کد خبر : 306968
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
-

رکوردشکنی شناگران ایران در مقدماتی کشورهای اسلامی

رکوردشکنی شناگران ایران در مقدماتی کشورهای اسلامی

در نخستین روز از مسابقات شنای بازی های کشورهای اسلامی، رکورد ملی دو ماده ایران شکسته شد.

به گزارش عصرقائم، در نخستین روز از رقابت‌های شنا بازی‌های کشورهای اسلامی ملی پوشان شنا ایران در مرحله مقدماتی ماده های ۱۰۰ پروانه، ۵۰ قورباغه، ۲۰۰ کرال پشت و ۴ در ۱۰۰ متر آزاد تیمی با حریفان خود به رقابت پرداختند. در این روز ابوالفضل سام رکورد ماده ۲۰۰ متر کرال پشت و تیم ۴ در ۱۰۰ متر آزاد ایران توانست رکورد ملی ایران را جا به جا کنند.

نتایج روز نخست نمایندگان شنا ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی به شرح زیر است.

در مرحله مقدماتی ۱۰۰ متر پروانه مهرشاد افقری با ثبت زمان ۵۴.۷۵ در جایگاه دوم ایستاد و راهی فینال شد. در همین ماده علیرضا یاوری هم به آب زد و در حالی که در ماده خود پیشرو بود، به دلیل گرفتگی عضلات از ادامه مسابقه در این ماده انصراف داد.

در مرحله مقدماتی ماده ۵۰ متر قورباغه مهران قاسم زاده با زمان ۲۹٫۸۹ در رتبه ۱۳ ایستاد و راهی نیمه نهایی شد.

هومر عباسی و ابوالفضل سام نمایندگان شنای ایران در مرحله مقدماتی ماده ۲۰۰ متر کرال پشت بودند که سام با ثبت زمان ۲:۰۴.۶۷ دوم شد و جواز حضور در فینال این ماده را کسب کرد. او موفق شد رکورد ملی این ماده را بیش از یک ثانیه بهبود بخشد. سام پیش از این در مرحله سوم مسابقات لیگ شنا سال ۱۴۰۰ با ثبت زمان ۰۲:۰۶.۰۸ رکورد این ماده را به نام خود به ثبت رسانده بود. همچنین عباسی با زمان ۲:۱۰٫۵۳ در رتبه هفتم ایستاد و فینالیست شد.

در ماده ۴ در ۱۰۰ متر آزاد تیمی نیز، تیم ایران متشکل از ترکیب علیرضا یاوری، سامیار عبدلی، سینا غلامپور و متین سهران به آب زدند که با ثبت زمان ۳:۲۳٫۸۲ راهی فینال شدند و با درخشش این شناگران رکورد ملی این ماده که پیش از این در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به ثبت رسیده بود جابجا شد.

پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی ۱۸ تا ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ به میزبانی شهر قونیه ترکیه برگزار می شود. رقابت های شنا این دوره از بازی‌های کشور های اسلامی از ۲۲ تا ۲۶ مرداد پیگیری خواهد شد. تیم ایران با ۹ شناگر راهی این مسابقات شده است.

رکوردشکنی شناگران ایران در مقدماتی کشورهای اسلامی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + 4 =