کد خبر : 302083
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
-

روسیه: تلاش غرب برای نادیده گرفتن ما در حل بحران‌های خاورمیانه “حماقت سیاسی” است

روسیه: تلاش غرب برای نادیده گرفتن ما در حل بحران‌های خاورمیانه “حماقت سیاسی” است

وزارت امور خارجه روسیه به دنبال عدم دعوت این کشور در کمیته هماهنگی موقت کمک‌ها به فلسطین در بروکسل، اعلام کرد که تلاش برای نادیده گرفتن روسیه در حل بحران‌های خاورمیانه،‌ حماقت سیاسی است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روسیا، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد برگزارکنندگان این نشست در راستای موضع ضد روسی خود، روسیه که یکی از بزرگترین و موثرترین بازگیران خاورمیانه است را به این نشست دعوت نکردند.

براساس این بیانیه، این تصمیم مقامات غربی موجب تأسف و سوء تفاهم در میان مقامات مسکو می‌شود.

وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که روسیه از زمان تأسیس کمیته هماهنگی موقت در سال ۱۹۹۳ در کار این کمیته مشارکت داشته است و سهم قابل توجه و شناخته شده‌ای در این کمیته داشته است.

در این بیانه تاکید شده است که هر گونه تلاش برای جدا کردن روسیه از روند حل و فصل بحران فلسطین-اسرائیل یا سوریه یا هر بحران دیگری در خاورمیانه یک حماقت سیاسی است.

وزارت امور خارجه روسیه با تاکید بر اینکه روابط عمیق تاریخی روسیه با کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا تحت الشعاع اینگونه رفتارهای سبک سرانه سیاسی غربی قرار نمی‌گیرد، گفت؛ چنین اقداماتی نتایج مطلوبی نخواهند داشت و پیشاپیش محکوم به شکست هستند.

وزارت امور خارجه در پایان بیانیه خود گفت: روسیه در نظر دارد به مشارکت فعال خود در حل مناقشات حاد در این نقطه از جهان و تقویت روابط دوجانبه سودمند با همه کشورهای منطقه ادامه دهد.

روسیه: تلاش غرب برای نادیده گرفتن ما در حل بحران‌های خاورمیانه "حماقت سیاسی" است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 4 =