کد خبر : 307286
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۱۵
-

انتقاد شدید سناتور آمریکایی از عربستان به دلیل حکم حبس “سلمی الشهاب”

انتقاد شدید سناتور آمریکایی از عربستان به دلیل حکم حبس “سلمی الشهاب”

یک سناتور آمریکایی در پی صدور حکم ۳۴ سال زندان برای یک فعال زن در عربستان، به شدت از مقامات این کشور انتقاد کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سی‌ان‌ان عربی، دایان فاینستاین، سناتور آمریکایی توییت کرد، “من از خبرها حاکی از اینکه عربستان سلمی الشهاب، شهروند زن عربستانی و مادر دو کودک را به دلیل انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی برای حمایت از حقوق زنان، به ۳۴ سال زندان محکوم کرده، به شدت ناراحت هستم”.

خانم فاینستاین در ادامه نوشت: “این حکم که پس از ترور وحشیانه جمال خاشقجی (روزنامه‌نگار سعودی که سال ۲۰۱۸ در ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسید) صادر شد، نشان می‌دهد دولت عربستان در زمینه رعایت حقوق بشر جدی نیست، عربستان برای دریافت احترامی که می‌خواهد باید رعایت حقوق بشر در حق همه را آغاز کند”.

شبکه خبری سی‌ان‌ان عربی با وزارت اطلاع‌رسانی عربستان و سفارت این کشور در آمریکا تماس گرفت تا نظر آنها را در خصوص اظهارات فاینستاین دریافت کند اما آنها پاسخی ندادند.

سلمی الشهاب، فعال زن عربستانی در حوزه حقوق زنان روز دوشنبه به دلیل فعالیت‌هایش در توییتر به ۳۴ سال زندان و ۳۴ سال ممنوعیت از سفر به خارج از عربستان پس از پایان دوره حبسش محکوم شد.

طبق گزارش سازمان مستقل حقوق بشر “القسط”، الشهاب که دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه لیدز انگلیس است، ژانویه ۲۰۲۱ بازداشت شده و پیش از معرفی به دادگاه کیفری ویژه، به مدت ۲۶۵ روز تحت بازجویی قرار گرفت.

انتقاد شدید سناتور آمریکایی از عربستان به دلیل حکم حبس "سلمی الشهاب"

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + دوازده =