کد خبر : 306272
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
-

سیاست خارجی را جناحی نکنیم

سیاست خارجی را جناحی نکنیم

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن در واکنش به انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از موضع گیری وزارت خارجه در مساله سفر مقام آمریکایی به تایوان گفت: سیاست خارجی را جناحی نکنیم .

به گزارش عصرقائم، محمد کشاورززاده سفیر ایران در چین در توییتی نوشت : ‏روزنامه جمهوری اسلامی با انتقاد از موضع گیری به موقع وزارت خارجه در قبال سفر یک مقام امریکایی به ‎تایوان خواستار بی طرفی دستگاه دیپلماسی گردیده جهت اطلاع این‌که ‎چین تنها کشوری در جهان بود که شهادت سردار سلیمانی را رسما به عنوان جنایت جنگی محکوم کرد.سیاست خارجی را جناحی نکنیم .

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان روز چهارشنبه در صفحه توییتری خود نوشت: احترام به تمامیت ارضی کشورها، از مبانی شناخته شده حقوق بین الملل است. حمایت جمهوری اسلامی ایران از اصل چین واحد در این چارچوب، تردید ناپذیر است. اقدامات تحریک آمیز آمریکا به منبع تهدید صلح و ثبات بین‌الملل تبدیل شده است.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده در چارچوب سفر آسیایی خود، در سفری جنجالی روز سه‌شنبه وارد فرودگاه تایپه، پایتخت تایوان شد. سفر پلوسی به تایوان در حالی صورت می‌گیرد که دولت چین بارها درباره این سفر به آمریکا هشدار داده و تنش‌ها اکنون میان پکن و واشنگتن به اوج خود رسیده است.

سیاست خارجی را جناحی نکنیم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه − 2 =