال شروع کردیم به ارزش هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ نیز  ادامه خواهد داشت.

این مسئول اعلام کرد: ۱۲ پروژه مهم و کلید ما شامل ۷ پروژه در مازندران با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان و ۶ پروژه در گلستان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

موسوی تاکامی افزود: دو واحد نیروگاهی تولید پراکنده جدید با ظرفیت ۱۸ مگاوات به مدار استان وارد شد و هدف مان این است که ۳۰ درصد برق دو استان مازندران و گلستان را از واحدهای تولید پراکنده تامین کنیم.

وی تاکید کرد: ظرفیت نیروگاهی نصب شده در استان ۴ هزار مگاوات است که توانستیم نیاز ۵ هزار مگاواتی مشترکین دو استان مازندران و گلستان را بدون اعمال خاموشی، تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، اضافه کرد: در صنایع بزرگ قطعی برق با سیاست اعمال شده نداشتیم و تنها ساعات کاری صنایع مدیریت شد.

این مسئول مطرح کرد: در ارتقای این بخش نیاز مبرم به استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان داریم که در حوزه ممیزی انرژی کار کنند.

موسوی تاکامی گفت: الگوی مصرف ۴۰۰ مگاوات ساعت است که در استان ۵۷۰ مگاوات ساعت است که باید با اقدامات و  راهکارهای مدیریت مصرف تعدیل شود.

وی متذکر شد: برای سال آینده بدنبال نصب و ساخت ۱۰ دستگاه ترانسفورماتور ۶۰ مگا ولت آمپر در استان‌های مازندران و گلستان هستیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، یادآور شد: در سال گذشته بالغ بر ۳ میلیارد تومان از قطعات نبشی‌های برج‌های ما به سرقت رفته است.

نصب بزرگ‌ترین  ترانسفورماتور برق قدرت کشور در مازندران/7 پروژه با اعتبار هزار میلیارد در هفته دولت افتتاح می‌شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × دو =