کد خبر : 289430
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
-

فرد منتخب دوترته از عرصه رقابت ریاست جمهوری فیلیپین کناره‌گیری کرد

فرد منتخب دوترته از عرصه رقابت ریاست جمهوری فیلیپین کناره‌گیری کرد

فردی که از سوی رئیس جمهوری فیلیپین برای جانشینی‌اش نامزد شده بود، امروز (سه‌شنبه) کناره‌گیری خود را از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ اعلام کرد و گفت که “هنوز وقت ریاست من نرسیده است.”

به گزارش عصرقائم، به نقل از روزنامه دیلی میل، سناتور کریستوفر گو، دستیار و حامی نزدیک رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین پس از اینکه قبلا برای معاونت ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده بود، دو روز قبل از ضرب‌الاجل ۱۵ نوامبر وارد رقابت ریاست جمهوری شده بود.

خروج ناگهانی وی زمینه رقابتی سایر کاندیداها را برای جانشینی دوترته، رئیس جمهوری که طبق قانون اساسی از دومین دوره ۶ ساله منع شده است، نزدیک و فشرده می‌کند. دوترته به دنبال ورود به مجلس سنا است.

سناتور گو به خبرنگاران گفت: خانواده من نیز چنین چیزی را نمی‌خواهند، بنابراین من فکر می‌کنم شاید اکنون زمان ریاست من نرسیده است.

وی گفت که تصمیمش مبنی بر خروج از کاندیداها همچنین به این علت بوده که از به‌وجود آمدن “مشکلات بیشتر” برای دوترته که گو ادعا می‌کند او را “بیش از یک پدر” دوست دارد، جلوگیری کند.

گو افزود: من نسبت به او وفاردار می‌مانم و متعهد می‌شوم که همیشه با او باشم. در چند روز اخیر متوجه شدم که قلبم و ذهنم با اقداماتم در تضاد هستند.

اکثر تحلیلگران به سناتور گو شانس کمی برای موفقیت در انتخابات ماه مه داده بودند؛ اگرچه که وی احتمالا بهترین نامزد برای محافظت از دوترته در برابر “اتهامات جنایی” در فیلیپین و “تحقیقات دادگاه کیفری بین‌المللی” درخصوص جنگ مرگبار مواد مخدر او بود.

بر اساس نظرسنجی معتبر اخیر که توسط “سازمان شرایط اجتماعی” انجام شده است، پسر و همنام فردیناند مارکوس، دیکتاتور سابق، در این رقابت برتری دارد.

دوترته از متحدان خانواده بحث برانگیز “مارکوس” که پس از سقوط تحقیرآمیز بزرگ خاندان در سال ۱۹۸۶، به آمریکا تبعید شدند، بوده است.

اما اخیرا دوترته یکی از منتقدان فردیناند مارکوس جونیور، پسر دیکتاتور سابق است و وی را به عنوان “رهبری ضعیف” توصیف کرد.

انتظار زیادی می‌رفت که سارا دوترته، دختر رودریگو دوترته برای منصب ریاست جمهوری رقابت کند. اما وی برای معاونت رئیس جمهوری درخواست داده است؛ منصبی که قدرت کمی را شامل می‌شود و اتحادی را با مارکوس جونیور شکل می‌دهد.

ژان فرانکو، استاد علوم سیاسی در دانشگاه فیلیپین می‌گوید که خروج سناتور گو از عرصه رقابت انتخابات می‌تواند “نیروی سیاسی” سارا دوترته و مارکوس جونیور را تقویت کند.

اما سارا شک دارد که دوترته جانشینی مارکوس جونیور را تحمل کند.

تصمیم گو همچنین پس از یک هفته پر فراز و نشیب گرفته شد، زمانی که بسیاری از نامزدهای پیشرو ریاست جمهوری و معاونت ریاست جمهوری پس از اینکه دوترته یک نامزد ناشناس را به استفاده از کوکائین متهم کرد، آزمایش مواد مخدر انجام دادند.

فرد منتخب دوترته از عرصه رقابت ریاست جمهوری فیلیپین کناره‌گیری کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 2 =