کد خبر : 306323
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
-

جلوگیری از آسیب های اجتماعی کشوردر گرو توجه به مقام مادر

جلوگیری از آسیب های اجتماعی کشوردر گرو توجه به مقام مادر

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: اگر به ارزش های والای مقام زن و مادر و به خانواده محوری و تقویت بنیان خانواده توجه کنیم، از بروزآسیب های اجتماعی تا حد بسیار زیادی جلوگیری خواهیم کرد.

به گزارش عصرقائم، احمدی صدر در اولین نشست هم اندیشی فعالیت های مشترک سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی و اداره کل امور بانوان شهرداری تهران گفت: این نشست در راستای بررسی و تعامل دو مجموعه در  حیطه زنان سرپرست خانوار،توانمند سازی و آسیب های اجتماعی قشر بانوان با حضور مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران وجمعی از مدیران و معاونان دو مجموعه برگزار شد.

وی افزود: عدم توجه کافی  به شخصیت والا و با عظمت زن و مادر در کشوری که مهد تمدن اسلامی است ، باعث بروز آسیب های متعددی در جامعه ما شده است .اگر به ارزش های والای مقام زن و  مادر و به خانواده محوری و تقویت بنیان خانواده توجه کنیم، از بروزآسیب های اجتماعی تا حد بسیار زیادی جلوگیری خواهیم کرد، هرچه از مسئله مادر و خانواده دور شدیم، آسیب های اجتماعی زیاد شده است. اینکه کسی بزهکار است یا اینکه فردی معتاد است و سراغ خلاف می رود را باید در خانواده جستجو کرد . خانواده های بسیار زیادی داریم که اینقدر مستحکم هستند که با تمام ناملایمات موجود اصالت و قوام خود را حفظ کرده و از  آسیب‌های اجتماعی در امان مانده اند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با تاکید بر حیطه های اشتراکی که بین روند فعالیت دو مجموعه وجود دارد، گفت: در امور بانوان با سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی در رویکردهای مختلفی که ما به شهروندان خدمت می دهیم ، مسیرها و حوزه های مشترک کاری وجود دارد که مستلزم یک همکاری، هم افزایی در بهینه سازی و خدمت رسانی در این حیطه هاست. ما نیازمند این هستیم از ابعاد مسئله به‌صورتی که مدیریت شهری درگیر آن بوده است و روند فعالیتی که مربوط به دهه های قبل بوده است و با  اقنضائات زمانی کنونی نمود پیدا نمی‌کند، فاصله بگیریم، بار دیگر بازشناسی و باز تعریف شود و دستور کاری مجدد را تعریف کنیم .خلاء هایی در این حیطه زنان سرپرست خانوار از واژه سرپرست خانوار و توانمندی سازی گرفته تا ابعاد و اجزا و آینده نگری وجود دارد که نیازمند بازشناسی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، در پایان این نشست مقرر شد سه کمیته متشکل از اعضای متناظر از هر دو مجموعه شامل “کمیته زنان سرپرست خانوار” ،” کمیته آسیب ها” و کمیته مشارکت های اجتماعی تشکیل شوند که ضمن تعیین سرفصل ها، نسبت به تدوین یک الگو و دستورالعمل اجرایی اقدام کنند.

جلوگیری از آسیب های اجتماعی کشوردر گرو توجه به مقام مادر
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج − 5 =