کد خبر : 307473
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
-

برخورد قاطع دستگاه قضا با کوتاهی مسئولان در ممانعت از ساخت‌وسازهای غیرمجاز

برخورد قاطع دستگاه قضا با کوتاهی مسئولان در ممانعت از ساخت‌وسازهای غیرمجاز

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به برخورد قاطع و بدون اغماض با همه عوامل تاثیرگذار در ساخت وسازهای غیرمجاز، گفت: قبل از اینکه به سراغ متخلف و سازنده غیرمجاز برویم باید سراغ مسئولان و کسانی برویم که می‌بایست با نظارت و برخورد به‌موقع مانع از ساخت می‌شدند و نشدند.

به گزارش عصرقائم، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری در گفت و گو با خبرنگار ما با ابراز ناراحتی از ساخت وساز های غیرمجاز در مازندران، گفت: قبل از اینکه به سراغ متخلف و سازنده غیرمجاز برویم باید سراغ مسئولان و کسانی برویم که می‌بایست با نظارت و برخورد به‌موقع مانع از ساخت می‌شدند و نشدند.

وی با اشاره به تاکیدات رئیس محترم قوه قضائیه درخصوص برخورد قاطع و بدون اغماض با همه عوامل تاثیرگذار در ساخت وسازهای غیرمجاز، افزود: جان و مال مردم و بیت‌المال بسیار مهم است و هر مسئولی که در تضییع حقوق مردم سهیم می‌شوند، باید پاسخگو باشند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران، تاکید کرد: نهادهای خدمات‌رسان باید طبق قانون به ساخت‌وساز‌های  غیرمجاز انشعاب ندهند چراکه  قانون‌گذار ساخت و ساز غیرمجاز را جرم تلقی کرده و در این مسیر همه نهادهای مرتبط  باید با همکاری، نظارت و برخورد به‌موقع  مانع از ساخت وسازهای غیرمجاز شوند.

عالی ترین مقام قضایی استان، تصریح کرد: امروزه صیانت از بیت‌المال در حوزه زمین و آب یا رفع تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی، در راستای اجرای بند دوم ماده ۱۵۶ قانون اساسی بوده که جزء مطالبه جدی مقام معظم رهبری در احیای حقوق عامه نیز محسوب می‌شود.

اکبری خاطرنشان کرد: صیانت از حقوق عامه بخشی از سند تحول است که نشان دهنده اهمیت آن بوده و در این راستا برای اجرای درست و دقیق سند تحول قضایی، نیازمند عزم همگانی و جدی هستیم که البته  قوه قضاییه عزم خود را برای این منظور بیش از پیش جزم کرده است.

برخورد قاطع دستگاه قضا با کوتاهی مسئولان در ممانعت از ساخت‌وسازهای غیرمجاز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =