کد خبر : 296440
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
-

جای خالی نقدهای منصفانه توأم با راهکار علمی در تولیدات رسانه‌ای مازندران

جای خالی نقدهای منصفانه توأم با راهکار علمی در تولیدات رسانه‌ای مازندران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: کاملا با نقد منصفانه موافقیم و نیاز است که اصحاب رسانه دید علمی خود را گسترده‌تر کنند.

به گزارش عصرقائم، عباس زارع در آیین اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران، اظهار کرد: ارسال بیش از  ۵۰۰ اثر در یک بازه زمانی کوتاه و انجام داوری و برگزاری مراسم اختتامیه و نفرات برتر در یک بازه زمانی مطلوب و کوتاه، قابل تحسین است.

وی افزود: مازندران آمار بسیار بالایی در تعداد رسانه دارد و تبلور این امر بالا باید در جشنواره‌ها پدیدار شود، ما در جشنواره‌های استانی منتظریم تا چهره‌های جدیدی از برگزیدگان را ببینیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، خاطرنشان کرد: ما در اکثر جشنواره‌های سالیان اخیر شاهد چهره‌های تکراری در میان منتخبان بودیم و امیدواریم نسل جدیدی در حوزه رسانه به این بخش اضافه شوند.

زارع ادامه داد: باید آموزش به روز و کاملی در بخش‌های گوناگون خبری برای اصحاب رسانه ببینیم تا شاهد چهره‌های جدید در جشنواره‌ها باشیم.

وی تاکید کرد: ما کاملا با نقد منصفانه موافقیم و نیاز است که اصحاب رسانه دید علمی خود را گسترده‌تر کنند، به طور نمونه پرداختن به  معضل پسماند مطلوب است اما بهتر ارائه راهکار علمی برای حل این معضل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، با بیان اینکه برخی از فعالان رسانه‌ای از قطار رسانه‌ای استان جا مانده‌اند و باید پیاده شوند؛ کرد: متاسفانه برخی از فعالان رسانه‌ای چه در حوزه مکتوب و چه در حوزه پایگاه‌های خبری، صرفا انتقال دهنده اخبار تولیدی رسانه‌ها هستند و این پسندیده نیست و باید اصلاح شود.

زارع با بیان اینکه دلیل قرار گرفتن در شرایط جنگ نابرابر جهاد تبیین، ضعف در حوزه رسانه و فضای مجازی است؛ تاکید کرد: یکی از دلایل جهاد تبیین آن است که نتوانستیم از ظرفیت‌های بیش از ۴۰ ساله اصحاب رسانه برای تولید محتوا در حوزه دستاوردها و عملکرد انقلاب اسلامی و انتقال به مردم و دنیا استفاده کنیم.

وی اعلام کرد: ما باید اکنون به نقطه‌ای می‌رسیدیم که ظرفیت‌ها و اتفاقات خوب ۴۰ ساله کشور را به سایر کشورهای دنیا منتقل می‌کردیم اما امروز به جایی رسیده‌ایم که باید در گام نخست، خودمان را توجیه کنیم؛ لذا باید فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی باید اتفاقات خوبی را در این راستا رقم بزنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، اضافه کرد: یکی از ضروریات امروز آن است که باید فعالان رسانه‌ای چه در حوزه مکتوب و چه مجازی، در عرصه فضای مجازی نیز حضور پررنگ داشته باشند.

زارع گفت: فعالان حوزه مکتوب چه در حوزه روزنامه و هفته‌نامه می‌توانند با بازنشر تولیدات خود در فضای مجازی، مدیریت افکار عمومی را به دست بگیرند و باید مدیریت افکار عمومی در فضای مجازی به دست اصحاب رسانه باشد.

وی متذکر شد: فعالان رسانه باید در حوزه جهاد تبیین پیشگام باشند و نباید تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ما را از نقد دور کند؛ نقد منصفانه همراه با راهکار مناسب در جای خودش محفوظ بماند.

جای خالی نقدهای منصفانه توأم با راهکار علمی در تولیدات رسانه‌ای مازندران

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − پنج =