کد خبر : 299327
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
-

برخورد حلقه‌ای فلزی از فضا به هند

برخورد حلقه‌ای فلزی از فضا به هند

کارشناسان باور دارند قطعه‌ای بزرگ از یک زباله فضایی که به منطقه‌ای روستایی در هند برخورد کرده است می‌تواند بخشی از یک موشک چینی باشد که سال گذشته به فضا پرتاب شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از دیلی‌میل، این حلقه فلزی که طبق گزارش‌ها دو تا سه متر قطر دارد و وزن آن بیش از ۴۰ کیلوگرم است اواخر روز شنبه در یک مزرعه روستایی در ایالت ماهاراشترا (Maharashtra) کشف شد. هیچ گزارشی از آسیب جانی و مالی وجود ندارد.

زنی ناشناس به “تایمز آو ایندیا”(The Times of India) گفت: ما در حال آماده شدن برای یک مراسم بودیم که صفحه‌ای سرخ در آسمان درخشید و به زمین برخورد و صدای بلندی ایجاد کرد. مردم با ترس به خانه‌هایشان فرار کردند و برای حدود نیم ساعت در خانه ماندند.

“آجای گلهان”(Ajay Gulhane) به “Press Trust of India” گفت: شی دیگری که یک توپ فلزی بزرگ به قطر نیم متر بود نیز به روستای دیگری در این منطقه برخورد کرده است. او افزود:‌ این شی برای بررسی جمع‌آوری شده است. ما افرادی را به روستاهای مختلف در این منطقه فرستادیم تا به دنبال قطعات دیگری که ممکن است در این روستاها سقوط کرده باشند بگردند.

مقامات “سازمان تحقیقات فضایی هند”(ISRO) به تایمز گفتند که زمان برخورد این شی نزدیک‌ترین تطابق را با زمان بازگشت بقایای یک موشک چینی به جو دارد که در فوریه سال ۲۰۲۱ پرتاب شد. آن‌ها افزودند: وقتی قطعات یک موشک موفق به عبور از جو زمین می‌شوند می‌توانند به زمین برخورد کنند.

برخورد حلقه‌ای فلزی از فضا به هند

“جاناتان مک‌داول”(Jonathan McDowell)، ‌ اخترشناس مرکز اخترفیزیک هاروارد اسمیتسونیان در توییتی نوشت که این حلقه با بخشی از موشک لانگ مارچ ۳B مطابقت دارد.

اجسام هنگام ورود به جو میزان زیادی گرما و اصطکاک ایجاد می‌کنند که باعث سوختن و نابودی آنها می‌شود اما اجسام بزرگ ممکن است به طور کامل از بین نروند. بقایای آنها ممکن است به زمین برخورد کند و باعث آسیب و تلفات شود اگر چه امکان رخ دادن چنین اتفاقی کم است.

برخورد حلقه‌ای فلزی از فضا به هند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − چهار =