کد خبر : 307461
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
-

۲۰ بیمارستان مازندران تا پایان امسال مجهز به پایش تصویری می‌شوند

۲۰ بیمارستان مازندران تا پایان امسال مجهز به پایش تصویری می‌شوند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران با بیان اینکه تاکنون و در فاز نخست، پایش تصویری در ۶ بیمارستان استان ممکن شده است؛ گفت: تا پایان امسال با اتمام فاز ۲ و ۳، این تعداد به ۲۰ بیمارستان می‌رسد.

به گزارش عصرقائم، رضا حبیبی‌ساروی در آستانه هفته دولت در گفت و گو با خبرنگار ما به اقدامات انجام شده این نهاد در دولت سیزدهم اشاره و اظهار کرد:  در حال حاضر بیش از ۲۰ پروژه ساخت پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ شهری و جاده‌ای در دست انجام قرار دارد که از این تعداد، موارد قابل توجهی به دست خیرین استان در حال ساخت است.

وی افزود: هم اکنون یکی از پایگاه‌های نمونه اورژانس استان در بلده به صورت ترکیبی  که در بخش ابنیه با کمک یکی از خیرین منطقه و در بخش تجهیزات تخصصی و آمبولانس با مشارکت اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که هم اکنون در استان به شدت احساس نیاز می‌شود، بحث ارتقای تعداد و خدمات اورژانس ۱۱۵ در شهرهای با ماموریت بسیار بالا نظیر ساری، قائم‌شهر و آمل است.

حبیبی با این توضیح که از دیگر پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده طی این مدت، به شهرستان‌های ساری و چالوس تعلق دارد؛ گفت: در مرکز استان نیز به صورت ترکیبی و  به کمک یکی از خیرین و مشارکت  اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال ساخت یک پایگاه اورژانس در منطقه بلوار کشاورز هستیم که ظرف مدت یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه به احداث و بهره‌برداری از یک پایگاه اورژانس در شهرستان نور طی یک‌سال گذشته اشاره کرد و افزود: پایگاه‌ شهری تنکابن، پایگاه شهری کوی فروردین قائم‌شهر، پایگاه شهری دو بهشهر و پایگاه جاده‌ای نارنجستان آمل از دیگر پروژه‌های در دست اقدامی است که تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران، پایش تصویری بیمارستان‌های استان را از دیگر اقدامات انجام گرفته طی یکسال اخیر عنوان و اعلام کرد: تاکنون و در فاز نخست، پایش تصویری در ۶ بیمارستان استان انجام شد  و امیدواریم تا پایان امسال با اتمام فاز ۲ و ۳، این تعداد به ۲۰ بیمارستان برسد.

حبیبی مطرح کرد: حسب ارتقای کیفی و کمی خدمات و توان عملیاتی اورژانس در استان، طی یکسال اخیر ۶ دستگاه موتورلانس به ناوگان اورژانس ۱۱۵ استان اضافه شده است که تا دو ماه آینده این تعداد به ۱۰ دستگاه خواهد رسید.

وی افزود: فاز اول توزیع این موتورلانس‌ها در شهرهای پر ترافیک ساری، قائم‌شهر، آمل اتفاق خواهد افتاد و در نیمه امسال این اتفاق را در شهرهای غربی استان شامل عباس‌آباد، چالوس، نوشهر و سلمان‌شهر شاهد خواهیم بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران، با بیان اینکه دو پایگاه اورژانس در شهر بابلسر و محور جواهرده به رامسر در حال ساخت است؛ اظهار کرد: با تکمیل و بهره‌برداری این دو پایگاه شاهد بهبود خدمات اورژانس در این منطقه از استان خواهیم بود.

حبیبی، رونمایی از  اطلس مخاطرات و تحلیل ۲۰ ساله  استان را یکی از اقدامات برجسته در سطح ملی برشمرد و گفت: برای نخستین‌بار در کشور مطابق با تکالیف قانونی مدیریت بحران این اطلس تدوین شد تا بتواند مورد استفاده سیاست‌گذاران و دستگاه‌های اجرائی قرار گیرد و خوشبختانه به عنوان نمونه پایلوت کشوری مورد استفاده سایر استان‌های کشور قرار گرفته است.

وی متذکر شد: به همت استاندار مازندران خوشبختانه از سال گذشته، امداد هوایی و استقرار ۳ بالگرد هوایی امدادونجات در استان ممکن شد که نقش بسزایی در ارائه خدمات مطلوب در امدادهای فوریتی خواهد داشت.

20 بیمارستان مازندران تا پایان امسال مجهز به پایش تصویری می‌شوند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − هفت =