کد خبر : 301772
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
-

لولا داسیلوا: آمریکا و اروپا به اندازه پوتین در جنگ اوکراین مقصرند

لولا داسیلوا: آمریکا و اروپا به اندازه پوتین در جنگ اوکراین مقصرند

رئیس‌جمهوری پیشین برزیل گفت که روسیه هرگز نباید به اوکراین حمله می‌کرد اما او باور دارد که رئیس‌جمهوری اوکراین هم باید به اندازه ولادیمیر پوتین بابت این جنگ مورد ملامت قرار گیرد.

به گزارش عصرقائم، لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس‌جمهوری پیشین برزیل در مصاحبه با مجله تایم همچنین گفت که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌توانست به جای تحریک این درگیری، کارهای بیشتری برای جلوگیری از وقوع آن انجام دهد.

لولا دا سیلوای چپ‌گرا در انتخابات اکتبر که امید دارد ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهوری راست افراطی را کنار زده و به دنبال ابطال محکومیت‌هایش در پرونده‌های فساد که او را راهی زندان کرد، به عرصه سیاسی بازگردد، در نظرسنجی‌ها پیشتاز است.

او گفت که تجلیل از زلنسکی به دست رهبران غربی غیرمسئولانه است زیرا آنها به جای تمرکز بر مذاکرات پشت درهای بسته برای توقف جنگ، جنگ را تحریک می‌کنند.

رئیس‌جمهوری پیشین برزیل به تایم گفت: دیدم که رئیس‌جمهوری اوکراین بعد از سخنرانی‌اش مورد تشویق و تمجید تمام حضار در پارلمان اروپا قرار گرفت. این مرد به اندازه پوتین مسوول این جنگ است. چون در این جنگ، فقط یک فرد گناهکار نیست.

لولا گفت که بایدن و رهبران اتحادیه اروپا در انجام مذاکرات کافی با روسیه، پیش از آغاز حمله به اوکراین در فوریه، ناکام ماندند. این سیاستمدار برزیلی گفت: ایالات متحده نفوذ سیاسی زیادی دارد و بایدن می‌توانست جلوی این جنگ را بگیرد نه اینکه آن را تحریک کند. بایدن می‌توانست با یک هواپیما برود مسکو تا با پوتین صحبت کند. این رویکردی است که شما از یک “رهبر” انتظار دارید.

این سیاستمدار گفت، ایالات متحده و اتحادیه اروپا می‌توانستند با بیان اینکه اوکراین نمی‌تواند عضو ناتو شود، جلوی این حمله را بگیرند. او افزود: پوتین نباید به اوکراین حمله می‌کرد اما این فقط پوتین نیست که مقصر و گناهکار است. آمریکا و اتحادیه اروپا هم گناهکار هستند.

لولا داسیلوا: آمریکا و اروپا به اندازه پوتین در جنگ اوکراین مقصرند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =