کد خبر : 293403
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
-

کشتی جنگی اسپانیایی در راه دریای سیاه

کشتی جنگی اسپانیایی در راه دریای سیاه

همزمان با افزایش تنش‌ها در مرزهای اوکراین، یک کشتی جنگی اسپانیایی با حدود ۲۰۰ سرنشین به سمت دریای سیاه به حرکت درآمد تا حضور ناتو در منظقه را تقویت کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از وب‌سایت روزنامه دیلی صباح، این کشتی جنگی قرار بود سه هفته دیگر به ماموریت ناتو بپیوندد، اما با توجه به تشدید بحران میان روسیه، اوکراین و متحدانش، زودتر از موعد مقرر حرکت کرد.

این کشتی جنگی اسپانیایی به نیروهای “گروه دریایی ثابت ناتو ۲” (SNMG۲) خواهد پیوست که در حال حاضر شامل ناوهای ترکیه و ایتالیا می‌شود. نقش این گروه، تقویت توانایی عملیات واکنش سریع ناتو است.

در روز جمعه، فرمانده “گونزالو لیرا نیا” گفت که این کشتی جنگی که قرار است به مدت بیش از دو ماه در این منطقه بماند، آماده رزم بوده و برای واکنش سریع نسبت به هر نوع بحرانی آمادگی دارد.

هم کشتی جنگی اسپانیایی و هم نیروهای مستقر ناتو تجربه مقابله با دزدی دریایی در خلیج عدن را دارند و این نخستین حرکت اسپانیا به سوی این منطقه نیست. در هفته گذشته نیز کشتی گشتی اسپانیایی “مِتِئورو” به سمت دریای سیاه حرکت کرد.

همچنین اخیرا وزیر دفاع اسپانیا اعلام کرد که این کشور آماده اعزام جنگنده به بلغارستان است. او گفت که اسپانیا یک عضو متعهد ناتو است، اما به راهکاری دیپلماتیک برای بحران موجود امید دارد.

با این حال اقدامات اخیر مادرید در حمایت از ناتو و اعزام تجهیزات نظامی، با مخالفت شدید اپوزیسیون این کشور مواجه شده است.

کشتی جنگی اسپانیایی در راه دریای سیاه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 15 =