کد خبر : 306493
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
-

آنچه دانش‌آموزان در کتاب‌های درسی درباره محرم می‌خوانند

آنچه دانش‌آموزان در کتاب‌های درسی درباره محرم می‌خوانند

به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری حضرت امام حسین (علیه‌السلام)، واقعه کربلا و رسالت ترویج فرهنگ عاشورایی، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بیش از ۴۵ عنوان درسی را که در ۲۸ کتاب درسی در دوره‌های مختلف تحصیلی محتوی درباره محرم و ایام عاشورا وجود دارد را معرفی کرد.

به گزارش عصرقائم، پرداختن به زندگینامه و معرفی الگوها و اسوه‌های اخلاقی، ملی، مذهبی و … در محتوای آموزشی بخشی از فرایند یاددهی- یادگیری است که در نظام تعلیم‌وتربیت تلاش شده این مهم با پرداختن به ابعاد مختلف زندگی ائمه اطهار و سیره و منش ایشان مورد توجه قرار گیرد. از این رو به‌منظور آگاهی‌بخشی، معرفی الگوهای صدر اسلام، امامان (علیه‌السلام) و سیره زندگی این بزرگواران، شخصیت‌های شاخص دوران تمدن اسلامی و دوران معاصر؛ کتاب‌های درسی برای گروه‌های سنی مختلف مناسب‌سازی شده است.

دفتر برنامه‌ریزی درسی و تألیف کتاب‌های دوره ابتدایی و متوسطه نظری که مأموریت تألیف محتوای مرتبط با کتاب‌ها را برعهده دارد، در راستای معرفی تلاش‌های صورت گرفته در خصوص ترویج فرهنگ عاشورایی و حسینی در کتب درسی اعلام کرد بیش از ۴۵ عنوان درسی در ۲۸ کتاب در دوره‌های مختلف تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام)، واقعه کربلا، عاشورای حسینی، عزاداری های ماه محرم، در این کتاب‌ها درج شده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در این عناوین درسی به شکل‌های گوناگون همچون نثر، نظم، شعر، متن، قصه و غیره به واقعه کربلا و امام حسین علیه السلام و یا وقایع مرتبط پرداخته شده است.

آنچه دانش‌آموزان در کتاب‌های درسی درباره محرم می‌خوانند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت − 5 =