کد خبر : 297221
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
-

راه‌اندازی آکادمی ورزش دانش‌آموزی در سال آینده

راه‌اندازی آکادمی ورزش دانش‌آموزی در سال آینده

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: بزرگترین هدف دستگاه تعلیم و تربیت، تحقق تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان است.

به گزارش عصرقائم، صادق ستاری فرد؛ در مجمع عمومی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی که در کمیته ملی المپیک برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش آموز حوزه تربیت بدنی اظهار کرد: یکی از ساحت‌های مهم تربیتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ساحت تربیت زیستی-بدنی است که امیدواریم عملکرد مجمع عمومی فدراسیون ورزشی دانش آموزی، به گونه‌ای باشد که خروجی آن منجر به دستیابی مطلوب به ساحت زیستی_بدنی شود.

وی بیان کرد: فراهم کردن بستر لازم برای تربیت تمام ساحتی و تحقق ساحت زیستی- بدنی دانش‌آموزان حائز اهمیت است که باید به عنوان یکی از اهداف معاونت تربیت بدنی و سلامت، در برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

ستاری فرد ورزش دانش آموزی را بنیان ورزش ملی دانست و گفت: با ارتقا و تعالی بنیان ورزش دانش آموزی می‌توانیم شاهد تعالی پایه و اساس ورزش ملی در همه ابعاد همگانی، حرفه‌ای و قهرمانی باشیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر معاونت تربیت بدنی را متولی تحول زیستی-بدنی بدانیم، فدراسیون ورزشی، پیشران تحقق این اهداف است؛ فدراسیون در نظام حکمرانی ورزش، پیشگام توسعه ورزش است.

ستاری فرد گفت: همچنین معلمان تربیت بدنی نیز افسران پیشرفت نظام ورزش کشور هستند؛ لذا فدراسیون باید از ظرفیت معلمان تربیت بدنی برای تقویت درس تربیت بدنی و برنامه‌های مکمل ورزشی استفاده کند.

وی بیان کرد: آنچه در سند تحول بنیادین مورد تاکید است تحول در ۳ ساحت «نیروی انسانی»، «محتوا و برنامه» و «زیرساخت، فضا و تجهیزات» است. برای بومی کردن این ۳ بخش باید تلاش کرد. فدراسیون شامل ۳۳ هزار معلم تربیت بدنی و ۳۱ هزار هنرجو را برای ارائه خدمات به دانش‌آموزان در اختیار دارد لذا دارای ظرفیت‌ بالایی است.

وی افزود: تقویت هنرستان‌ها و هنرجویان باید در دستور کار باشد. هدایت ورزشی دانش‌آموزان فرآیندی است که آموزش و پرورش با کمک فدراسیون ورزش دانش‌آموزی به عنوان بازوی اصلی ورزش باید برای تحقق آن تلاش کند.

ستاری فرد اضافه کرد: هدایت ورزشی دانش آموزان باید در ۳ سطح؛ «مسیر درست استعدادیابی دانش‌آموزی برای رسیدن به قله ورزش»، «مسیر درست هدایت ورزشی دانش‌آموزان به سمت هنرستان‌های تربیت بدنی»، «هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برای زیست ورزشی» انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه فدراسیون ورزش دانش‌آموزی فدراسیون آینده و امید برای فرزندان ایران اسلامی است، گفت: فدراسیون مهم ترین تنظیم گر و تسهیل گر ورزش قهرمانی است و همکاری فدراسیون و معاونت می‌تواند ورزش را در جایگاه خود برای افزایش مشارکت مردم در فعالیت‌ها پیش ببرد.

ستاری فرد با بیان اینکه موضوع آزادسازی مجموعه‌های ورزشی در راستای تربیت بدنی رایگان و مشارکت خانواده در فرآیندهای تعلیم و تربیت و تحکیم بنیان خانواده از طریق فعالیت‌های تربیت بدنی انجام شد، گفت: این طرح اکنون در ۱۲ استان اجرایی شده و تا پایان سال تحصیلی همه استان‌ها مجری این طرح می‌شوند و در گام بعد تمام مدارس در اختیار قرار می‌گیرد تا به توسعه ورزش همگانی کمک‌ شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی بر سلامت خانواده و دانش‌آموز تاکید کرد و افزود: تربیت بدنی و ورزش مدارس پایه و اساس ورزش هر کشوری است. محیط مدرسه و معلم ورزش مهم ترین محیط تربیتی است؛ تمام معلمان تربیت بدنی باید مربیان تربیت بدنی باشند.

ستاری فرد مسابقات را مهم ترین کارگاه تربیتی آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: فدراسیون ورزش دانش‌آموزی باید برنامه ای برای ایام تعطیل دانش‌آموزان داشته باشد و آن را در اولویت تقویم‌ ورزشی قرار دهد.

وی درباره طرح تحولی نشان ورزشی گفت: این طرح می‌تواند ورزش تربیتی و همگانی را به اوج برساند و پایه ورزش ملی باشد.

وی گفت: نهضت ملی «ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه ای» ایجاد خواهد شد ما در این مسیر در حوزه توسعه زیرساخت‌ها گام برمی‌داریم. اولین دوره مسابقات با خانواده را ابتدا در رامسر خواهیم داشت. کسب میزبانی مسابقات کشورهای اسلامی و حوزه تمدنی مبتنی بر آموزه‌های بیانیه گام دوم نیز باید صورت گیرد و برای تحقق آن باید از ظرفیت‌ها استفاده شود.

معاون وزیر ادامه داد: استقرار پایگاه آکادمی و ملی ورزش دانش‌آموزی یکی از حلقه‌های مفقوده است که با حمایت وزیر آموزش و پرورش پایگاه ملی ورزش و پایگاه قهرمانی برای سال آینده ایجاد خواهد شد.

ستاری فرد ادامه داد: فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در مجموعه شهید چمران مستقر می‌شود تا وارد گود ورزش شود. وجود وزارت ورزش و جوانان یک فرصت بی نظیری است که طرح‌ها و برنامه‌های مشترکی را اجرا کنیم. طرح «هر معلم یک رویکرد ورزشی» و نهر مدرسه یک تیم ورزشی» در سند مورد تاکید قرار گرفته و باید عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم با کمک هم دوران طلایی ورزش دانش‌آموزی را رقم بزنیم و تلاش کنیم ورزش دانش‌آموزی قلب ورزش کشور باشد.

شایان ذکر است، در این جلسه از حاضرین رای گیری و در پایان، حسین بابویی؛ به عنوان رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی، نرگس تقی زاده مقدم و شهامت عباسی به عنوان نائب رئیس، لیلا علی محمدزاده و صفدر سلطانی به عنوان خبره ورزشی و آیت الله دهقان به عنوان نماینده روسای هیأت‌های ورزش دانش آموزی در هیأت رئیسه انتخاب شدند.

راه‌اندازی آکادمی ورزش دانش‌آموزی در سال آینده

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =