کد خبر : 307490
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
-

برنامه درسی، محور اصلی فعالیت در دوره ابتدایی

برنامه درسی، محور اصلی فعالیت در دوره ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه محور اصلی فعالیت ما در دوره ابتدایی در سال تحصیلی جدید، برنامه درسی است، گفت: بنا داریم طرح های پراکنده را تجمیع کنیم. لازم است برای معلمان به ویژه معلمان جدیدالورود دوره ابتدایی برنامه های آموزشی داشته باشیم.

به گزارش عصرقائم، معصومه نجفی پازوکی در سومین روز از سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران برگزار شد با بیان اینکه نرخ پوشش دوره ابتدایی بالای ۹۸ درصد است اما برای آن دو درصد برنامه ها چه باید باشد. آمار اسمی این دو درصد مشخص و برای استان ها ارسال شده است و باید نسبت به بازگرداندن آنان به مدرسه تلاش کنند.

وی افزود: اما در کلاس درس به معلمان توانمند نیاز داریم. معلم باید از برنامه درسی مطلع و آگاه باشد. چند درصد از معلمان ما به برنامه درسی تسلط دارند و ما چقدر به آنها در این باره کمک کرده ایم؟  بنا داریم محور اصلی فعالیت ما برنامه درسی باشد و طرح های پراکنده تجمیع شوند. لازم است برای معلمان به ویژه معلمان جدیدالورود دوره ابتدایی برنامه های آموزشی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، حمید طریفی حسینی – رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی – با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استثنایی نماد عدالت تربیتی و از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است، گفت: شرط توسعه و پیشرفت کشور توسعه نظام تعلیم و تربیت است.  در نظام تعلیم و تربیت با انسان سروکار داریم. بسترسازی در جهت کشف و شکوفایی استعدادهاست. ما وظیفه داریم زمینه کشف و شکوفایی این استعدادها را در دانش آموزان استثنایی همانند دانش آموزان عادی فراهم کنیم.

وی افزود: نمی‌توانیم در مسیر تعلیم و تربیت گروهی از انسان ها را از رسیدن به مراتب عالیه مستثنی کنیم. باور و عمل ما در نظام تعلیم و تربیت این بوده است که تک تک ۱۴۰ هزار دانش آموز استثنایی در مسیر توسعه و پیشرفت کشور نقش داشته باشند و باید این نقش تقویت شود. تفاوتی بین مدرسه و معلم و دانش آموز عادی با استثنایی وجود ندارد و انتظار می‌رود برنامه هایی که در مدارس عادی اجرا می‌شود، در مدارس استثنایی نیز اجرا شود.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی کاظمی – معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش – نیز با اشاره به اینکه امید است در سال تحصیلی جدید بتوانیم مدارس را به پایگاه‌های مردمی تبدیل کنیم، گفت: معاونت آموزش متوسطه بر آن است سند تحول بنیادین را با نگاهی متفاوت اجرایی کند.  تاکید بر مهارت تفکر و توجه به فناوری های نوین و برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی از جمله راهبردهای ماست.

وی در پایان اظهارکرد: تقویت علوم پایه و افزایش جذب به سوی رشته ریاضی، تقویت پژوهش سراها و زمینه سازی برای ایجاد اشتغال و ورود به بازار کار واقعی، راه اندازی هنرستان های جوار یا وابسته به صنایع، بازتعریف حکمرانی آموزش های فنی و حرفه‌ای، تربیت تمام ساحتی و نگاه ویژه به تربیت در کنار آموزش از جمله راهبردهای مدنظر ما در سال تحصیلی آینده است.

برنامه درسی، محور اصلی فعالیت در دوره ابتدایی/ تقویت علوم پایه در دبیرستان‌ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + 4 =