کد خبر : 307311
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
-

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تلاش برای اعزام تیمی به نیروگاه زاپوریژیا

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تلاش برای اعزام تیمی به نیروگاه زاپوریژیا

پس از اعلام موافقت رئیس جمهوری روسیه، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که در حال رایزنی فعال با تمامی طرف‌هاست تا بتواند در سریعترین زمان ممکن یک گروه ناظر به تاسیسات اتمی زاپوریژیا اعزام کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز جمعه رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که با توجه به جدی بودن وضعیت بر لزوم اعزام تیمی از این نهاد برای انجام تدابیر اولیه به منظور تضمین امنیت فیزیکی و هسته‌ای و پادمان‌ها در این تاسیسات تاکید می‌کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: گروسی گفت که این نهاد فعالانه با تمامی طرف‌ها در خصوص تلاش‌ها برای اعزام تیمی در سریعترین زمان ممکن رایزنی دارد. همچون دو سری قبل که تیم‌های آژانس حین درگیری به اوکراین سفر داشتند، این بار هم شخص گروسی این تیم را رهبری می‌کند.

گروسی همچنین از بیانیه‌های روسیه و اوکراین در حمایت از ماموریت نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به نیروگاه زاپوریژیا استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است: مدیرکل آژانس همچنین از بیانیه‌هایی که نشان‌دهنده حمایت اوکراین و روسیه از هدف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اعزام یک تیم نظارتی به زاپوریژیاست، استقبال می‌کند.

پیش از این کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در تماس تلفنی با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه آمادگی کشورش برای استقبال از بازرسان آژانس و ارائه کمک ضروری را ابراز کرده است.

تاسیسات هسته‌ای زاپوریژیا واقع در کرانه غربی رودخانه دنیپر، بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا به لحاظ تعداد واحدها و خروجی آن است. از ماه مارس، این تاسیسات در کنترل ارتش روسیه است اما طبق گفته وزارت خارجه روسیه، نیروگاه در حال حاضر در مدیریت یک اپراتور اوکراینی است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تلاش برای اعزام تیمی به نیروگاه زاپوریژیا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =