کد خبر : 301512
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۱۵
-

افطاری با رئیس دولت سیزدهم

افطاری با رئیس دولت سیزدهم

هر سال در ماه رمضان، روسای دولت‌ها با اقشار و اصناف مختلف مردم دیدار می‌کنند و همراه با برپایی ضیافت افطاری، پای صحبت‌های آنان می‌نشینند. رسمی که در دو سال پایانی دولت دوازدهم به دلیل اوج‌گیری کرونا در کشور کنار گذاشته شد اما با فروکش کردن کرونا و در اولین سال حضور سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس دولت سیزدهم، دوباره شکل گرفته است.

به گزارش عصرقائم، رئیس جمهور در رمضان ۱۴۰۱، میزبان کارآفرینان و فعالان تولید دانش‌بنیان، مدیران و متخصصان نظام بهداشت و درمان، مدیران و اصحاب رسانه، ذاکرین اهل بیت، فعالان و اعضای تشکل‌های دانشجویی، هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر، جمعی از علما و روحانیون، نمایندگان مجلس و اعضای کابینه، اساتید دانشگاه و فرهنگیان، فعالان حوزه تعلیم و تربیت و ورزشکاران، مربیان و مدیران ورزش کشور بود. البته رئیسی امسال در چهار افطاری هم مهمان ایتام مجموعه شیرخوارگاه و خانه نوباوگان شبیر، دانشجویان خوابگاه دانشجویی دانشگاه خوارزمی کرج، زائران امام‌زاده اسماعیل شهریار ، کارگران کارخانه تولید محصولات بهداشتی فیروز قزوین و جمعی از فعالان عرصه سیاست کشور بود.

رئیس دولت سیزدهم ۱۴ فروردین با حضور در مجموعه شیرخوارگاه و خانه نوباوگان شبیر، روزه نخستین روز از ماه رمضان را در کنار ایتام افطار کرد. رئیسی در این دیدار، عدالت‌گستری و حمایت از محرومان را از ویژگی‌های دولت خود خواند و اظهار کرد: بر همین اساس و مبانی دین اسلام، حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را جزء مهم‌ترین وظایف خود می‌دانیم و باید این کودکان دوشادوش سایر کودکان این مرز و بوم، از تمام شرایط لازم رشد فردی و اجتماعی برخوردار باشند.

افطاری با رئیس دولت سیزدهم

رئیس جمهور  ۱۶ فروردین میزبان کارآفرینان و فعالان تولید دانش‌بنیان بود و در این در نشست هم‌اندیشی که حدود ۲ ساعت به طول انجامید، با بیان اینکه ضرورت دارد نگاه دست‌اندرکاران امور اجرایی به حوزه دانش‌بنیان متحول شود، گفت: امروز باید دولتمردان و کارآفرینان در تلاش مجاهدانه وضعیت موجود را به وضعیت مطلوب نزدیک کنند و لازمه این کار و ایجاد تحول، تغییر نگرش‌ها است.

در این نشست که در آن مدیران و نمایندگان بیش از ۴۰ شرکت دانش‌بنیان از سراسر کشور حضور داشتند، ۱۱ نفر از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان در سخنان جداگانه‌ای دغدغه‌ها مشکلات و راهکارهای خود را برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در کشور مطرح کردند. تلاش برای شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان در کشور، تجاری‌سازی تولیدات شرکت‌ها، خرید و صادرات محصولات دانش‌بنیان، ایجاد یکپارچگی در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از مالکیت فکری معنوی، تقویت دیپلماسی اقتصادی، تسهیل صدور مجوز کسب و کار، حمایت‌های بیمه‌ای و مالیاتی، رفع موانع گمرکی، جلوگیری از واردات محصولات مشابه و کوچک‌سازی دولت، از جمله نکاتی بود که در این جلسه توسط مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح شد.

رئیسی شامگاه ۱۷ فروردین میزبان نشست هم‌اندیشی با جمعی از مدیران و متخصصان نظام بهداشت و درمان بود و در این دیدار بر ضرورت کاهش سهم پرداختی بیمار از هزینه‌های درمان تاکید و عنوان کرد: باید با تقویت پوشش‌های بیمه‌ای کاری کنیم که اگر فردی در خانواده‌ای بیمار شد، آن خانواده فقط دغدغه بیمار خود را داشته باشد و نگران هزینه‌ها نباشد.

در این نشست پیش از سخنان رئیس قوه مجریه، تعدادی از مدیران و متخصصان نظام سلامت کشور در سخنانی به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند. رفع بروکراسی پیچیده برای استفاده بهتر از توانمندی‌های نظام درمانی کشور در زمینه تولید محصولات پزشکی و تربیت نیروهای متخصص، مقابله با فساد ناشی از ارز ترجیحی در شبکه تامین دارو و تجهیزات پزشکی، ضرورت وجود نگاه جامع به عرصه سلامت بر پایه تقدم پیشگیری بر درمان، تلاش برای طراحی مدل بومی نظام سلامت، لزوم ساماندهی حکمرانی داده‌های نظام سلامت، ارتقای ظرفیت‌های طب سنتی در برابر استقبال گسترده مردم، ضرورت بازسازی و نوسازی زیرساخت‌های بهداشتی و سلامت از جمله تخت‌های بیمارستانی و ناوگان اورژانس و لزوم توجه بیشتر به آموزش اخلاق عمومی و حرفه‌ای در پزشکی از جمله مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

رئیس دولت سیزدهم در ۱۸ فروردین و در جریان سفر استانی به البرز، در خوابگاه دانشجویی دانشگاه خوارزمی کرج، افطاری را مهمان تعدادی از دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه بود.

افطاری با رئیس دولت سیزدهم

رئیسی شامگاه ۲۱ فروردین هم نشست هم‌اندیشی با جمعی از مدیران و اصحاب رسانه را میزبانی کرد و در این دیدار با بیان اینکه این‌گونه نشست‌ها را برای دولت بسیار مفید و مغتنم می‌داند، گفت: مؤکداً به همه همکاران خود توصیه کردم که نشست‌های مستمر و منظم با نخبگان و حتی مخالفان دولت داشته باشند و از ایده‌ها و نظرات ‌آنان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز دوران جنگ روایت‌ها است، تصریح کرد: اصحاب رسانه نقش موثری در روایت دقیق، صریح، سریع و امیدآفرین از رویدادهای مختلف دارند و بدون رسانه‌های حرفه‌ای، منصف و متعهد امکان هماوردی با دشمنان در عرصه جنگ روایت‌ها وجود ندارد.

پیش از سخنان رئیس قوه مجریه در این جلسه، الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد، محمد شجاعیان مدیرعامل خبرگزاری مهر، محمدجواد اخوان مدیرمسئول روزنامه جوان، محمدعلی نادعلی‌زاده مدیرعامل پایگاه اطلاع‌رسانی جماران، محمدامین ایمان‌جانی مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان، علیرضا بختیاری مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد، مهدی جهان‌تیغی مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی جهان‌نیوز، پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس، محمد قوچانی عضو شورای سیاستگذاری روزنامه سازندگی، هادی قاسمی مدیر خبرگزاری دانشجو، حمید رسایی مدیرمسئول نشریه ۹ دی، محمدرضا احمدی مدیر اخبار ریاست‌جمهوری خبرگزاری صداوسیما، محمدعلی وکیلی مدیرمسئول روزنامه ابتکار، مسلم معین مسئول قرارگاه فضای مجازی سازمان بسیج، محمدصادق عرب مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی تابناک، سید محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در سخنانی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

لزوم توجه به بازسازی امید، اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی، اطلاع‌رسانی شفاف و گفت‌وگو با مردم درباره مشکلات و محدودیت‌های پیش روی دولت، تلاش برای ایجاد ثبات در فضای فعالیت و مقررات ناظر به کسب و کارهای اقتصادی، تبیین موثرتر اقدامات مهم دولت به ویژه در زمینه واکسیناسیون عمومی، تقویت ارتباط دولت با نخبگان، تدوین نظام مسائل کشور در عرصه‌های مختلف با کمک مجامع علمی و دانشگاهی، حمایت از مجموعه دغدغه‌مندان و دلبستگان به نظام به عنوان عقل منفصل دولت و بهره‌گیری از آنان برای تبیین سیاست‌ها و اقدامات دولت و تسری دادن تغییرات رخ داده در مدل حکمرانی در راس دولت به سطوح پایین‌تر از جمله مهم‌ترین نظرات و دیدگاه‌های مطرح شده از سوی ۱۵ تن از مدیران رسانه‌ای حاضر در این جلسه بود.

افطاری با رئیس دولت سیزدهم

رئیسی همچنین ۲۲ فروردین همزمان با شب رحلت حضرت خدیجه (س) با ذاکرین اهل بیت (ع) دیدار کرد و در این دیدار با بیان اینکه امروز برای پیشرفت و آبادانی کشور و رفع مشکلات مردم وظیفه سنگینی بر عهده داریم، تاکید کرد: امیدهای بسیاری در دل مردم برای ایجاد گشایش و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی ایجاد شده است و دولت با همه توان مصمم است در این مسیر گام بردارد.

در این دیدار علی انسانی، مرتضی طاهری، مهدی سلحشور، مسعود پیرایش، سعید حدادیان و منتظری در سخنانی دغدغه‌ها، نگرانی‌ها و پیشنهادات خود را در موضوعات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی با رئیس قوه مجریه در میان گذاشتند. در این مراسم همچنین تعدادی از ستایش‌گران و مداحان اهل بیت (ع) ضمن نوحه‌سرایی به ذکر مصائب و مناقب حضرت خدیجه (س) پرداختند.

ساماندهی امور مداحان، آمادگی برای کمک و حمایت از برنامه‌های دولت، لزوم استفاده از نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی در رده‌های مختلف مدیریتی، ‌توجه به رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی، حمایت مادی و معنوی از هیئت‌های مذهبی، تسهیل سفر به عتبات عالیات و برخورد با مفسدین اقتصادی و عاملین گرانی‌های ناروا از جمله‌ محورهای سخنان مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع) در این دیدار بود.

رئیس جمهور ۲۴ فروردین بیش از ۳ ساعت میزبان فعالان و اعضای تشکل‌های دانشجویی بود. این جلسه با سخنان ۱۴ نفر از دانشجویان و به نمایندگی از تشکل‌ها آغاز شد، سپس رئیسی در سخنانی به نکات و مطالب دانشجویان پرداخت و در نهایت دانشجویان و رئیس قوه مجریه پس از اقامه نماز، افطار کردند.

رئیسی در این نشست با بیان اینکه دولت در بودجه سال جاری، رشد اقتصادی ۸ درصدی را پیش‌بینی کرده است، خاطر نشان کرد: در حالی که در سال‌های گذشته رقم رشد اقتصادی حدود ۴دهم درصد بود اما قصد داریم امسال با کنترل هزینه‌ها و افزایش درآمد و بهره‌وری، به رشد ۸ درصدی برسیم.

در این نشست عرشا نامدار و محمد رمضانی به نمایندگی از بسیج دانشجویی، امین توکلانی و روشنک مرادی از انجمن‌های علمی، محمدحسین کاظمی و تینا حاج‌محمدی از اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، محمدصالح ترکمان و فاطمه‌سادات کاظمی از جنبش عدالت‌خواه دانشجویی، محمدمهدی رحمتی و محدثه قربانی از گروه‌های جهادی دانشجویی، امیرحسین پناهی و زینب شوندی از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و مجتبی منگلی و فائزه فاتحی از دفتر تحکیم وحدت در سخنانی دغدغه‌ها، نگرانی‌ها و پیشنهادات خود را در حوزه‌های مختلف دانشجویی، علمی، اقتصادی و فرهنگی با رئیس قوه مجریه در میان گذاشتند.

افطاری با رئیس دولت سیزدهم

در ۲۵ فروردین رئیس دولت سیزدهم میزبان هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر بود و با اشاره به ضرورت حمایت از هنرمندان به ویژه پیشکسوتان، بیان کرد: هنرمندان با انبوه مشکلات مغفول مانده‌ای مواجه هستند که برای غلبه بر آنها لازم است کارگروه مشترکی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان عرصه هنر تشکیل شود.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار با تاکید بر اهتمام دولت برای گره‌گشایی از حوزه فرهنگ و هنر و رفع مشکلات هنرمندان اظهار کرد: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، شورای عالی سینما مجدداً برگزار شد. شورای هنر ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی فعال شده و در بودجه گشایش‌های خوبی برای تقویت و حمایت از حوزه فرهنگ و هنر ایجاد شده است.

در این نشست حمید نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، جواد شمقدری تهیه‌کننده و کارگردان، شاهین فرهت عضو فرهنگستان هنر و رئیس بخش موسیقی آن، امیر دژاکام کارگردان و پیشکسوت سینما، مسعود ده‌نمکی کارگردان و تهیه‌کننده، سید ضیاء هاشمی تهیه‌کننده، مرتضی شعبانی مستندساز، جواد بختیاری از حوزه هنرهای تجسمی و انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینما در سخنان خود با گلایه از بی‌توجهی‌های گذشته به عرصه سینما و هنر، دغدغه‌ها، مشکلات و پیشنهادات خود را در حوزه رفع مشکلات هنر و هنرمندان مطرح کردند.

حمایت از موسیقی سنتی و موسیقی نواحی، توجه به حقوق مؤلف، برنامه‌ریزی برای تقویت احساس تعلق خاطر به پدیده‌های ملی و دینی، ترسیم نقشه راه در حوزه فرهنگ و هنر، استفاده از ظرفیت هنرمندان پیشکسوت، توجه به آثار آهنگسازان ایرانی و حفظ و نگهداری آن، حمایت از تئاتر و هنرمندان این حوزه، توزیع عادلانه منابع بین همه فعالان فرهنگ و هنر، احداث سالن‌های نمایش در کنار مجتمع‌های مسکونی، فرهنگ‌سازی در خصوص سرگرمی، توجه به بیمه و مسکن هنرمندان و تلاش برای ثبت جهانی خط نستعلیق از جمله مهم‌ترین محورهای مطرح شده توسط هنرمندان و فعالان این عرصه بود.

افطاری با رئیس دولت سیزدهم

رئیسی عصر ۲۷ فروردین در نشست هم‌اندیشی با جمعی از علما و روحانیون حاضر شد و با بیان اینکه شخصاً ارتباط با علما را فرصتی مغتنم برای دولت می‌دانم، گفت: دولت تلاش کرده در سطوح مختلف با علما و نهاد روحانیت ارتباط داشته باشد و از نظرات و مشورت‌های آنان بهره بگیرد.

پیش از سخنان رئیس دولت سیزدهم در این نشست، تعدادی از علما و روحانیون حاضر در جلسه در سخنانی به طرح نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند. ضرورت پیشبرد جهاد تبیین بر اساس خرد جمعی و با برنامه‌ریزی دقیق، تلاش بیشتر برای عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تسریع در تعیین تکلیف انتصابات در دولت، طراحی فرهنگ مقاومتی در کنار سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ایجاد عقبه راهبردی فرهنگی، چاره‌اندیشی و اقدام جدی و فوری برای مقابله با افزایش قیمت‌ها، توجه به پیچیدگی‌های تهاجم فرهنگی دشمن و ارتباط آن با آسیب‌های اجتماعی، تلاش برای مردمی‌سازی حکمرانی و دولت و تحقق مردم‌سالاری دینی به معنای واقعی، چاره‌اندیشی درباره مشکل رو به فزونی بدحجابی و بی‌حجابی و توجه بیشتر به موضوع فلسطین برای ایجاد و تقویت اتحاد ملل مسلمان از جمله مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد.

افطاری اعضای دولت سیزدهم و نمایندگان مجلس یازدهم به میزبانی رئیس قوه مجریه ۲۸ فروردین برگزار شد. رئیسی در این نشست ضمن ابراز امیدواری از اینکه استمرار برگزاری نشست‌های مشترک بین دولت و مجلس منشأ آثار و برکات فراوانی در مسیر اداره امور کشور باشد، عنوان کرد: مجموعه مطالب و دیدگاه‌هایی که در چنین نشست‌هایی مطرح می‌شود قطعاً برای کشور راهگشا است. برای ادامه مسیر رفع مشکلات کشور، حتماً همکاری و هماهنگی بین دولت و مجلس ضروری است.

وی با اشاره به برخی موارد مطرح شده در خصوص ارز ترجیحی، حفاظت از معیشت و سفره‌های مردم را اولویت اصلی دولت در اجرای اصلاحات اقتصادی خواند و گفت: مصمم هستیم که شرایط را طوری فراهم کنیم که موضوع ارز ترجیحی آثار اجتماعی و تبعات سوء در بازارها و در بین فعالان اقتصادی و در زندگی مردم نداشته باشد.

در این دیدار محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی با تجلیل از اقدامات دولت در طول ۸ ماه گذشته، استفاده از فرصت خدمتگزاری را مورد تأکید قرار داد و گفت: مجلس برای اقدامات و تصمیمات بزرگ در کنار دولت قرار دارد و مصمم هستیم با رویکرد و هدف مشخص در مسیر اصلاح ساختارها و رفع مشکلات گام برداریم.

در این نشست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، جواد اوجی وزیر نفت، سید رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در سخنانی دستاوردها و اقدامات دولت را در حوزه‌های مختلف بیان کردند. همچنین روسای کمیسیون‌های انرژی، صنایع و معادن، اجتماعی، اقتصادی، جهش و رونق تولید، کشاورزی و فرهنگی مجلس سازدهم در سخنانی با قدردانی از اهتمام دولت برای تقویت تعامل با مجلس دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را در حوزه‌های مختلف بیان کردند.

سرمایه‌گذاری جدی در حوزه انرژی، تقویت دیپلماسی اقتصادی، تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی، ساماندهی وضعیت استخدامی کارکنان، حمایت از بنگاه‌های کوچک، توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی، توجه به فضای مجازی، نظارت بر صادرات و واردات محصولات کشاورزی و تغییر الگوی کشت از مهم‌ترین محورهای سخنان روسای کمیسیون‌های مجلس در این دیدار بود.

افطاری با رئیس دولت سیزدهم

رئیس دولت سیزدهم عصر ۳۰ فروردین میزبان نشست هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه بود و در این جلسه حفظ شان، منزلت و کرامت اساتید دانشگاه را یک وظیفه همگانی در کشور دانست و به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دستور داد پیگیری مطالبات، رفع دغدغه‌های اساتید دانشگاه خصوصا در حوزه معیشت را با جدیت در دستور کار قرار دهد.

رئیسی در این دیدار همدلی، همفکری و استفاده از ظرفیت عظیم جوانان و نخبگان دانشگاهی کشور را بهترین راهکار عبور از موانع و مشکلات کشور دانست و گفت: در دولت به استفاده ازهمه ظرفیت‌های فکری و منابع انسانی کشور باور داریم و به سوی همه دلسوزان و دغدغه‌مندان خصوصا در جامعه دانشگاهی و نخبگانی کشور دست یاری دراز کرده‌ایم.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در این نشست در سخنانی با اشاره به ارتباط نزدیک رئیس قوه مجریه با اساتید و دانشجویان به مهم‌ترین برنامه‌های وزارت علوم اشاره کرد و گفت: در دوره مدیریت بر وزارت علوم چهار اولویتِ «مرجعیت و دیپلماسی علمی و فناوری»، «آموزش و پژوهش»، «نوآوری هدفمند» و «تولید ثروت از دانش» را پیگیری خواهیم کرد تا تحقق یابد.

در این دیدار حسن دانایی‌فرد استاد دانشگاه تربیت مدرس، میرسامان پیشوایی استاد دانشگاه علم و صنعت، نهله غروی‌نائینی استاد دانشگاه تربیت مدرس، نجف لکزایی استاد پژوهشگاه علوم، محمدرضا حسنی‌آهنگر استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع)، تقی آزادارمکی استاد دانشگاه تهران، فواد ایزدی، محمدرضا جهان‌سوز و فهیمه فرهمندپور از دانشگاه تهران، علی عبدالعالی و عبدالحمید نقره‌کار از دانشگاه علم و صنعت، داوود مرادخانی از دانشگاه زنجان، حسن مسلمی‌نائینی از دانشگاه تربیت مدرس و علی رضائیان از دانشگاه شهید بهشتی، سخنان خود را در موضوعات بهبود کیفیت تصمیم‌گیری در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی، رویکرد سیستمی به نظام حکمرانی، رشته مطالعات زنان و خانواده، تحول علوم انسانی، نقش علم و فناوری در تمدن‌سازی، مسائل اجتماعی ایران، مطالعات منطقه‌ای در دانشگاه‌ها، امنیت غذایی با استفاده از یافته‌های علمی، نقش ترویج علم در تولید دانش‌بنیان، نقاط قوت و ضعف در ساختار منابع، نقش و چگونگی تعامل با کشورهای همسایه شرقی، اهمیت مباحث میان دانش در حوزه معماری و هنر، مهاجرت نخبگان و اقدامات دانشگاه در راستای شعار سال مطرح کردند.

در این دیدار همچنین رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، منصور انبیاء رئیس دانشگاه علم و صنعت، سعدالله نصیری‌قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی، محمدرضا مردانی رئیس بسیج اساتید کشور، احمد چلداوی رئیس دانشگاه شاهد و محمدمهدی تهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دغدغه‌ها و موانع پیشرفت علمی در کشور را مطرح کردند.

افطاری با رئیس دولت سیزدهم

رئیس دولت سیزدهم ۳ اردیبهشت در جریان دیدار از غرب تهران با حضور در حرم امام‌زاده اسماعیل بن موسی بن جعفر شهریار ضمن زیارت بارگاه این امام‌زاده نماز را همراه با جمعیت زائران اقامه و پس از آن روزه خود را همراه و در کنار زائران امام‌زاده اسماعیل شهریار افطار کرد.

افطاری با رئیس دولت سیزدهم

رئیسی ۵ اردیبهشت هم میزبان نشست هم‌اندیشی با جمعی از فرهنگیان و فعالان حوزه تعلیم و تربیت کشور بود و در این نشست با تاکید بر لزوم پیگیری وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: پیگیری وضعیت این صندوق از مهم‌ترین دغدغه‌های فرهنگیان محترم است و ضرورت دارد، مسئولان مربوطه با جدیت در این زمینه اقدام کنند و در راستای رفع نگرانی معلمان عزیز گام بردارند.

در این نشست ۱۶ نفر از فرهنگیان و فعالان حوزه آموزش و پرورش کشور در سخنانی دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را برای تقویت و ارتقاء تعلیم و تربیت و رفع مشکلات فرهنگیان مطرح کردند. افزایش سرانه فضای آموزشی در مناطق محروم، حمایت از معلمان شاغل در مناطق محروم، تقویت معاونت پژوهشی، فرهنگ‌سازی در خصوص بازیافت کاغذ باطله و استفاده از آن برای مدرسه‌سازی، ارتقای کیفیت برنامه‌های آموزشی معلمان قرآن، بهبود روش‌های تعلیم قرآن در مدارس، تهیه و تکمیل تجهیزات کارگاهی در هنرستان‌ها، توجه به انتصابات در حوزه آموزش و پرورش، برخورد با مافیای کتب درسی، رفع مشکلات و چالش‌های آموزش و پرورش عشایری، ارتقای کیفیت مدارس دولتی و یک‌دست کردن مدارس در سراسر کشور، توجه به سیستم ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی، توجه به همسان‌سازی حقوق معلمان، تأکید بر عدالت آموزشی، رفع مشکلات دانشگاه فرهنگیان، استفاده از مدیران جهادی و انقلابی در حوزه آموزش و پرورش، خانه‌تکانی در شورای عالی آموزش و پرورش، اجرای قانون جامع ایثارگران و نظم بخشیدن به سامانه‌های موجود در آموزش و پرورش از جمله محورهای سخنان فرهنگیان در این نشست بود.

رئیس قوه مجریه همچنین ۷ اردیبهشت در جریان سفر به استان قزوین و پس از بازدید کارخانه تولید محصولات بهداشتی فیروز، به همراه کارگران این واحد تولیدی افطار کرد. افطاری که محمدمهدی رحیمی مدیر کل روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری در توییتی آن را دلچسب‌ترین و متفاوت‌ترین افطاری رئیس دولت سیزدهم توصیف کرد.

افطاری با رئیس دولت سیزدهم

رئیسی شامگاه ۹ اردیبهشت هم میزبان ورزشکاران، مربیان و مدیران ورزش کشور بود و در این دیدار با تاکید بر تحقق عدالت در حوزه ورزش، از اهتمام دولت به رفع مشکلات شغلی، معیشتی و بیمه‌ای قهرمانان ورزش کشور خبر داد.

افطاری با رئیس دولت سیزدهم

 رئیس جمهور شامگاه شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در آخرین افطار رمضان ۱۴۰۱ که میزبان جمعی بود، با جمعی از فعالان سیاسی به گفت‌وگو نشست و در جمع آنها  با بیان اینکه همواره از انتقاد استقبال کرده‌ام، تصریح کرد: گواه این ادعا این است که در انتخابات سال ۹۶ مورد سنگین‌ترین موج انتقادات و هجمه‌ها قرار گرفتم اما از هیچ‌کس شکایتی نکردم. دولت از انتقادات استقبال می‌کند و در مقابل انتظار دارد منتقدان منصفانه عمل کرده و راهکار نیز ارائه دهند.
رئیسی ادامه داد: باور دارم که همه مشکلات کشور قابل حل است و هر چه از زمان حضورم در راس قوه مجریه می‌گذرد، به اعتبار اشراف بیشتر بر ظرفیت‌ها و استعدادهای کشور از نیروی انسانی کارآمد تا منابع طبیعی، به آینده درخشان کشور امیدوارتر می‌شوم.

رئیس جمهور در تشریح اقدامات دولت در مواجهه با تحریم‌ها، خاطرنشان کرد: رفع تحریم‌ها از نگاه دولت تنها راهکار و محور حل مشکلات اقتصادی کشور نبوده است. تلاش‌ها برای افزایش فروش نفت و گسترش ارتباطات تجاری با کشورهای همسایه و به طور کلی ارتقای سطح تعاملات اقتصادی کشور برای این بوده که اثر تحریم‌ها خنثی و رفع تحریم‌ها تسهیل شود.

وی گفت: دولت هیچ راهکار ناظر به رفع مشکلات اقتصادی در کشور را نادیده نگرفته است و هر اقدام یا برنامه‌ای که می‌توانسته کمکی به حل مشکلات بکند، دنبال شده است.

افطاری با رئیس دولت سیزدهم

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + بیست =