کد خبر : 306682
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
-

کرملین: درخواست زلنسکی برای ممنوع الورود شدن روس‌ها غیرمنطقی است

کرملین: درخواست زلنسکی برای ممنوع الورود شدن روس‌ها غیرمنطقی است

سخنگوی کرملین امروز (سه‌شنبه) گفت، درخواست اخیر رئیس‌جمهوری اوکراین از غربی‌ها برای ممنوع کردن سفر روس‌ها به کشورهایشان درخواستی “غیرمنطقی” است و هرگونه تلاش برای منزوی کردن روسیه هیچ دورنمایی ندارد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: “در چنین موردی ما شاهد وجود سطح بالایی از فقدان منطق در این تفکر هستیم. این را فقط می‌توان با دیدی به شدت منفی نگریست. هرگونه تلاش برای منزوی کردن روس‌ها یا روسیه روندی است که هیچ دورنمایی ندارد.”

سخنگوی کرملین همچنین در ادامه این اظهاراتش تاکید کرد، مسکو هیچ پیشنهادی از جانب آمریکا در خصوص مذاکرات در مورد تمدید پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت جدید) دریافت نکرده است، اما چنین گفت‌وگویی ضروری است.

پسکوف به خبرنگاران اظهار کرد: ما هنوز هیچ پیشنهاد خاصی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم. اما بار دیگر تکرار می‌کنیم که گفت‌وگو در این زمینه ضروری است.

همچنین دیمیتری پسکوف گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه امروز سه‌شنبه با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی گفت‌وگوی تلفنی داشته است.

همچنین سخنگوی کرملین بیان داشت، اگر شرکت پهپادساز ترکیه‌ای “بایراک” اقدام به تاسیس کارخانه‌ای در اوکراین کند، ارتش روسیه آن را به عنوان یک هدف نظامی در نظر خواهد گرفت.

سفیر اوکراین در ترکیه اخیرا اعلام کرد، این شرکت ترکیه‌ای برنامه دارد کارخانه خود را در اوکراین بسازد و تاکنون زمینی برای این پروژه خریداری کرده است.

پسکوف خاطر نشان کرد: باید البته درک کرد که چنین تاسیساتی فورا مشمول غیرنظامی‌سازی قرار خواهد گرفت و واقعیت ساخت آن احتمالا تنها باعث به طول انجامیدن رنج‌های اوکراینی‌ها می‌شود اما کمکی به مقابله با هدف عملیات نظامی ویژه روسیه نخواهد کرد.

کرملین: درخواست زلنسکی برای ممنوع الورود شدن روس‌ها غیرمنطقی است

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + 19 =