کد خبر : 307228
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
-

توقف پیاده‌روی فضایی روسیه به دلیل بروز مشکل در لباس فضایی

توقف پیاده‌روی فضایی روسیه به دلیل بروز مشکل در لباس فضایی

بروز یک مشکل در لباس فضایی فضانورد روس موجب شد که مسئولان کنترل پرواز، پیاده‌روی فضایی را زودتر از موعد مقرر متوقف کنند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از رویترز، مقامات آمریکایی و روسی گفتند پس از این که یک فضانورد روس متوجه مشکل الکتریکی لباس فضایی خود شد، پیاده‌روی فضایی روسیه در بیرون از “ایستگاه فضایی بین‌المللی” (ISS)، ساعاتی زودتر از زمان برنامه‌ریزی‌شده پایان یافت.

“اولگ آرتمیف” (Oleg Artemyev)، فضانورد روس، تقریبا دو ساعت از یک پیاده‌روی فضایی شش ساعته را گذرانده بود که ناگهان سطح ولتاژ باتری لباس فضایی او به طور غیرمنتظره‌ای شروع به کاهش یافتن کرد و مسئولان کنترل‌ پرواز در مسکو را بر آن داشت تا دستور بازگشت فوری فضانورد را به قفل هوایی ایستگاه فضایی صادر کنند.

یک مسئول کنترل پرواز از مرکز کنترل ماموریت در مسکو، “آرتمیف” را ترغیب کرد تا بازگردد. او گفت: “اولگ”، همه چیز را رها کن و برگرد. آرتمیف به قفل هوایی بازگشت و لباس خود را به منبع تامین برق ایستگاه فضایی متصل کرد.

مسئول کنترل پرواز به “آرتمیف” هشدار داد که اگر فورا برای دریافت برق به قفل هوا باز نگردد، در خطر از دست دادن قدرت پمپ اکسیژن لباس و قطع تماس با مرکز کنترل ماموریت قرار می‌گیرد.

هنگامی که “دنیس ماتویف” (Denis Matveev)، فضانورد دیگری که پیاده‌روی فضایی را انجام می‌داد، وسایل را جمع کرد و بازوی رباتیک مورد استفاده را در حالت عادی خود قرار داد، مسئولان روسی کنترل پرواز تصمیم گرفتند که پیاده‌روی فضایی را زودتر متوقف کنند. پس از بازگشت ماتویف، پیاده‌روی فضایی پس از چهار ساعت به پایان رسید.

ایستگاه فضایی بین‌المللی، یک آزمایشگاه تحقیقاتی در مدار پایین زمین است که برای بیش از دو دهه، فضانوردان بین‌المللی را در خود جای داده است. روسیه، آمریکا، ژاپن، کانادا و “آژانس فضایی اروپا” (ESA)، از کاربران اصلی این آزمایشگاه محسوب می‌شوند.

پیاده‌روی فضایی اخیر، برای نصب دوربین‌ها و تنظیم یک بازوی رباتیک اروپایی برنامه‌ریزی شده بود که به ماژول تحقیقاتی “ناوکا” (Nauka) روسیه متصل است و برای جابه‌جایی از راه دور تجهیزات در بیرون از ایستگاه استفاده می‌شود.

توقف پیاده‌روی فضایی روسیه به دلیل بروز مشکل در لباس فضایی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + 18 =