کد خبر : 307107
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵
-

اتحادیه اروپا: پاسخ ایران به پیشنهادهای برجامی سازنده است

اتحادیه اروپا: پاسخ ایران به پیشنهادهای برجامی سازنده است

یک مقام اروپایی نزدیک به مذاکرات هسته‌ای بر سر احیای برجام عنوان کرد که پاسخ ایران به متن نهایی توافق بر سر احیای برجام «سازنده» است.

به گزارش عصرقائم، خبرگزاری بلومبرگ روز سه‌شنبه در خبری به نقل یک مقام مطلع از مذاکرات وین نوشت که اتحادیه اروپا معتقد است موضع ایران در رابطه با احیای توافق نیاز به مطالعه بیشتر دارد.
این مقام همچنین بیان کرد که پاسخ ایران به پیش‌نویس نهایی توافق سازنده بوده و تنها «راه پیش رو» رایزنی با ایالات متحده است.

یک سخنگوی اتحادیه اروپا نیز ساعاتی پیش اعلام کرد که این اتحادیه درحال بررسی پاسخ ایران به متن نهایی پیشنهادی برای احیای برجام بوده و در این رابطه با ایالات متحده به رایزنی می‌پردازد.

وی در ادامه از ارائه چارچوب زمانی برای اطلاع یافتن از واکنش اتحادیه اروپا به پاسخ‌های ایران خودداری کرد.
برخی دیپلمات‌ها و مقامات به خبرگزاری رویترز گفته‌اند حتی اگر تهران و واشنگتن پیشنهاد نهایی اتحادیه اروپا را نپذیرند، احتمالا هیچ کدام از طرفین مرگ توافق را اعلام نکنند چراکه وجود این مذاکرات به نفع طرفین محسوب می‌شود.
پیش‌تر نشریه پولیتیکو درباره پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای، در گزارشی نوشته بود: طبق گفته یک مقام ارشد غربی، پاسخ ایران، شامگاه دوشنبه به وقت ایران توسط اتحادیه اروپا دریافت شده است و بیشتر روی مسائل باقی‌مانده مرتبط با تحریم‌ها و تضمین‌ها بر سر تعاملات اقتصادی متمرکز است.
طبق گفته این مقام غربی ادعا شده است که پاسخ ایران خواسته‌های بیشتری در زمینه تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره منشا ذرات مواد هسته‌ای، مطرح نمی‌کند. تهران با این تحقیقات مخالفت کرده و اصرار دارد توافق هسته‌ای تنها در صورتی می‌تواند احیا شود که این تحقیق توسط آژانس، برای همیشه مختومه اعلام شود.

اتحادیه اروپا: پاسخ ایران به پیشنهادهای برجامی سازنده است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + 3 =