کد خبر : 304684
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
-

دلار صدرنشین ارزهای جهان شد

دلار صدرنشین ارزهای جهان شد

روز گذشته سهام آسیایی سقوط کرد و دلار به بالاترین حد دو دهه اخیر در برابر یورو رسید؛ زیرا ترس سرمایه‌گذاران از اینکه این قاره جهان به سمت رکود سوق یابد بیشتر از گذشته شده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اکونومیک، در حالی که مشکلات انرژی اروپا سایه‌ای طولانی بر چشم‌انداز اقتصادی انداخته است، امروز (پنج‌شنبه) نیز یورو در برابر دلار در نزدیکی پایین‌ترین سطح دو دهه اخیر خود در نوسان بود. یورو پس از سقوط به ۱.۰۱۶۱۵ دلار در روز چهارشنبه که برای اولین بار از اواخر سال ۲۰۰۲ رخ داد، تقریبا ثابت و در ۱.۰۱۸۴۵ دلار قرار گرفت.

شاخص دلار که این ارز را در برابر ۶ همتا ازجمله یورو، استرلینگ و ین ارزیابی می‌کند نزدیک به بالاترین حد خود در ۲۰ سال گذشته در ۱۰۷.۲۷ بود.

استراتژیست‌های وست‌پک (Westpac) معتقدند که خطر رکود ایالات‌متحده به‌طور دوره‌ای ارزش دلار را کاهش می‌دهد اما کاهش هزینه انرژی اروپا تهدید بزرگتری برای چشم‌انداز رشد اقتصادی منطقه یورو است.

روند صعودی گسترده‌تر میان‌مدت شاخص دلار احتمالا مدتی ادامه خواهد داشت و زمینه کاهش بیشتر قیمت‌گذاری برای تشدید سیاست بانک مرکزی اروپا وجود دارد.

این مشکلات بر سر اقتصاد اروپا درست زمانی رخ می‌دهد که بانک مرکزی اروپا در حال آماده شدن برای افزایش هزینه‌های استقراض برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ است.

بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری در معاملات روز پنجشنبه توکیو یک شبه از ۲.۹۳۵ درصد به ۲.۹۰۴ درصد کاهش یافت، زمانی که به دلیل سیگنال‌های متناقض در مورد چشم‌انداز سیاست، بازدهی به پایین‌ترین حد بیش از یک ماهه ۲.۷۴۶ درصد کاهش یافت.

نرخ دلار به ین که به شدت به تغییرات در بازدهی بلندمدت ایالات‌متحده حساس است، پس از عقب‌نشینی از بالاترین سطح ۲۴ سال گذشته در پایان ماه گذشته، با کاهش ۰.۰۷ درصدی به ۱۳۵.۷۹ ین رسید و در اطراف آن سطح تثبیت شد.

نظرسنجی رویترز نشان داد که تحلیلگران انتظار دارند این جفت ارز تا پایان سال بالای ۱۳۰ باقی بمانند، اگرچه تنها هفت نفر از ۶۱ پاسخ‌دهنده انتظار دارند که این ارزها ضعیف‌تر از ارزش کنونی خود باشند و چهار نفر از آنان افزایش به ۱۴۰ را پیش‌بینی کردند.

استرلینگ تغییر اندکی در برابر دلار داشت و پس از افت یک شبه به پایین‌ترین سطح از مارس ۲۰۲۰ در برابر دلار رسید.

روبل روسیه کاهش شدید جلسه قبل را در روز چهارشنبه افزایش داد و به پایین‌ترین حد خود از اواخر ماه مه در برابر دلار و یورو رسید. یک هفته پیش روبل به بالاترین میزان در بیش از هفت سال گذشته رسید اما از آن زمان تاکنون بیش از ۲۰ درصد در برابر دلار کاهش یافته است.

دلار صدرنشین ارزهای جهان شد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + 1 =