کد خبر : 293414
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
-

لایحه مصوبه اخذ عوارض فضای سبز برای سال ۱۴۰۱ اصلاح شد

لایحه مصوبه اخذ عوارض فضای سبز برای سال ۱۴۰۱ اصلاح شد

لایحه شهردار تهران در خصوص « اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز مبتنی بر ارزش اکولوژیک درختان» مورد بررسی اعضا قرار گرفت و با ۱۸ رای موافق به تصویب رسید.

به گزارش عصرقائم، در چهل و دومین جلسه شورای شهر تهران، لایحه شهردار تهران در خصوص اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز مبتنی بر ارزش اکولوژیک درختان مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، با قرائت این لایحه گفت: در این لایحه برای اجرا در سال ۱۴۰۱ صرفا به دلیل تورم سالیانه، پیشنهاد شده است که تنها ۱۵ درصد در تعرفه افزایش داده شود و مفاد لایحه نسبت به مصوبه سال ۱۴۰۰ تغییری نداشته باشد. بر این اساس مبلغ پایه ؛ بازه محیط بن درختان ۱۵ الی ۲۰ سانتیمتر می‎باشد، که مبلغ پایه برای سال ۱۴۰۰، ۵۷۵ هزار تومان تعیین گردیده است و این درحالیست که میزان اخذ وجوهات لایحه از سال ۹۶ تاکنون حدود ۸۶۱ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: با توجه به جلسه منعقده کمیسیون‏های مشترک برنامه- بودجه و شهرسازی-معماری و سلامت- محیط‏ زیست-خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، تعرفه پایه درختان، در سال ۱۴۰۱، دارای پیشنهاد افزایش پنج درصدی بوده است.

در ادامه محمد آخوندی در توضیح این لایحه گفت: کمیسیون مشترک شورا با پنج درصد افزایش نسبت به سال گذشته موافقت نموده است.

ناصر امانی در این خصوص پیشنهادی مطرح کرد و گفت: تفریغ بودجه در پایان اردبیهشت است، بنابراین بهتر است این تاریخ را با آن همزمان نموده و به ۳۱ اردیبهشت سال جاری تبدیل کنیم.

در نهایت لایحه با پیشنهاد امانی به رای گذاشته شد و با ۱۸ رای موافق اعضا به تصویب رسید.

لایحه مصوبه اخذ عوارض فضای سبز برای سال ۱۴۰۱ اصلاح شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =