کد خبر : 304286
تاریخ انتشار : شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
-

ضدعفونی کردن تجهیزات بیمارستانی در مدت ۹۰ دقیقه

ضدعفونی کردن تجهیزات بیمارستانی در مدت ۹۰ دقیقه

تولید دستگاهی برای ضدعفونی کردن تجهیزات بیمارستانی بدون ایجاد مواد سمی و بوی نامطلوب دستاورد گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به گزارش عصرقائم، یکی از شرکت‌های دانش بنیان با تولید دستگاه ضد عفونی کردن تجهیرات بیمارستانی، می‌تواند تجهیزات را با سرعتی بالا، در دمایی پایین و در شرایط کاملا خشک و بدون ایجاد بوی نامطبوع، ضدعفونی کند.

این دستگاه برای هر سیکل استریل از یک کارتریج جداگانه استفاده می‌کند که باعث می‌شود در صورت بروز یک سیکل ناتمام، هدر رفت هیدروژن پراکساید کاهش یابد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، پس از اتمام پروسه استریل توسط این دستگاه، آنچه باقی می‌ماند بخار آب و اکسیژن است که کاملا با محیط سازگار هستند و آسیبی متوجه کاربران و بیماران نمی‌کنند. فرآیند استریل دستگاه بسیار سریع است و نیازی به آماده سازی اولیه نیست که این موضوع گردش کار را در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به میزان قابل توجهی سرعت می‌دهد.

اساس عملکرد این دستگاه استریلیزاسیون پلاسما است که به عنوان یک روش استریل در دمای پایین به شمار می‌رود که می‌تواند راندمان استفاده از تجهیزات پزشکی را افزایش دهد. در این روش احتیاج به هوادهی نیست و حداکثر دمای کاری ۵۰ درجه سانتی‌گراد و زمان استریل کردن بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه است.

ضدعفونی کردن تجهیزات بیمارستانی در مدت ۹۰ دقیقه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + 13 =