کد خبر : 300587
تاریخ انتشار : جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
-

رونمایی از سطح‌نشین آمریکایی که امسال به ماه می‌رود

رونمایی از سطح‌نشین آمریکایی که امسال به ماه می‌رود

شرکت هوافضای آمریکایی “استروباتیک”(Astrobotic) به تازگی از سطح‌نشین رباتیک پرگرین(Peregrine) که قرار است اواخر سال جاری به ماه پرتاب شود، رونمایی کرده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اسپیس، پرگرین برای رساندن محموله‌ها به سطح ماه طراحی شده است. طبق بیانیه‌ی شرکت استروباتیک که در پیتسبورگ مستقر است، اولین ماموریت این کاوشگر برای سه ماهه چهارم سال جاری برنامه‌ریزی شده و این سطح‌نشین اولین فضاپیمای آمریکایی است که از زمان برنامه آپولو تاکنون روی ماه فرود می‌آید.

پرگرین اولین ماموریت به ماه را برای برنامه “خدمات حمل و نقل قمری” ناسا به اختصار “CLPS”  به انجام می‌رساند. رونمایی از این فضاپیما روز چهارشنبه ۲۰ آوریل(۳۱ فروردین) با حضور بیل نلسون، مدیر ناسا و دیگر مقامات این آژانس فضایی در مقر این شرکت برگزار شد.

“جان تورنتون”(John Thornton)، مدیر عامل شرکت استروباتیک در این بیانیه گفت: ساخت این سطح‌نشین، رویایی است که به حقیقت تبدیل شده است. شرکت ما ۱۵ سال پیش با این هدف تاسیس شد. این کاوشگر نشان دهنده ساعات بی‌شماری است که صدها نفر طی سالیان متمادی برای طراحی و مونتاژ آن و موارد دیگر صرف کرده‌اند.

این سطح‌نشین قمری در مقر استروباتیک در پیتسبورگ در حال مونتاژ است و صفحات‌ خورشیدی، دو مخزن سوخت و موتورهای آن هنوز نصب نشده‌اند.

رونمایی از سطح‌نشین آمریکایی که امسال به ماه می‌رود

برای اطمینان از آلوده نشدن اجزای حساس آن، شرکت کنندگان در مراسم رونمایی باید برای ورود به اتاق تمیز که در آن پرگرین در حال مونتاژ است، لباس‌های سفید مخصوص و توری سر می‌پوشیدند.

رونمایی از پرگرین نشانه آن است که این ماموریت همچنان در مسیر پرتاب در سال جاری قرار دارد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این فضاپیما ۲۴ محموله از جمله ۱۱ ابزار علمی ناسا، یک مریخ‌نورد از دانشگاه کارنگی ملون، محموله‌های چندین شرکت دیگر و پیام‌های فرهنگی افراد در سراسر زمین را به سطح ماه خواهد رساند. طبق بیانیه استروباتیک، این محموله‌ها پیش از این در عرشه‌های پرواز پرگرین قرار گرفته‌اند که به زودی بر روی این سطح‌نشین نصب خواهند شد.

رونمایی از سطح‌نشین آمریکایی که امسال به ماه می‌رود

مقامات استروباتیک در بیانیه‌ای گفتند: هنگامی که مونتاژ پرگرین کامل شود، این کاوشگر مورد آزمایش محیطی قرار خواهد گرفت و پس از آن به کیپ کاناورال در فلوریدا منتقل می‌شود تا آخرین آماده‌سازی‌ها برای پرتاب آن در سال ۲۰۲۲ انجام گیرد.

سطح‌نشین پرگرین اولین فضاپیمایی خواهد بود که با موشک “Vulcan Centaur” متعلق به ائتلاف پرتاب و راه‌اندازی(ULA) به فضا پرتاب می‌شود.

رونمایی از سطح‌نشین آمریکایی که امسال به ماه می‌رود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =