کد خبر : 293715
تاریخ انتشار : شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۴۰
-

مخالفت رژیم صهیونیستی با فروش سامانه گنبد آهنین به امارات

مخالفت رژیم صهیونیستی با فروش سامانه گنبد آهنین به امارات

دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی با فروش سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین به امارات مخالفت کردند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، آلون بن دافید، تحلیلگر نظامی روزنامه معاریو گفت: دستگاه‌های امنیتی اسرائیل اعلام کردند که با احتمال فروش تکنولوژی پیشرفته خود به شرکای جدید تمایلی ندارند. به ویژه سامانه‌های دفاع هوایی که این کشورها به شدت به آن نیازمندند. منظور از شرکای جدید کشورهای مراکش، امارات، بحرین و سودان هستند که توافق عادی سازی روابط را با اسرائیل امضا کرده‌اند.

از سوی دیگر روزنامه یسرائیل هیوم اعلام کرد که دلیل مخالفت، فاش شدن اطلاعات تکنولوژی و نظامی برای طرف‌های دیگر است.

بن دافید اعلام کرد: موساد که مسیر عادی سازی روابط میان این کشورها و اسرائیل را هموار کرده است از دستگاه‌های امنیتی اسرائیل خواسته از نگاه کردن به این کشورها به عنوان عرب خودداری کنند.

وزارت جنگ اسرائیل از تصمیم خود درباره عدم فروش سامانه سایبری هجومی به امارات عقب‌نشینی کرده اما در زمینه دفاع هوایی همچنان به مخالفت خود ادامه می‌دهد. امارات بعد از مخالفت اسرائیل، برای خرید سامانه دفاع هوایی از کره جنوبی با تکنولوژی روسیه تلاش می‌کند.

بن دافید اعلام کرد، ارزش معامله امارات در صورت انجام شدن ۳.۵ میلیارد دلار بود که می‌توانست از هزینه این سامانه‌ها بکاهد و فرصت‌های شغلی زیادی را در زمینه صنایع نظامی اسرائیل به وجود آورد.

با توجه به تصمیم امارات و عربستان برای خرید سامانه‌های دفاع هوایی جدید، بن دافید از اسرائیل خواست به این کشورها پیشنهاد بدهد که به آن‌ها سامانه‌های دفاعی و رهگیری و رادار بفروشد.

وی به نقل از ران کوخواف، فرمانده دفاع هوایی سابق اسرائیل و سخنگوی کنونی ارتش اسرائیل خواهان انتقال از دفاع شخصی به دفاع منطقه‌ای شد.

مخالفت رژیم صهیونیستی با فروش سامانه گنبد آهنین به امارات
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =