کد خبر : 304733
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
-

یک حقوقدان آلمانی: حمید نوری قربانی نقض حقوق بشر در نظام قضایی سوئد شده است

یک حقوقدان آلمانی: حمید نوری قربانی نقض حقوق بشر در نظام قضایی سوئد شده است

ادواردو تولیدو حقوقدان آلمانی گفت: آنچه در کیفرخواست آقای حمید نوری ادعا شده است یک موضوع جهانی و بین المللی نیست که صلاحیت رسیدگی به آن در دادگاه و سیستم قضایی سوئد را توجیه کند.

به گزارش عصرقائم، این حقوقدان آلمانی در نشست “تحلیل لایحه خانواده حمید نوری در دادگاه سوئد و آثار آن بر آینده حقوق حقوق بین‌المللی کیفری” که عصر روز جمعه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، در سخنانی با رد کیفرخواست صادر شده در دادگاه سوئد علیه حمید نوری گفت: باید در بررسی این پرونده و ادعای مطرح شده در آن، به سابقه و تاریخ و فضای کشتار (اعدام) های انجام شده توجه شود. آنچه درباره آقای نوری ادعا شده است، یک جرم بین المللی نیست و صلاحیت جهانی ندارد؛ صلاحیت جهانی مربوط به جرائم بین‌المللی است که کل بشریت را در بر گیرد.

وی خاطرنشان کرد: دادگاه سوئد با ورود به این بحث صلاحیت خود را زیر سؤال برده است. اگر در گذشته قتلی در ایران روی داده است دلیل نمی‌شود دادگاه سوئد به این پرونده ورود کند.

تولیدو ضمن ابراز امیدواری در خصوص اینکه هر چه سریعتر قضات بتوانند روند پرونده حمید نوری را تغییر دهند، گفت: آقای نوری قربانی نقض حقوق بشر در نظام قضایی سوئد شده است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =