کد خبر : 307457
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
-

واقعه عاشورا بزرگترین تراژدی بشریت است

واقعه عاشورا بزرگترین تراژدی بشریت است

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران عاشورا را بزرگترین تراژدی تاریخ خواند و گفت: انسان هایی که همه هستی شان را مقابل تاریخ گذاشته است، این عزاداری ما برای رفع مشکلات امروز جامعه گشایشی خواهد بود.

به گزارش عصرقائم، روح‌الله سلگی در مراسم سالروز ورود آزادگان به میهن در جمع آزادگان شهرستان آمل، با اشاره به اینکه آزادگان هشت سال دفاع مقدس درس‌آموخته مکتب اهل بیت و عاشورا هستند، اظهار کرد: شهادت امام حسین(ع) پیامی برای همه انسان ها عصرها و نسل ها است تا آزادگی سرلوحه زندگی باشد، پیام اباعبدالله(ع) این است که زندگی باید توام با آزادگی مبارزه با طاغوتیان و قابیلیان باشد، در طول مدت اسارت دل خود را به معصومان و اهل بیت گره می‌زدند.

وی با بیان نقش آزادگان برای خنثی‌سازی توطئه‌ها بیش از همیشه احساس شده است، عنوان کرد: آزادگان همیشه امیدبخش بودند، حتی در شرایط سخت و حساس که دشمنان انواع و اقسام تحریم‌ها و برنامه‌ها را علیه کشورمان در دستور کار قرار دادند، حمایت آ زادگا چه در کلام و چه عمل می تواند تاثیرگذار باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران عاشورا را بزرگترین تراژدی تاریخ خواند و تصریح کرد: انسان هایی که همه هستی شان  را مقابل تاریخ گذاشته است، این عزاداری ما برای رفع مشکلات امروز جامعه گشایشی خواهد بود.

وی ادامه داد: شهادت امام حسین(ع) و یارانش پیام بزرگی برای همه انسان‌ها در همه عصرها و نسل‌ها داشته است،اهل بیت به ما آموختند که باید زندگی‌مان را در محور آزادگی، مبارزه با طاغوتیان و زورگویان قرار دهیم.

سلگی حماسه عاشورا را برای مردم دنیا درس و پند دانست و اظهار کرد: مسیر الهی و معنوی انقلاب اسلامی منتهی به ظهور امام عصر(عج) خواهد شد،  ایثار و از خودگذشتگی با سرهای بریده و خیمه‌های آتش زده و یتیمی خاندان آل‌الله بزرگترین تراژدی تاریخ خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسیر الهی و معنوی انقلاب اسلامی منتهی به ظهور می شود، خاطرنشان کرد: در این مسیر باید حادثه عاشورا تعریف شود، ادامه داد: عاشورا برای همه انسان ها درس و پند است و ایثار و از خود گذشتگی در کنار سرهای بریده و خیمه های آتش زده و یتیمی که بی پدر مانده است.

سلگی تصریح کرد: امام حسین(ع) و یارانش همه هستی خود را در کف اخلاص گرفتند، گفت: اهل بیت به عزاداری و گریه‌های ما نیاز ندارند بلکه عزاداری‌ها گشایشی برای رفع مشکلات است.

امام جمعه آمل نیز در ادامه این مراسم گفت: آزادگان به ما درس زندگی، ایثار، شجاعت و دینداری می‌دهند، از خود گذشتگی شیوه و مرام آنها بوده است.

حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضوی با بیان شنکجه های آزادگان در زمان اسرا عنوان کرد:کشورمان زیر بدترین شکنجه‌های نیروهای بعثی، زیر شلاق ها و شرایط جغرافیان گرم و سرمای کشور عراق تاب آوردند و صبر داشتند تا امام حسین(ع) و دین اسلام فراموش نشود.

وی ادامه داد: نوکری امام حسین(ع) در ماه محرم بین همه فشارهای دشمنان در روزهای اسارت آزادگان فراموش‌نشدنی است و بسیاری از این افراد جوانی خود را در اسارت به پیری بردند و خانواده‌های جوان خود را در دل جوانی به دلیل اسارت تنها گذاشتند تا نکند دشمنان به دین اسلام، ناموس و خاک کشورمان تجاوز کنند.

مرتضوی از عملکرد برخی ادارات و دستگاه‌های شهری در برخورد با ارباب رجوع بدحجاب‌ها انتقاد کرد و افزود: واقعیت جامعه این است که در ادارات رعایت حجاب به شعار تبدیل شده است ولی افراد بی‌حجاب و بدحجاب بیشتر مورد توجه هستند.

واقعه عاشورا بزرگترین تراژدی بشریت است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =