کد خبر : 293549
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
-

مقایسه فرش ماشینی وینتیج و فرش ۱۲۰۰ شانه

مقایسه فرش ماشینی وینتیج و فرش ۱۲۰۰ شانه

یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای فرش است که باید در خرید آن بسیار دقت داشته باشیم. با توجه‌به طراحی‌ها و نقشه‌های جدیدی که در تولید فرش‌ها به کار می‌رود انتخاب این کالا اندکی سخت می‌گردد.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام دیجی فرش، این مجموعه برای راحتی شما عزیزان به مقایسه فرش ماشینی وینتیج یا همان کهنه‌نما با فرش ۱۲۰۰ شانه که در حال حاضر از پرطرف‌دارترین فرش‌ها است می‌پردازد تا شما با دیدی بازخرید خود را انجام دهید.

فرش وینتیج یا کهنه‌نما

فرش‌های ماشینی ساده از طرح‌های کلاسیک که دارای طراحی منظمی برخوردار است تولید می‌شوند. در حالی‌که فرش‌های وینتیج دارای طراحی سبک کهنه و یا پتینه مانند هستند و بیشتر موردپسند مشتریانی است که به فرش‌های دستبافت قدیمی علاقه‌مند هستند.

مقایسه فرش ماشینی وینتیج و فرش ۱۲۰۰ شانه

وینتیج یک کلمه لاتین است که بیشتر برای اشیا و اجسام قدیمی و کهنه به کار می‌رود. البته برای آن الفاظی مانند عتیقه، کهنه‌نما و… نیز به کار برده می‌گردد. ببینید اصطلاح کهنه‌نما به این معنا است که فرش مدنظر پا خورده باشد و رنگ‌آمیزی خود را از دست بدهد و بافت آن فرسایش پیدا کند. در زمان قدیم برای کهنه کردن فرش آن را در مسیر رفت‌وآمد مردم قرار می‌دادند و سپس با خاکستر می‌شستند. البته در حال حاضر با توجه به پیدا شدن علاقه‌مندان به این مدل فرش دیگر از این روش‌ها استفاده نمی‌کنند. بلکه پس از بافت فرش در کارخانه آن را با ماده‌ای به نام هیپروکلریک کلسیم می‌شویند تا آن حالت ساییدگی را به بافت فرش دهد.

مقایسه فرش ماشینی وینتیج و فرش ۱۲۰۰ شانه

فرش وینتیج دارای چه ویژگی‌هایی است؟

بهتر است برای مقایسه فرش ماشینی با یکدیگر با ویژگی هرکدام به خوبی آشنا شویم:

  • این فرش اصالت را به دکوراسیون خانه شما می‌بخشد در حالی‌که قیمت مناسب‌تری را به نسبت فرش سنتی برای شما به همراه دارد.
  • این مدل در ابعاد و اندازه‌های مختلف و متنوع تولید می‌گردد.
  • فرش وینتیج از دوام و عمر بالایی برخوردار است.
  • فرش‌ها دارای ظاهری مدرن با تلفیقی از نقش‌های سنتی و طراحی امروزی را دارا هستند.
  • الیاف‌های مختلفی در بافت آن وجود دارد از جمله الیاف اکریلیک و یا پلی‌استر که باعث تنوع قیمت این فرش فانتزی نیز می‌شود.
  • طرح‌های استفاده شده برای بافت فرش بسیار ساده و بی‌آلایش هستند به‌گونه‌ای که به آن فرش بدون نقش‌ونگار نیز می‌گویند.
  • رنگ‌هایی که در این مدل فرش فانتزی استفاده می‌گردد بیشتر در طیف رنگ‌های سرد و خنثی است چرا که این رنگ‌ها در طراحی مدرن کاربرد بیشتری دارند.
  • این فرش‌ها دارای تراکم ۵۰۰ شانه، ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، فرش ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه تولید می‌گردند.

فرش ۱۲۰۰ شانه

در مقایسه فرش ماشینی وینتیج و ۱۲۰۰ شانه باید به بررسی ویژگی‌های هر دو مدل بپردازیم. فرش‌ها با توجه به عوامل مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. مثلاً با توجه به: کیفیت، رنگ، طرح و نقش، تراکم و شانه این دسته‌بندی‌ها مشخص می‌گردد.

یکی از فرش‌های ماشینی که هم اکنون در دیجی فرش عرضه می‌گردد و خریداران بسیاری دارد فرش‌های ۱۲۰۰ شانه است که دارای تراکم ۳۶۰۰ بوده و دارای کیفیت بالایی هستند. معمولاً این محصولات را با الیافی به نام اکریلیک و اکریلیک هیت تولید می‌کنند که با بافت‌هایی ضد حساسیت، دوام بالا و بدون پرزدهی هستند.

فرش ۱۲۰۰ شانه ظرافت بالایی در بافت دارد که بعد از فرش ۱۵۰۰ شانه باتوجه به قیمت پایین‌تری که دارا است مورد توجه خریدار قرار می‌گیرد. عموماً از ۸ رنگ اصلی در طراحی و تولید فرش ۱۲۰۰ شانه بهره می‌برند که البته ۴ رنگ فرعی نیز برای آن در نظر گرفته می‌شود.

به طور کل می‌توان گفت با سفارش این فرش شما یک قالی با ۱۲ رنگ را در اختیار دارید که به راحتی می‌توانید با عناصر مختلفی آن را ست نمایید. برای مقایسه فرش ماشینی وینتیج با این فرش ۱۲۰۰ شانه بهتر است که با ویژگی‌هایی که دارا است بهتر آشنا شویم.

مقایسه فرش ماشینی وینتیج و فرش ۱۲۰۰ شانه

ویژگی‌های فرش ۱۲۰۰ شانه

  • فرش‌های ۱۲۰۰ شانه به دلیل بافت ریز و ظریفی که دارند خیلی مناسب آشپزخانه و یا سایر مکان‌های پر رفت‌وآمد خانه که در معرض آلودگی است نیست چرا که به راحتی کثیف می‌شوند. بهتر است برای مکان‌های لوکس خانه‌مانند پذیرایی که باید زیبایی بی‌نظیری را در آنجا داشته باشیم مورد استفاده قرار گیرند.
  • لطافت و ظرافت فرش ۱۲۰۰ شانه در هیچ‌کدام از همتایان آن یافت نمی‌گردد. بافت‌های قالی بسیار مستحکم و مقاوم هستند به همین دلیل دوام و طول عمر بالایی دارد.
  • از آنجایی که تراکم و شانه فرش بالا است پس ضخامت آن کم‌تر بوده و زیبایی بیشتری را در قالی مشاهده می‌نماییم.
  • افرادی هستند که علاقه به فرش دستباف دارند به‌خاطر ظرافت خاصی که دارد اما هزینه کافی برای خرید آن را ندارند. شما به راحتی می‌توانید با پرداخت قیمت پایین‌تری فرش ۱۲۰۰ شانه ماشینی خریداری نمایید در صورتی که بافت بسیار مشابهی به دستبافت دارد.

مقایسه فرش ماشینی وینتیج و فرش ۱۲۰۰ شانه

کلام پایانی

در نهایت با توجه به مقایسه فرش ماشینی وینتیج با فرش ۱۲۰۰ شانه شما باید تصمیم‌گیری نمایید که با توجه به دکوراسیون خانه خود خواستار کدام فرش هستید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیجی فرش به خرید بهترین و جدیدترین فرش‌های وینتیج و ۱۲۰۰ شانه اقدام نمایید. با خدمات دیجی فرش خرید مستقیم از کارخانه باکیفیت بالا و قیمت استثنایی را تجربه نمایید.

مقایسه فرش ماشینی وینتیج و فرش ۱۲۰۰ شانه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =