کد خبر : 307298
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۴۵
-

حبس سوچی پس از رای دادگاه شاید به حصر خانگی بدل می‌شود

حبس سوچی پس از رای دادگاه شاید به حصر خانگی بدل می‌شود

رئیس حکومت نظامیان میانمار گفت، تنها زمانی اجازه می‌دهد تا آنگ سان سوچی از زندان به حصر خانگی برود که حکم قضایی علیه وی درباره پرونده‌های متعدد صادر شود.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگ سان سوچی که سال گذشته میلادی به واسطه یک کودتای نظامی ارتشی‌ها در میانمار از سمتش برکنار شد در ژوئن ۲۰۲۲ به زندانی در نایپیداو، پایتخت منتقل شد و اکنون در یک سلول انفرادی به سر می‌برد.

این برنده جایزه صلح نوبل که ۷۷ سال دارد نیمی از زندگی خود را در حبس خانگی به سر برده است.

از زمان وقوع کودتا، سوچی با دست‌کم ۱۸ فقره جرم از نقض قوانین انتخاباتی تا رسوایی مالی روبرو شده و باید چندین سال در زندان بماند. وی اما این اتهامات را رد کرده و آنها را بی پایه و اساس می‌داند.

مین آنگ هلاینگ، رئیس حکومت نظامیان میانمار در بیانیه‌ای تلویزیونی و در واکنش به درخواست ارائه شده از سوی یکی از مقام‌های ارشد سازمان ملل که اخیرا به میانمار آمده و خواستار بازگشت سوچی به منزل شده بود، گفت: من این مساله را پس از صادر شدن حکم قضایی علیه سوچی بررسی می‌کنم. ما اتهامات قوی علیه وی مطرح نکردیم و حتی بخشش خود را نصیبش کردیم اگرچه می‌توانستیم جدی‌تر و خشن‌تر رفتار کنیم.

سوچی در سال ۱۹۸۹ نخستین بار و پس از اعتراضات گسترده علیه چندین دهه حکومت نظامیان بر کشور به حصر خانگی فرستاده شد. در ۱۹۹۱، وی برنده جایزه صلح نوبل بابت کمپین برای دموکراسی شد و در ۲۰۱۰ به طور کامل از حصر خانگی آزاد شد.

حبس سوچی پس از رای دادگاه شاید به حصر خانگی بدل می‌شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + 19 =