کد خبر : 293390
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
-

اخذ مجوز و تاسیس موسسه فرهنگی هنری تک منظوره

اخذ مجوز و تاسیس موسسه فرهنگی هنری تک منظوره

در این مقاله در خصوص اخذ مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره با شما صحبت خواهیم کرد. موضوع مهمی که یکی از دغدغه‌ها و نیازمندی‌های ضروری جامعه ما به حساب می‌آید.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام موسسه مشاورین اندیشه آسیا، از آنجایی که انسان‌ها به صورت فطری میل به زیبایی شناسی و کشف زیبایی‌های آفریننده جهان هستی را دارند، باید با تامین نیازمندی‌های این عرصه بستر مناسبی را برای پاسخ به این نیاز ضروری بشر مهیا کرد. گسترش روز افزون موسسات فرهنگی و هنری یکی از بسترسازی های مهمی است که در جامعه ما به آن توجه می‌شود.

فرهنگ و هنر دو بخش جدایی ناپذیر در هر جامعه‌ای است. به همین دلیل می‌توان با بسترسازی مناسب و گسترش موسسات فرهنگی و هنری، مسیر مناسبی را به منظور ارتقای سطح فرهنگ و هنر در جامعه طی کرد.

ضرورت وجود هنر در جامعه

همه ما می‌دانیم که هنر یک ابزار کاربردی برای بیان احساسات، اعتراضات و احوال درونی انسان‌ها است. گاهی از اوقات این احوال در قالب شعر ظاهر می‌شوند و گاهی دیگر در شکل فیلم، نقاشی، موسیقی و… . در واقع می‌توان گفت که هنر یک زبان بین المللی برای بیان احساسات مختلف است.

می‌توان گفت که قابل فهم بودن هنر در هر زبان، قوم و فرهنگی مهم‌ترین شاخصه آن است که موجب محبوبیت آن شده است. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های هنر، ایجاد وابستگی  و ارتباط مابین اقشار و گروه‌های مختلف جامعه است. در واقع هنر با ایجاد ارتباطی عمیق بین افراد، احساساتشان را دستخوش تغییرات مثبت می‌کند.

جالب است بدانید که هنر در طول تاریخ با توجه به سیر فرهنگ و ایجاد تغییرات در احوالات انسان‌ها، شکل و شمایل تازه ای به خود گرفته است. شما می‌توانید این سیر تحولات را در آثار هنری مختلف به جا مانده  در دهه‌های مختلف تاریخ مشاهده کنید.

در واقع می‌توان هنر را ابزاری دانست که می‌توان با استفاده از آن،  به احوال مختلف صاحب اثر در طول تاریخ زندگیش پی برد. به طور کلی در دل آثار هنری موضوعات مختلف و مهمی ‌مثل: فرهنگ، مذهب، موفقیت‌ها، جنگ و… پنهان شده است که می‌توان با نگاهی ژرف به  دل این موضوعات رفت.

گره خوردن فرهنگ و هنر

در تمامی جوامع فرهنگ و هنر به طرز عجیبی با یکدیگر ادغام شده اند. همان طور که می‌دانید فرهنگ در برگیرنده  ارزش‌ها، رفتار، آداب، قوانین و.. است. در واقع فرهنگ در برگیرنده عوامل سازنده یک جامعه است. به این ترتیب می‌توان آن را مانند هوا در هر مملکتی در جریان دانست.  فرهنگ در هر جامعه ای به طور مستقیم بر طرز فکر و نگرش افراد آن جامعه تاثیر می‌گذارد. در ادامه این نگرش‌ها عامل شکل گیری رفتار و واکنشهای افراد خواهد شد. در انتها نیز فرهنگ به طور مستقیم بر عملکردهای هنری، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و… یک مملکت تاثیر می‌گذارد.

پر واضح است در شرایطی که فرهنگ به عنوان عاملی اساسی در جامعه شناخته می‌شود، باید به دنبال راهی برای ارتقای شاخه‌های مختلف آن بود. اگرچه بخش زیادی از فرهنگ در دل خانواده و جامعه پنهان شده است  و افراد بخشی از فرهنگ را به طور ناخواسته از اطرافیان و جامعه ای که در آن زندگی می‌کنند به دست می‌آورند. اما می‌توان با بسترسازی مناسب (آموزش‌دهی، واگذاری مسئولیت‌های اجتماعی و…)  آن را ارتقا بخشید.

نحوه فرهنگ سازی در جامعه

  • پایه ریزی نگرش و شکل دهی به فرهنگ، رفتار و اعتقادات فرزندان توسط والدین و در دل خانواده
  • فرهنگ سازی با کمک داستان‌های اساطیری (معرفی ارزش‌ها)
  • فرهنگ سازی  و تعریف باید و نبایدهای اجتماعی در مدارس و دانشگاه‌ها
  • فرهنگ سازی از طریق مجموعه‌های فرهنگی هنری مرتبط (موسسات فرهنگی و هنری)

برای انجام فرآیند اخذ مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره پیشنهاد می‌شود تا از افراد کاربلد و ماهر دراین حوزه کمک گرفته شود.

اخذ مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره چگونه است؟

همانطور که پیشتر اشاره شد، حوزه کاری در موسسات تک منظوره به شکل عمومی، فرهنگی، هنری، مطبوعاتی و آموزشی خواهد بود. به این ترتیب مسیری که باید برای اخذ مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره پیموده شود، با توجه به حوزه کاری متفاوت خواهد بود.

به طور کلی  انتخاب موضوع فعالیت – ارائه سوابق مرتبط با موضوع فعالیت -ثبت درخواست در پرتال -ارائه مدارک و اسناد مورد نیاز هیئت موسس، گواهی سو پیشینه کیفری و… بخشی از مراحل رایج و مشترکی است که باید به منظور اخذ مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره در هر یک از شاخه‌های موجود به آن توجه شود.

 مشاوره اخذ مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره همراه با اندیشه آسیا

مجموعه مشاورین اندیشه آسیا یک همراه مطمئن و کاربلد است که به شما کمک می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن مراحل اداری اخذ مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره را پشت سر بگذارید. کارشناسان این مجموعه از اولین مرحله  تا پایان با شما همراه خواهند بود و با شناخت درستی که از روند اداری فرآیند اخذ مجوز دارند، به شما کمک می‌کنند تا این مراحل را در مدت زمان کوتاهی پشت سر بگذارید. بی شک طی کردن مراحل اخذ مجوز در زمانی کوتاه، موجب مدیریت بهینه زمان، سرمایه و انرژی خواهد شد.

شما می‌توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۰۶۵۳۲-۰۲۱ تماس حاصل نمایید و از تجربه و نظرات کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا در خصوص فرآیند اخذ مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره بهره ببرید.

منبع:

https://andisheasia.ir/۲۰۳۴-۲/

اخذ مجوز و تاسیس موسسه فرهنگی هنری تک منظوره
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − پنج =